Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: RuuBBe - 22.02.2014, 22:42:56
-
Moro. Asiaan en löytänyt vastausta pitkän etsinnän jälkeen taikka sitten vain ei silmään pistänyt. Kyseessä volvo 740 D24tic ja käyntiinlähtö alkoi takkuamaan. Volvo on aina ennen lähtenyt todella hyvin käyntiin, mutta eräänä kuraisena päivänä joutuikin yhtäkkiä sahaamaan käyntiin jonkin aikaa eli vika tuli aivan silmänräpäyksessä. Melkein joka aamu sai hinkata akun tyhjäksi :/ auto toimii muuten hyvin. Pumpun ajotuksen olen tarkistanut, suutin putket vaihdettu, suuttimien väliletkut, sitten vielä syöttöpumppuun siihen mistä lähtee suutinputket niin siihen ylös se anturi (estää aineen valumasta suutinputkilta pois ?) Silti vain tuntuu että ilmavuotoo jossain. Tekee samaa lämpöselläkin koneella joten hehkuja e ole kattonut koska tuskin niissä vika.. Voiko pumpun sisällä olla jotain dädää? Kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuisi auttamaan!
-
Höriikö pumppu jostai välistä ilmaa? Mulla vuoti pumppu kans, muussa sitä ei huomannu kun käynnistyksessä ja kun auto seiso tyhjäkäynnillä tarpeeks kauan ni vähitellen sammu
-
Kaikki pumpun liitokset on käyty läpi ja mitään kummallista ei oo tullu vastaan.. eikä sammu tyhjäkäynnillä vaikka pidemmän aikaa käyttää :/
-
Mites ootko katellut tankin päästä putkien kuntoa? Itellä ruostui puhki tuo alustassa kulkeva metallinen polttoaineputki. Putki oli katkennut aika likeltä tankkia, aika lailla siitä missä tankkilaitteesta tuleva kumiletku vaihtuu metalliputkeksi. Aiheutti itsellä ainakin aika paljon startilla hankaamista.
Niin ja voihan se olla tankkilaitekin rapeutunut, taitaa olla vielä metallista tehty tuossa seiskassa ???
-
Pitää katsoa hetikun pääsee auton alle. Oliko sulla muita ongelmia kuin käynnistyminen ?
-
Pitää katsoa hetikun pääsee auton alle. Oliko sulla muita ongelmia kuin käynnistyminen ?
Mulla näkyi hyvin siitä tankin tarkistusluukusta se katkennut kohta kosteahkona. Eipä tuo tehnyt mulla muita oireita kuin tosi pitkän vieterin, kulki ihan muuten normaalisti kun sai käyntiin.
-
Ilmaa pumpussa. Helpoin tapa varmistaa riaknoosi on kurkkia pumpulle tulevaa letkua (vaihtaa se kirkkaaksi, jos ei jo ole) startatessa ja tyhjäkäynnillä.
-
Vaan kylläpä vaikutti omassa yksilössä hehkut lämpimänä starttaamiseenkin, helkutisti sai sahata jos vartinkin antoi seistä... hehkujen mittaus, halpa toimenpide.