Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kreator - 26.02.2014, 16:14:37
-
vaihdoin pumpun releen, pumppu surisoo mut joskus starttuuttaa monta minuuttia ennenkuin lähtee tulille, mikä vikana?
-
jos akun jännite on liian matala niin ei lähe välttämättä käyntiin vaikka pyörittää hyvin. näin siis ollut monesti itsellä
-
nouseeko jännite jos starttaa 2 minuuttia ja sitten lähtee käyntiin?
-
Kylmänä vai lämpimänä? Vai molempina?
Itellä vastaavaa aikoinaan ja vika oli jossain lämpötila-anturissa muistaakseni. Yritän muistella... vika kuitenkin korjaantui helposti...
-
Kylmänä vai lämpimänä? Vai molempina? Veikkaan että kylmänä heti, mutta lämpimänä hinkkuuttaa...
ei. kylmänä ei lähde käyntiin mut lämpimänä lähtee. luulen että anturi vika, varmaan paskana se anturi mikä on siinä moottorin takana, mikä sen nimi nyt olikaan?
-
Njoo, villu kun muistais... Ite vaihdoin pumpun releenkin, mutta ei auttanut, joku anturi se oli sitten...
-
Pumppu on yksi melko varma... Oliskohan jopa ollut syy... En muista, vaihdoin kaikki anturit varmaan... :2funny:
-
Siis jos sä starttaat ja kierroslukumittari nousee niin mikä anturi on sitten paskana jos pumppu pyörii?
Mitkä anturit vaihdoit? Kaikki?
-
Pumppu pyörii, mutta on rikkipoikkisärki silti...
-
Yritän nyt selventää pumpun käytöstä, omakohtaisien kokemusten perusteella. Pumppu saattaa pyöriä, mutta ei silti tuota tarvittavaa painetta!!! Aikansa kun sahaa, lähtee, kun tarvittava määrä keittoa saavuttaa tarvittavan paineen ja lämpötilan...
-
Yritän nyt selventää pumpun käytöstä, omakohtaisien kokemusten perusteella. Pumppu saattaa pyöriä, mutta ei silti tuota tarvittavaa painetta!!! Aikansa kun sahaa, lähtee, kun tarvittava määrä keittoa saavuttaa tarvittavan paineen ja lämpötilan...
Se anturi on rikki. (...)
Bensakiskossa on se polkupyöränkumin venttiili ja sen ku avaa ja painaa niin painetta on varmaan se 3bar vähintään. Se anturi jos on rikki niin se vaikuttaa kierroslukuun startatessa. Onko se joku asentotunnistin vai mikä en tiiä enkä jaksa muistaa
-
Ok! Yritetään keksiä ratkaisu ja toivottavasti toimivakin... ;)
-
Paljon muuten ajettu? Veikkaan että jatkuva paine siellä venttiilissä on se ratkaiseva... ;)
Mulla hajos pumppu muistaakseni, kun kilsoja jotain 350tkm... Ei tarkkaa muistikuvaa, mutta suunnilleen...
-
Siivosin tästä aika kasan täysin jonninjoutavaa juupas-eipäs-trolli-bannia -huutelua pois. Nyt jatkamme asiasta ja seuraava trollin tai bannin huutelija saa itse sellaista. Tämä viesti on tässä vain tiedoksi, tähän ei tarvi kommentoida millään tavalla. Palautetta moderoinnista voi antaa palauteosiossa.
-
Painemittaus selventää asiaa kummasti. Starttiriesa voi helposti johtua suutinreleestä, W5W polttimo jonkin suuttimen liittimeen startatessa selventää tilannetta kummasti, jos hehkuu startatessa niin suuttimien ohjaus toimii ainakin jollain tasolla ja koneen pitäisi ainakin yrittää käydä jos tukissa on bensaa ja kipinä tulee.