Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Anneli - 25.02.2014, 17:57:21
-
Hei, mistä löytyisi halvimmalla kannentiiviste tuohon autoon? Autoon edellinen omistaja mainitsi tehneensä kansiremontin itse, jolloin ilmeisesti jättänyt oikaisematta kannen. Pakokaasu haisee makealta, koneen takanurkassa nousee käry ja jäähdytysnestettä on joutunut lisäämään alarajalta ylärajalle vuoden aikana kertaalleen. Motonetistä ei taida tähän löytyä, moottorikoodi B5234T3. Mitä muuta tarvitsisi uusia? On kirjannut omaan huoltolistaansa vaihtaneensa kannentiivisteen, kannenpultit, tulppien ympärille tiivisteet ja muuta vastaavaa. Jos vuosi sitten tehdyssä remontissa vaihdettu kaikki tiivisteet, tarvitseeko kaikki taas uusia? Entäs kannenpultit?
-
Khyl ite laittasin kaikki uusiksi, kerta nyt parsit toisen tekemisiä. Kaikki uusiksi jakopäätä myöten samalla stefat vaihtoon kampuran ja nokkien päistä + virranjakajan ja nokka-aks.asentotunnistimen päistä myös.
-
Hei, soitin myös tuolle aiemmalle omistajalle että onko oikeasti vaihdellut, löytyi ihan kuvallista todistetta missä dokumentoitu vaihdot eli kaikki tiivisteet on tuolloin vaihdettu. Tuskinpa on huvikseenkaan konetta purkanut ja käyttänyt uutta kohdillaan ja vaihtanut vanhan tilalle! Eli ainoa mikä on jäänyt tekemättä on tuo plaanaus, lähteekö nyt siltikin kaiken mahdollisen vaihdosta liikkeelle vai? Kysymys on myös kustannuksista, niinkuin vanhalla autolla ajavilla aina. :)
-
jos jättäny plaanauksen tekemättä, ni mitähä muuta....aika oleellinen asia kannentiivisteen vaihon yhteydessä...tai sitte ajatellu, et halpa korjaus ja myyntiin vaan heti!
Kaikki vaan uusiksi, ellet tee samoin, et myyntii samointein Vituttaa kyllä, jos rempan jälkeen jostaki jotaki vuotaan ymv.
Jakopäässä voi kokeilla säästää, jos on kuitit ja osat näyttääki "uusilta", k-pultit ja kaikki tiivisteet uusiksi ainakin!
edit. jaa, jakopäästä ei puhuttu mitn, joten ilman muuta vaihtoon, jos ei ole just uusittu...
-
Ei se plaanaus mikään ihan välttämätön ole, jos on hyvän näköinen ja suora pinta kannessa.
Tarviiko tuolle nyt tehdä mitään, jos noinkin vähän vuotaa? Vai ihanko vaan halusit harrastaa?
Lohkossa tai kannessa voi myös olla vikaa, eli ei välttämättä korjaannu paffin laitolla..
-
Kannentiiviste oli muistaakseni 40-50€ varaosapuljussa.
Muut tiivisteet kannattaa ostaa suosiolla tiskiltä (volvolta)
mm. nokkien stefat, nokkien kannen O renkaat + tiivisteliima (saa tosin jotain "vastaavaakin" tiivisteliimaa, volvolla n.40€)
Kannenpultit aina uusittava, tarvikkeena 25€ setti.
Tinakoneen (5pyt) kantta ei paljoa voi plaanailla, ei muistaakseni ollut montaa kymppiä mitä sai ottaa pois ja raja-arvot ilmoitettu, kuinka paljon sallitaan kieroutta, oliko kympin luokkaa.
En itsekkään oikaissut, kun kansi oli irti, mut mittasin kierouden/heitot, eikä niitä ollut, joten sellaisenaan meni paikoilleen.
Jakopään hilut kannattaa myös uusia, ainakin hihna jos on dokumentit, et on juuri rullat/vesipumppu vaihdettu.
Itse tekemällä kuitenkin pitää varautua ~500€:n kuluihin.
-
onko se edellinen omistaja siis tarkistanut kannen? sehän kannattaa tietenki tehdä.
tosiaan paljoahan toi ei vielä vuoda, et kerkeet kerätä rahaa hyvinki kunnon remppaan.
sittenkö alkaa oleen nestettä männän päällä niin, et käynnistyksessä käy vajaalla hetken ja pukkaa kunnolla valkosta, ni alkaa oleen aika.
sillon kuluu nestettä jo päivässä säiliöllinen.
tosiaan 500€ voi varata, jos ite tekee eikä tule ylläreitä, korjaamossa +500-1000€ ja maholliset koneistukset.
-
Hei, dokumentit kaikista osista kuittien kera kyllä löytyy. Kansi oli putsattu ja tarkistettu, ja oli vissiin samanlainen säästösyy että kun tarkistus oli osoittautunut ettei kansi kiero ollut, niin putsaus ja paikalleen. Koneen vasemmassa takanurkassa käry nousee, josta mainitsin ja myyjä totesi että sieltä nurkilta nousi aiemminkin käry. Tuo käry siis hyppää suoraan ilmanottoaukkoon ja alkaa haisemaan sitten matkustamossa. Auto oli puolisen vuotta hänellä remontin jälkeen, jonka jälkeen se tuli minulle. Nyt vasta alkoi oireilemaan tuolla mainitsemallani tavalla. Miten paljon tuosta kannesta voi ottaa pois tarkalleen? Vai osaako koneistamo nämä jutut, siellä ilmeisesti kansi myös paineistetaan?