Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ranis - 27.02.2014, 17:41:54
-
V70 D5 vm-02 ajettu 392tkm kyseessä. Auto ei ota kunnolla kierroksia, tietokone ilmoittaa: päästöjä liikaa vaatii huollon ja moottori vaatii huollon. Onkohan kyseessä EGR liittyvä ongelma ja jos on, niin mitenköhän asian saisi korjattua niin, että auto taas rupeaisi normaalisti kulkemaan ja pystyykö tekemään korjauksen kotikonstein
-
Hankala sanoa mitään ennen vikakoodien lukua.
Mutta jotain siihen suuntaan voi olla.
Sen mitä voi kokeilla niin akun miinuskenkä irti joksikin aikaa. Vikamuisti ei nollaudu, mutta saattaa auttaa hetkellisesti..
-
Kävin luetuttamassa vikakoodit: Autocom anto seuraavat vikakoodit:
4400 -EGR venttiili; kohtuuton arvo
6600 - Hehkutulpan rele virheellinen
6800 - VNT-säädin, virheellinen signaali
6000 - AC-rele; kohtuuton signaali
Osaisiko joku neuvoa mistä vikaa lähtisi etsimään ja mahdollisesti saisi taas vanhan vollen korjattuakin. Kiitos!
-
Tarkasta moottoritilan sulakerasiasta sulake nro 11, lienee palanut.
-
Olihan se sulake palanut, laitoin uuden mutta poltti sen saman tien. Missäköhän vika voisi olla kun polttaa aina sulakkeen ja moottori hyytynyt max. noin 2500 kierrokseen.
-
Ota ennen turboa olevasta imuputkesta huohottimen lämmittimen liitin irti, se törröttää siinä imuputkessa ylöspäin ja siitä lähtee yksi n. 2,5cm paksu letku ylöspäin. ja siinä kyljessä on liitin.
-
Otin liittimen irti ja johan rupesi ottamaan kierroksia!!! Saisinko vielä tietää mikä se osa on missä liitin oli kiinni, koska se ilmeisestikin on rikki. Osassa lukee VOLVO 9445831. Kiitos paljon :)
-
Otin liittimen irti ja johan rupesi ottamaan kierroksia!!! Saisinko vielä tietää mikä se osa on missä liitin oli kiinni, koska se ilmeisestikin on rikki. Osassa lukee VOLVO 9445831. Kiitos paljon :)
Ota ennen turboa olevasta imuputkesta huohottimen lämmittimen liitin irti, se törröttää siinä imuputkessa ylöspäin ja siitä lähtee yksi n. 2,5cm paksu letku ylöspäin. ja siinä kyljessä on liitin.
-
Kappas, siinähän se nimi olikin!
-
Olisin vielä kysynyt että saako osaa muualta kuin siniseltä?