Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jippe - 25.02.2014, 19:28:41
-
Moro,
Olen tilaamassa uutta laturia mutta mistä tiedän onko se "with free-wheel" vai "without free-wheel"?
Löytyykö netistä oe osanumeroa tuolle?
Käykö tilalle 140 tai 160 ampeerin laturit?
Jussi
-
Kato laturin päästä osanumero. Sillä googlettamalla löytyy latureita.
Ainakin diisselikoneessa 140A laturin tilalle kävi 120A laturi eli kiinnitys oli sama molemmissa.
-
Laturi on vielä paikallaan autossa. Missä kohtaa sen numeron pitäisi olla? En kyllä huomannut..
-
Siellä päässä mihin tulee johdot. Jos on alkup. laturi niin pitäisi numero löytyä. Jos on tarvike niin ei välttämättä ole. Tuommosia numeroita:
http://www.hata-autosahko.com/product/1178/0124525014-laturi-140a-volvo
-
http://aijaa.com/xce6L4
-
Kiitos. Omasta laturista ei löydy mitään numeroita tuosta muovista. Oliskohan joku tarvikelaturi?
Uskaltaako tilata tuolla numerolla mikä Hermeksen kuvassa on?
-
Jos vapaakytkin, niin hihnapyörässä peltisuojus kuten tuossa. http://aijaa.com/NBKfxV
-
Jos vapaakytkin, niin hihnapyörässä peltisuojus kuten tuossa. http://aijaa.com/NBKfxV
Se muovikansi on saattanut tippuakin. Kuitenkin vapaakytkimellinen käy priimasti. Samoin isommista amppeereista ei ole ainakaan omiin vaihtamiini koskaan tullut ongelmia.
Markkinapaikalla on latureitakin myynnissä. Esim. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44681.msg786587#msg786587 näyttää tarvikelaturilta.
Tuossakin olisi halpa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43798.msg771040#msg771040
-
Nyt on laturi tilattu, 160A vapaakytkimellä oleva. n. 170€ postikuluineen Briteistä.
OT: Laturi hajosi aika näyttävästi. Ajoin moottotitiellä ja yht'äkkiä kaikki varoitusvalot syttyi, hätävilkut ja hälytin meni päälle.
Ajoin seuraavaan ramppiin ja huoltoasemalle. Vaihdoin 4 palanutta sulaketta ja auto käyntiin, varoitusvalot sammuivat kuten kuuluukin.
Matka jatkui sen jälkeen n. 60km ja sitten tekstinäyttöön tuli teksti "alhainen akkujännite", aika pian sen jälkeen volle hyytyikin tien varteen ;D
-
Nyt on laturi tilattu, 160A vapaakytkimellä oleva. n. 170€ postikuluineen Briteistä.
OT: Laturi hajosi aika näyttävästi. Ajoin moottotitiellä ja yht'äkkiä kaikki varoitusvalot syttyi, hätävilkut ja hälytin meni päälle.
Ajoin seuraavaan ramppiin ja huoltoasemalle. Vaihdoin 4 palanutta sulaketta ja auto käyntiin, varoitusvalot sammuivat kuten kuuluukin.
Matka jatkui sen jälkeen n. 60km ja sitten tekstinäyttöön tuli teksti "alhainen akkujännite", aika pian sen jälkeen volle hyytyikin tien varteen ;D
Heh.. mulla hajos tepasta joskus ihan samalla tavalla. Kiihdytin motarille ja yhtäkkiä kaikka mittari + muut valot palo sekunnin helvetin kirkkaasti. Tämän jälkeen ajotietokone rupesi suoltamaan vikailmoituksia yksi toisensa perään. Ja sitten lopuksi "alhainen akkujännite" ;D
Hälytin ei nyt onneksi mennyt päälle.. Tilalle tuli kans vaparilla oleva ja toimi sen aikaa kun tuo auto itellä oli.
-
Omassa t5 -01 ei ainakaan ollut vapaapyörää laturissa. Minulle tuli sama vika. Ilmeisesti laturille menevässä johdossa se vika lopulta oli. Purin laturin, eikä siellä mitään vikaa ollut. Vaihdoin kuitenkin uuden jänitteensäätimen noin 50e. Paikalleen laittaessa huomasin pistokkeessa olevan hapettuman jonka sain kynsittyä puhtaaksi. Sen verran paksu se möhnä oli, että ei se kyllä kosketusta saanut.
Nyt se on toiminut jo 60th ilman oireita.
Mulla alkoi oireilemaan siten, että valot himmeni välillä, latausvalo ei syttynyt missään vaiheessa.
-
Omassa t5 -01 ei ainakaan ollut vapaapyörää laturissa.
Juu ei mullakaan ollut. Mutta vaihto vehkeessä oli eikä siitä näyttänyt mitään haittaa olevan. Toisin päin on huono vaihtaa...