Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: vänkkä - 25.02.2014, 21:04:38

Otsikko: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: vänkkä - 25.02.2014, 21:04:38
kattelin tänään autodasta että tossa b21et:ssä on purisuksia vakiona 7.5 ja kun siihen lyön 16v kannen kolotuilla männillä ni eikö puristukset pienene entisestään joten mikä olisi hyvä lääke päästä sinne 8.5 -9?tehotavoie siellä n.250hv? ensi kertaa asialla joten asiat vähän kadoksissa velä  :idiot2: :idiot2:
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: Lankku - 25.02.2014, 22:16:28
16v kansi nostaa puristussuhdetta. Näin äkkiseltään ei varmaan kovin yli kasin kumminkaan.
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: Brick - 25.02.2014, 22:23:34
kattelin tänään autodasta että tossa b21et:ssä on purisuksia vakiona 7.5 ja kun siihen lyön 16v kannen kolotuilla männillä ni eikö puristukset pienene entisestään joten mikä olisi hyvä lääke päästä sinne 8.5 -9?tehotavoie siellä n.250hv? ensi kertaa asialla joten asiat vähän kadoksissa velä  :idiot2: :idiot2:

Vaihda sinne b21a männät.
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: vänkkä - 26.02.2014, 21:17:38
eikö vaparin männillä ole aika huono tuo tehon kesto :O
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: 8-pätkä - 26.02.2014, 21:57:17
eikö vaparin männillä ole aika huono tuo tehon kesto :O

Ei se mäntä tiedä onko se vaparissa vai ahdetussa. Ei niissä muuta eroa ole kuin montun syvyys turbon männissä suurempi pienemmän puristussuhteen saamiseksi.

Esimerkiksi itselle tulossa B230FT männät venttiilikoloilla B204 kannen alle. Puristukseksi pitäisi tulla näillä eväillä 9:1. B204 kannessa on sitten pienempi palotila (=44,5cc) kuin B234 kannessa.
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: Sebbe - 27.02.2014, 21:06:10
Ajatus on varmaan päästä halvalla, eikä uusien mäntien hankkiminen silloin ole fiksua. Uusia koska on helvetin vaikeaa löytää siedeltävässä kunnossa olevia b21a mäntiä. Joko tyydyt mataliin (minusta hyvät) puristuksiin, tai kaivat jostain 230ft alakerran.
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: vänkkä - 28.02.2014, 14:06:55
No ei tässä kauheesti olis laittaa tohon kiinni kun tästä olis tarkotus tehä vaan "muutoskatsastus kone" ja jonkun sortin harjottelu kohde :o
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: 240-gl - 11.03.2014, 06:50:27
Miksei se toimisi matalillakin puristuksilla? miksi niitä pitäisi nostaa?
Otsikko: Vs: korkeat puristukset ?
Kirjoitti: sjs - 12.03.2014, 15:07:04
Miksei se toimisi matalillakin puristuksilla? miksi niitä pitäisi nostaa?
Toimii se, on tosin aivan patalaiska alakierroksilla ja alipainealueella, ja sit tulee just se "hirveä turbopotku", kun eka mennään laiskasta "vaparikoneesta" 2bar ahtopaineeseen. :)