Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sikalintta - 27.02.2014, 21:18:00
-
Elikkäs motonetistä haettu apulaitehihna sen 10 mm liian lyhyt, ja ennen tarkempaa tutkimusta vähän liiallista voimankäyttöä paikalle laitettaessa ja nyt on sitten otsikon mukainen tilanne, eli laipasta lohkesi ~10 mm siivu ::) Saako tuota pelkkää hihnapyörää vaihdettua vai onko pumppukaupoille lähdettävä?
Vähän kyllä mietin haittaako tuo ylipäänsä mitään, tasapainoon tuskin ainakaan mutta syökö lovi hihnan reunaa jos se vähänkin pääsee sivusuunnassa esim. värisemään?
-
tuossa vielä kuva kun brittifoorumilta sopivasti löyty juuri samanmoisesta tilanteesta, eli aikalailla tuohon tyyliin lohkesi
(http://i.imgur.com/3gOB1pQ.jpg)
-
hihnaaha tuo voi vähä haukata välillä ja sit jos se katkee nii ei huumorinkukko laula :D .muistaakseni hihnapyörän pystyy kyllä vaihtamaan. että uutta ehjää katselemaan.
-
Minulla kävi samoin entisen auton kanssa kone remonttia tehdessä. En vaihtanut hihnapyörää, 40-50tkm aikana ei aiheuttanut ongelmia.
-
pitää koittaa hioa sileeksi nuo rosot ja tutkailla tilannetta. toisaalta vaan katastrofin ainekset ilmassa kun tässä nyt tunnetusti on saumat saada tuo jakohihnan väliin.
-
Hihnan palaset meni jakohihnan väliin minkä vuoksi minun piti tehdä koneremontti.
Hihnan tosin vaurioitti laturin vapaakytkin, varmasti oma osansa oli AD tarvikehihnalla.
Terävät reunat kannattaa pyöristää.
-
tuossa mietin että pitää koittaa täyttää tuo kolo kemiallisella metallilla ja hioa hyväksi niin luulisi saavan ihan ehjän jos vain tarttuvat toisiinsa
-
Jos hihnapyörä on kiinni neljällä pultilla, niin sehän on helppo uusia. Mutta onko -05:sen kiinnitys sama kuin kuvassa?
E:Korjattu älyluurin aiheuttama virhe
-
kyllä se on prässätty kiinni. varmaan sopivalla ulosvetäjällä lähtee ihan nätisti mutta ei taida saada pyöriä ainakaan uutena mistään saada.. jos ei sitten jotain raatopumppua löytäis jostain
-
nojoo laittelin käyntiin tuota, ihan hyvin hihna näyttäis menevän vaikka se pala puuttuukin. MUTTA alkuperäinen ongelma ei näköjään poistunut mihinkään. Eli mistä tämä naksutus ja rohina voisi kuulua https://www.dropbox.com/s/o2cwzv1ckb8qw55/VID_20140228_141857.mp4 olin varma että se on kiristäjän pyörien laakerit, eli vaihdoin sen mutta ei näköjään vaikutusta.
Laturin vapaakytkin pyörii toiseen suuntaan ja jumittaa toiseen suuntaan kun roottorin lukitsee. Voiko kompura pitää tuommosta ääntä? Siinäkin vapaalaakeri pyörii ihan nätisti kun ilman hihnaa sitä pyörittelin.
Eikä ohjaustehostimestakaan ainakaan käteen tunnu kummoisia ääniä/rohinoita, sinänsä olisi suotavaa että tää olisi se joka pitää vaihtaa ;D
Koitin putkenpätkän kanssa kuunnella mutta en kyllä erota mistä ääni tulee-
-
Mun mielestä on kitinää joka tulee tuosta laturin vapaakytkimestä joka kuivuuttaan kitisee ja on hajoamassa ennenpitkää.
Kannattaa ainakin tarkkailla mitä tuo puuttuva pala aiheuttaa hihnalle.
-
Mun mielestä on kitinää joka tulee tuosta laturin vapaakytkimestä joka kuivuuttaan kitisee ja on hajoamassa ennenpitkää.
Sama vika oli tuossa omassa pelissä, uutta laturia paikalleen ja :3/4 jättää sen:
Kilsoja hajotessa 300 tkm..
-
koitin käytellä ilman hihnaa -> ei kolinaa eli ainakin ongelma rajattu apulaitteisiin. Pitää aloittaa halvimmasta/helpoimmasta vaihtelu eli ensin tuo laturin pyörä. Kai se loppuu viimeistään kun kaikki on käyty läpi.
-
kyl se tais tuo vapaakytkin olla, vaikka se käsin pyöritettynä ehjältä tuntuikin, kuormat toki vähän erit tuolla oikeassa tilanteessa. Nyt vaihdettu ja ainakin eka startilla nakutukset oli poissa. Ostin varaosaliikkeestä hylsysarjan noille laturin pyörille 40e:llä, tiedä tarviiko noita enää koskaan mutta ompahan nyt tuommonenkin ja toimi tarkoitukseen. Käteen joutu kyllä laturin ottamaan että onnistu.