Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: AV64 - 26.02.2014, 04:47:01

Otsikko: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: AV64 - 26.02.2014, 04:47:01
Mikähän noiden perään on ollut saamaksessa, vai onko vain ollut automaatti ainoa vaihtoehto?
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: J-P Heimonen - 26.02.2014, 12:03:27
Eiköhän se ollu m46. On vaan ihan sikaharvinaisia ku siinä pervossa on omallainen kytkinkoppa.
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: AV64 - 26.02.2014, 21:04:29
Eiköhän se ollu m46. On vaan ihan sikaharvinaisia ku siinä pervossa on omallainen kytkinkoppa.
OK tuskin vaihtuu aski,mutta uteliaisuuttani kyselin.
Jos lootan vaihdan niin  lukkoturpiini malliin.
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: Ville- - 12.08.2015, 00:35:16
Suunnittelen 760 PRV:n manualisointia ja kardaani mietityttää.
Onko Pervo+ M46 yhdistelmälle olemassa mitään suoraan sopivaa kardaania?
Vai meneekö leikkaa ja liimaa -hommiksi?
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: LaitinenP - 12.08.2015, 21:19:53
Kiinnostava aihe. Itselläni hankalia murheita automaatin (B28+BW55) kanssa ja manuaalilla pääsisi pienemmällä kulutuksella ja tehoakin irtoaisikin varmasti enemmän. Sattuisiko joku tietämään kuinka paljon suurempi tämän automaatin kulutus (sisäinen kitka) on manuaalilaatikkoon verrattuna?
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: The_OttoB - 12.08.2015, 22:06:08
Ekoihin 264 kuului Getrag, neli- ja viisivaihteisena. Myöhemmin sitten M46.  Kulutusero varmaan 3-4 litraa sadalla verrattuna automaattiin.

Peugeot 604 saattaisi löytyä sopiva manuaali.
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: Ville- - 12.08.2015, 23:43:04
Onkohan näissä alkupän seiskoissa valmius sähköjen puolesta M46:lle? Jos on niin mistä tulee etsiä liitintä?
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: TVS - 13.08.2015, 12:17:51
Kiinnostava aihe. Itselläni hankalia murheita automaatin (B28+BW55) kanssa ja manuaalilla pääsisi pienemmällä kulutuksella ja tehoakin irtoaisikin varmasti enemmän. Sattuisiko joku tietämään kuinka paljon suurempi tämän automaatin kulutus (sisäinen kitka) on manuaalilaatikkoon verrattuna?
Pilaan ehkä hieman offtopicciluonteisesti kauniin ajatuksen, mutta museoautossa tuskin hyväksytään vaihteistonvaihtoa kun ymmärtääkseni matalakattonen on aina ollut BW:llä?
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: LaitinenP - 13.08.2015, 19:20:56
Pilaan ehkä hieman offtopicciluonteisesti kauniin ajatuksen, mutta museoautossa tuskin hyväksytään vaihteistonvaihtoa kun ymmärtääkseni matalakattonen on aina ollut BW:llä?

Joihinkin yksittäisiin "matalakattoisiin" yksilöihin on tiettävästi asennettu asiakkaan pyynnöstä manuaali M46. Tieto näyttäisi löytyvän ainakin harrastajien sivulta http://www.volvobertone.com/ (http://www.volvobertone.com/) >> paina linkki "Production list 262C". Toisaalta auton VIN-numerossa kohdassa 10 oleva luku "8" tarkoittaa BW-55:sta. Luku 2 tarkoittaisi M46:sta. Mutta joka tapauksessa pitää tiedustella täkäläisen museokatsastajan kantaa tähän asiaan jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: PRV perään manuaali aski
Kirjoitti: LaitinenP - 13.08.2015, 19:21:27
Joihinkin yksittäisiin "matalakattoisiin" yksilöihin on tiettävästi asennettu asiakkaan pyynnöstä manuaali M46. Tieto näyttäisi löytyvän ainakin harrastajien sivulta http://www.volvobertone.com/ (http://www.volvobertone.com/) >> paina linkki "Production list 262C". Toisaalta auton VIN-numerossa kohdassa 10 oleva luku "8" tarkoittaa BW-55:sta. Luku "2" tarkoittaisi M46:sta. Mutta joka tapauksessa pitää tiedustella täkäläisen museokatsastajan kantaa tähän asiaan jossain vaiheessa.