Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: AV64 - 26.02.2014, 04:47:01
-
Mikähän noiden perään on ollut saamaksessa, vai onko vain ollut automaatti ainoa vaihtoehto?
-
Eiköhän se ollu m46. On vaan ihan sikaharvinaisia ku siinä pervossa on omallainen kytkinkoppa.
-
Eiköhän se ollu m46. On vaan ihan sikaharvinaisia ku siinä pervossa on omallainen kytkinkoppa.
OK tuskin vaihtuu aski,mutta uteliaisuuttani kyselin.
Jos lootan vaihdan niin lukkoturpiini malliin.
-
Suunnittelen 760 PRV:n manualisointia ja kardaani mietityttää.
Onko Pervo+ M46 yhdistelmälle olemassa mitään suoraan sopivaa kardaania?
Vai meneekö leikkaa ja liimaa -hommiksi?
-
Kiinnostava aihe. Itselläni hankalia murheita automaatin (B28+BW55) kanssa ja manuaalilla pääsisi pienemmällä kulutuksella ja tehoakin irtoaisikin varmasti enemmän. Sattuisiko joku tietämään kuinka paljon suurempi tämän automaatin kulutus (sisäinen kitka) on manuaalilaatikkoon verrattuna?
-
Ekoihin 264 kuului Getrag, neli- ja viisivaihteisena. Myöhemmin sitten M46. Kulutusero varmaan 3-4 litraa sadalla verrattuna automaattiin.
Peugeot 604 saattaisi löytyä sopiva manuaali.
-
Onkohan näissä alkupän seiskoissa valmius sähköjen puolesta M46:lle? Jos on niin mistä tulee etsiä liitintä?
-
Kiinnostava aihe. Itselläni hankalia murheita automaatin (B28+BW55) kanssa ja manuaalilla pääsisi pienemmällä kulutuksella ja tehoakin irtoaisikin varmasti enemmän. Sattuisiko joku tietämään kuinka paljon suurempi tämän automaatin kulutus (sisäinen kitka) on manuaalilaatikkoon verrattuna?
Pilaan ehkä hieman offtopicciluonteisesti kauniin ajatuksen, mutta museoautossa tuskin hyväksytään vaihteistonvaihtoa kun ymmärtääkseni matalakattonen on aina ollut BW:llä?
-
Pilaan ehkä hieman offtopicciluonteisesti kauniin ajatuksen, mutta museoautossa tuskin hyväksytään vaihteistonvaihtoa kun ymmärtääkseni matalakattonen on aina ollut BW:llä?
Joihinkin yksittäisiin "matalakattoisiin" yksilöihin on tiettävästi asennettu asiakkaan pyynnöstä manuaali M46. Tieto näyttäisi löytyvän ainakin harrastajien sivulta http://www.volvobertone.com/ (http://www.volvobertone.com/) >> paina linkki "Production list 262C". Toisaalta auton VIN-numerossa kohdassa 10 oleva luku "8" tarkoittaa BW-55:sta. Luku 2 tarkoittaisi M46:sta. Mutta joka tapauksessa pitää tiedustella täkäläisen museokatsastajan kantaa tähän asiaan jossain vaiheessa.
-
Joihinkin yksittäisiin "matalakattoisiin" yksilöihin on tiettävästi asennettu asiakkaan pyynnöstä manuaali M46. Tieto näyttäisi löytyvän ainakin harrastajien sivulta http://www.volvobertone.com/ (http://www.volvobertone.com/) >> paina linkki "Production list 262C". Toisaalta auton VIN-numerossa kohdassa 10 oleva luku "8" tarkoittaa BW-55:sta. Luku "2" tarkoittaisi M46:sta. Mutta joka tapauksessa pitää tiedustella täkäläisen museokatsastajan kantaa tähän asiaan jossain vaiheessa.