Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: rikhaard - 20.02.2014, 13:55:32
-
Moro ! Aluksi suuret pahoittelut jos onnistuin väärään threadiin postaamaan hah .
Mutta juu, asia koskee autoani joka on v40 vm 1996, ja kysymyksessä olisi että meneekö uudemman mallin alusta kiinni omaan autooni (00-04)?
esimerkki alustasta mitä epäröin sopiiko kun tietämystä ei ole, kiitos etukäteen suuresti! :)
(http://www.revotec.fi/technix-coilover-volvo-s40v40-vm0004-p-994.html)
ja tässä alusta joka sopisi vuosimalliini
http://www.revotec.fi/highsport-coilover-highsport-volvo-s40v40-vm496-p-1462.html
-
Tänne:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3614.0
Ja tossa jotain tietoa:
Tässä olisi yleistä tietoutta ja kokemuksia S/V40 1996-2004 sopivista alustasarjoista, hinnoista ja ostopaikoista.
Coilover alustasarjojen asennus S/V40 malleihin
FK/TA-Technix/Inter Alloy/Streetline/Revotec yms. "halpasarjat":
ph1 etupää:
ph2/3 (01-04) Yläpään tukikumit ja yläpäänlaakerit pitää laittaa ja ph2 koiranluut, eli kallistuksenvakaajan pystytangot.
Yläjousilautasta pitää hieman hioa: http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
HUOM!:
Lainaus
PH2Etuiskarin yläpää:30616824 noin 60€/kpl
PH2Etuiskarin yläpään laakeri:30616825 noin 20€/kpl
HUOM!Käytä vain alkuperäis osia, tarvike kumit eivät kestä!!
FAQ
ph1 takapää:
Bolt-on, sopii suoraan alkuperäisiin yläpäihin. Kumin voi ottaa pois tai jättää paikalleen.
ph2/3 etupää:
Bolt-on. Yläjousilautasta pitää hieman hioa: http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
Koiranluut ja yläpäänlaakerit on sama vaihtaa samalla.
ph2/3 takapää:
Bolt-on
HUOM! FK AK ei tüv-todistusta, useat muutoskatsastaneet Inter Alloyn papereilla.
D2/K-Sport/BC-Racing:
Näissä sarjoissa tulee aina yläpäät mukana eteen ja taakse ja ne sopii kaikkiin (96-04)
ph1 etupää:
Bolt-on. ph2 koiranluut
ph1 takapää:
Bolt-on
ph2/3 etupää:
Bolt-on
Huom! BC-Racingissa ei ole säädettävää koiranluun kiinnitystä. Ph2:ssa pitää olla Ph1 koiranluut edessä.
ph2/3 takapää:
Bolt-on
KW:
ph1 ja ph2/3 sopii suoraan. Myydään vuosimallin mukaan.
Mikä alusta kannattaa ostaa?
-Paljonko on rahaa?
-Haluatko hyvän vai halvan?
-Jos haluat halvan niin osta FK/IA/TA/Streetline yms.
-Jos haluat hyvän niin osta D2/K-Sport/BC-Racing/KW
Edellinen teksti: vee40td!
Mitä kannattaa vaihtaa samalla kun laittaa alustasarjan?
Eteen kallistuksenvakaajan tukitangot (=koiranluut), raidetangon päät ja alapallot (ei pakollisia). Taakse koiranluut ja kallistuksenvakaajan tukikumit jos väljät. Mikäli alustasarjan mukana ei tule iskarin yläpäitä eteen, myös ne ja yläpään kääntölaakerit kannattaa uusia. KUVA laakereista, vasemmalla ph2-3, oikealla ph1.
Madallusjouset:
H&R
-laadukkaat, riski siihen että perä jää korkeammalle, 200-300€ (TÜV-todistus näihin)
Eibach
-200-300€
FK
-60/40mm sarjalla reilu madallus, vakio iskunvaimentimien vaihto suositeltavaa, 70-150€
Weitec
-riski keulimiseen, 100-200€
Kiinteät alustasarjat:
FK
-
KONI
-laadukas, myös jäykkyyssäädettävillä iskareilla, TIETOA, hinta ?
Coilover-sarjat:
KW
-korkeussäädettävä, mukavuuspainoitteinen, laadukas, kestävä, ei saa yhtä matalaksi kuin esim. D2, hyvä saatavuus varaosiin, 1000-1200€ TÛV-todistus
D2
-TIETOJA, saa hyvin matalaksi, hyvin varaosia, EI TÜV-hyväksytty, kestävä, ovh. alkaen 849€
XYZ-Racing, K-Sport
-katso D2-tiedot
BC-Racing
-TIETOJA, ovh. alkaen 789€
FK
-eri vaihtoehtoja: KATSO TÄSTÄ, FK:n omissa iskunvaimentimissa kestävyysongelmia, 190-1000€
TA-Technix, JOM, Raceland, InterAlloy, FK AK, Vogtland, V-Maxx, Lowtec
-korkeussäädettävät, pintakovat, ei sovi muokkaamatta ph1:een (OHJE), 190-500€
-
okei, eli BC Racing v1 olis suoraa kiinni homma ?
-
Joo, mutta pitää laittaa ph2 koiranluut.
-
sit varmaa tosi tyhmä kysymys, mistäs mä tän ph1 tai ph2 saan selville :D
Plus ihmiset kertoo että s40 alusta toimii myös ? kun lukee s40/v40.
-
No sun auto on ekaa mallisarjaa eli ph1 uudemmat 2000-2002 on sitten ph2 ja viimeset on ph3 ph2 koiranluut on pidemmät.
-
S ja V40 on 100% sama alusta.
-
okkeii, eli halpisarjat niiku TA menis mun ph1:seen kii iha suoraa ?
-
okkeii, eli halpisarjat niiku TA menis mun ph1:seen kii iha suoraa ?
Niinkuin tuolla aikasemmassakin viestissä lukee:
ph1 etupää:
ph2/3 (01-04) Yläpään tukikumit ja yläpäänlaakerit pitää laittaa ja ph2 koiranluut, eli kallistuksenvakaajan pystytangot.
Yläjousilautasta pitää hieman hioa: http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
-
Sorry pump haha :D
Tota, meneekö madallusjouset vakioiskareihin kummiskin kiinni vaikka iskareiden vaihto suositeltavaa? ja miksi suositeltavaa?
-
Menee.
Siksi suositellaan kun ne iskarit alkaa kuitenkin olemaan vaihtokunnossa, varsinkin jos on alkuperäiset.
Jos uusit iskarit, niin laita sport-alustaan tarkoitetut.
-
Okei,
Osaisitko sanoa paljon tulee remontille hintaa, jos vaikka laittas nämä alle ja mitä hilpettä muuta pitäs vaihtaa;
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK99VV002
Helpottas paljon harkintaa tai vedän laikalla maahan... :DD
Todella suuret kiitokset silti vaivan näöstä tässä auttamisessa, halvempia ja toimia ehdotuksia voi ehdottaa myös!
-
Jos tuon alustan laitat niin tilaa se suoraan FK:lta melkein puoleen hintaan:
http://www.fk-shop.de/Fahrwerk-Tuning/Gewindefahrwerk/Gewindefahrwerk-AK-Street-Volvo-S40-V40-Typ-V-Bj-2003-2004.html?&filterFahrzeughersteller=Volvo&verbose=true&catalog=true&searchparam=%2A&fnc=ajaxListLoader&cnid=9ea6d66418df7b1cb497f96cd449409d
Ohjeet tuolta jo aiemmin laittamastani viestistä:
FK/TA-Technix/Inter Alloy/Streetline/Revotec yms. "halpasarjat":
ph1 etupää:
ph2/3 (01-04) Yläpään tukikumit ja yläpäänlaakerit pitää laittaa ja ph2 koiranluut, eli kallistuksenvakaajan pystytangot.
Yläjousilautasta pitää hieman hioa: http://masab.kuvat.fi/kuvat/Muuta/IMG_1980.jpg/_smaller.jpg (kuva: meite)
HUOM!:
Lainaus
PH2Etuiskarin yläpää:30616824 noin 60€/kpl
PH2Etuiskarin yläpään laakeri:30616825 noin 20€/kpl
HUOM!Käytä vain alkuperäis osia, tarvike kumit eivät kestä!!
FAQ
ph1 takapää:
Bolt-on, sopii suoraan alkuperäisiin yläpäihin. Kumin voi ottaa pois tai jättää paikalleen.
-
Hupsis unohin ton ekan viestin :D Meneeks FK leimasta vai oliks siin mitä kikkailuu Alloyn papereil?
-
Inter alloyn papereilla
-
onko noi yläpäiden tukikumien jne, hinnat repästy jostai tietystä kaupasta vai onko tiedos mist niitä hintoja sais kateltua, ja mitäköhän maksaa nuo ph2:sen koiranluut?
-
Yläpään tukikumit kannattaa hakea tiskiltä, tarvikkeet ei kestä.
Koiranluut ~parikymppiä kipale.
-
Onnistuuko noiden alkuperäis jousien rälläkointi ? eestä kiekka tai pari esimerkiksi .
-
Onnistuuko noiden alkuperäis jousien rälläkointi ? eestä kiekka tai pari esimerkiksi .
Onnistuu, mutta jos ei noi säädettävät tai kiinteät setit kiinnosta niin eikö kannattaisi ostaa pelkät madallusjouset n.80€ tuolta vee40td:n linkkaamasta kaupasta?
-
tartteis vaan malliakuvia miten se niil jousil tippuis alespäi, tottakai sekin on vaihtoehto!
-
Terve, tietääkö kukaan meneekö 60/40 jouset vakioiskareilla ?
http://www.modificars.fi/tuotteet/madallusjouset-fk-Volvo
kiitos
-
Ei suositella mutta onhan nuo itellä toiminu.
-
suuret kiitokset et jaksat vastata :D En vaan haluis heti suoraa rikkoo omaa autoo ni tottunu tapa kysellä