Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Merlin - 01.03.2014, 17:28:40
-
Tämän auton edellinen showroom topic poistettiin väärinkäsityksen seurauksena ja ajattelin nyt aloittaa täysin puhtaalta pöydältä.
Palataan vuoden 2012 marraskuun loppuun, jolloin täysi-ikäisyys kolkutteli ovella ja autokuume oli kova. Resepti tähän oli nettiauton ankara selaaminen. Kriteerit olivat seuraavat: Volvo ja bensaturbo. Miksi Volvo? Koska se on hyväksi havaittu automerkki suvussamme jo kolmannessa sukupolvessa ja autolle olisi "omamekaanikko" valmiina isäni muodossa. Bensaturbo siksi, koska isäni ehdotti tätä.
Nettiautosta bongasin tämän kyseisen yksilön, mutta kauppoja pääsisin tekemään vasta vuoden vaihteen jälkeen, jolloin vasta saisin rahoituksen järjestymään. Aina välillä kävin nettiautossa autoa katsomassa ja siellä se sinnikkäästi pysytteli myytävänä.
Viimein koitti täysi-ikäisyys ja isäni soitti myyjälle ja sopi, että tulisimme seuraavana viikonloppuna autoa katsomaan. Perille päästyämme tämä auto kävi tyhjäkäyntiä myyjäliikkeen pihassa. Meidät ohjattiin sisään odottamaan, koska kyseisestä autosta oli eräs asiakas kovasti kauppoja tekemässä. Viiden minuutin kuluttua toimistosta tuli asiakas ulos todeten, että ei voi sitten mitään. Viimein tuli meidän vuoro ja saimme auton avaimet koeajoa varten. Myyjä kertoi, että autossa ei ole huoltokirjaa ollenkaan, mutta kuitteja on vuodelta 2005 lähtien, jolloin auto tuotiin Suomeen Italiasta. Aluksi tutkimme auton tarkasti pihalla, jonka jälkeen lähdimme koeajolle. Autosta ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä ja tässä vaiheessa varmistuin, että tämä auto lähtee mukaamme. Tein myyjän kanssa paperit valmiiksi ja lähdimme kohti kotia.
Seuraavana päivänä auton ostosta huomasimme, että moottori tiputtaa öljyä. Tästä myyjä ei maininnut puolella sanallakaan. Autolla tuli kuitenkin ajettua näin aina huhtikuuhun asti öljyä moottoriin lisäillen, kunnes koitti katsastus. Ennen katsastusta yritimme ottaa päästöjä, mutta emme saaneet niitä ollenkaan kohdalleen, vaikka kaikkemme yritimme. Lopulta päätin, että käytän auton katsastuksessa, vaikka sitten tulisi hylätty, jotta saadaan kaikki mahdolliset viat korjattua. Ja hylättyhän sieltä tuli. Syynä tähän oli muun muassa moottorin öljyvuoto, pakokaasupäästössä oli ainoa kohdallaan HC, takaiskunvaimentimen vaimennusteho oli heikko, suuntamerkkien väri väärä, ajovalojen valoteho heikko, tuulilasin pesunesteen teho heikko ja käsijarru ei pitänyt ollenkaan taakse.
Ensimmäisenä vuorossa oli moottorin öljyvuodon korjaus. Päättelimme öljyn tulevan kampiakselin takapään tiivisteestä, jonka isäni otti töistä mukaan. Aloitimme työt keskiviikkoiltapäivänä kello 17:00 ja apurungon, vetoakselit, vaihteiston, kytkimen ja vauhtipyörän olimme saaneet purettua pois kello 23:00. Ja kaikki tämä vaiva vain todetaksemme, ettei se kampiakselin tiiviste vuotanutkaan. :facepalm: Ei muuta kuin kasaamaan osat takaisin paikalleen. Valmiita olimme puoli kolmelta yöllä, jolloin aloimme tutkimaan öljyvuotoa. Syyksi paljastui turbon öljynpaluuntiiviste. Lopulta olimme kotona puoli neljältä. Seuraavana aamuna herätys oli kello seitsemältä ja suoraan kuorma-auton ajotunnille. Ihmeen hyvin meni... ::) Syy miksi emme tehneet tätä remonttia aikaisemmin, tai myöhemmin oli yksinkertaisesti se, ettei ollut aikaa.
Seuraavaksi tuli päästöihin puuttuminen ja selvisi, että katalysaattori on täysin tyhjä. Tähän lääkkeeksi hain paikallisesta pakoputkihuollosta kisakatalysaattorin, joka oli puolet lyhyempi, kuin alkuperäinen. Vilkkujen polttimotkin tuli vaihdettua, sekä uudet suuttimet tuulilasin pesunesteelle. Malliksi tuli MK2 V70 suuttimet. Motonetistä hain takaiskunvaimentimen. Tämä oli tosin turha ostos, koska sieltä oli pettänyt ylätukikumin vulkanoinnit. Uusi tuki paikalleen ja leimalle. Leima tuli paperiin kerrasta ja ainoa huomautus oli vetoakselin suojakumi, joka muka oli rikki. Vaan eipä ollut.
Autolla ajeltua näin aina 2013 marraskuun loppuun, jolloin kävi jotain todella ikävää. Huonot talvirenkaat + oma kokemattomuus aiheuttivat sen, että keula osui kaiteeseen. Eturengas nousi loskan päälle ja alkoi painamaan autoa kohti kaidetta. Samantien painoin kytkimen pohjaan ja aloin ohjaamaan vasemmalle. Tämä aiheutti sen, että takarenkailta katosi pito kokonaan. Tässä kohtaa ei ollut enää mitään tehtävissä, vaan keula osui kaiteeseen, ja siitä pyörähti vastaantulevien kaistalle. Vitutus oli taattu. Tällä hetkellä auto on seisonnassa ja odottaa päätöstä, mitä autolle teen seuraavaksi.
Tässä auto on lähes ostokuntoisena:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/V70.jpg)
Pestynä:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/Volvo.jpg)
Puskurit rumat metalliritilät vaihdoin alkuperäisiin ja keskelle laitoin R-ritilän ja maskin vaihdoin takaisin alkuperäiseen:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130406_154023.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130406_154012.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130406_153643.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130406_153538.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130323_153822.jpg)
Seuraavaksi tuli maalattua maski. Eihän se aina voi onnistua, eihän?
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130420_133234.jpg)
Tämän jälkeen koitti kesärengaskelit:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130430_184357.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130604_222641.jpg)
Tässä vaiheessa huomasin, että auto hakee paikkaansa koko ajan:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130802_163115.jpg)
Nelipyöräsuuntaukseen mars!
Tuollainen "rajapyykkikin" tuli saavutettua:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130606_235840.jpg)
Sisusta:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/Sisusta.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130812_1559521.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130812_1559052.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130812_1559241.jpg)
Seuraavaksi kokeilin nahanhoitoainetta penkkeihin:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130824_123007.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130824_123045.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130824_123154.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130824_123236.jpg)
Kuskin penkissä tällainen reikä:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130824_123241.jpg)
Lisää kesäisiä kuvia:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184742.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184647.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184708.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184716.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184724.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130810_184824.jpg)
Sitten koitti roikkuvan putken korjaaminen. Tässä vaiheessa huomasin, että autoon on vaihdettu 3,5'' catback.
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/20130831_125758.jpg)
Lopuksi hieman tietoja autosta:
Moottori: B5204T3
Vaihteisto: M56H
Musta täysnahkasisusta
Automaatti-ilmastointi
Cobran madallusjouset
3,5 tuuman catback
Värikoodi 431 Aqua blue metallic
-
Kas niin.
Tämän auton kohtaloa en ole vielä päättänyt. Eilen tuli haettua 1999 vuosimallin V70 TDI moottorilla ja automaattivaihteistolla. Auto ei ole vielä käyntikuntoinen, mutta tarkoituksena olisi, että ko auto saataisiin käyntiin, rekisteröityä ja leimattua. Jos ei, niin hyvin todennäköisesti otan siitä kaikki tarvitsemani osat ja laitan tähän "Pikkulohkoon" ja loput osat myyntiin. Syy, miksi ei ole käyntikuntoinen on se, että auton immobilizer boksi on kuollut. Saisin uuden boksin puoleen hintaan, mutta on suhteellisen kallis auton ostohintaan nähden. Näin ollen autoon ei päästä asiaan kuuluvalla testerillä kiinni, eikä avainta koodattua autoon.
Auton historia itsessään on melko mielenkiintoinen, mutta siitä mahdollisesti lisää myöhemmin.
-
Joo eipä tuon auton hinta nettiautos ainakaan kalliilta vaikuttanu. Minkäslaises kunnos auto muuten? Ite laittasin ton T5 kuntoon, kattelin kanssa noiden immobilizerboxien hintoja ja onhan ne pirun kalliita.. täs ekaa autoo oon nettiautosta kyttäilly 8)
-
Konepelti on saanut pienen pusun ja koelaudassa on muutama reikä. Ilmeisesti auto on vanha taksi. Sisusta on vaalea puolinahkainen ja kilometrit näkyy ainakin kuskin penkissä, mutta reikiä penkeissä en pikaisella vilkaisulla nähnyt. Jos en autoa käyntikuntoiseksi saa, enkä omiin nimiini, niin varaosiksi menee.
Onnea etsintään. :)
-
Eilen päätin, että tuo TDI menee varaosiksi. Osat, mitä itse tarvitsen tulee Pikkulohkoon ja loput myyntiin. Ehkä se jo kesään mennessä on taas ajossa. ::)
-
Aika kulahtaneet penkit kilometreihin nähden.
-
Aika kulahtaneet penkit kilometreihin nähden.
Tai sitten on ollut todella lyhyttä ajoa ja vyötä on nyitty eestaas "satoja" kertoja päivässä ::)
Toisaalta, jos tuo on taksina ollut, niin käyttääkö kuskit vyötä ?
Omassa "suomi-autossa" -00 ajettu n.280tkm alkaa olemaan kulumaa myös tuossa kohdassa, millähän sitä saisi suojattua ?
-
Kulahtaneethan nuo kyllä on.
Ei ole kyllä mitään tietoa, onko auto ollut joskus taksina. Reikiä kojelaudassa on kaksi, ilmeisesti siinä on ollut puhelimen pidike. Tai sitten penkkien hoitoa on laiminlyöty oikein huolella.
-
Tai sitten on ollut todella lyhyttä ajoa ja vyötä on nyitty eestaas "satoja" kertoja päivässä ::)
Toisaalta, jos tuo on taksina ollut, niin käyttääkö kuskit vyötä ?
Omassa "suomi-autossa" -00 ajettu n.280tkm alkaa olemaan kulumaa myös tuossa kohdassa, millähän sitä saisi suojattua ?
Nuo italian ihmeiden jakkarat on monesti aika kuivaa kamaa.
Siellä vissiin paistaa aurinko jotenki kuumemmin kun täällä meilläpäin. ;D
Ja siihen vielä se, että unohdetaan käyttää hoitoaineita.
-
Tänään siirsimme tämän "purkupaikalle" ja noin 500 metriä ehdin kokeilla miten toimii ja eihän se hyvältä vaikuttanut. :-\
Seisontaan tämä jäi sen takia, kun alkoi syömään öljyä reippaasti. Edelleen söi öljyä paksusta sinisestä savusta päätellen, eikä ahtopaineet nousseet yhtään. Olisiko turbo antautunut? Viikonloppuna on tarkoitus aloittaa auton purkaminen, jolloin otan autosta muutaman kuvan.
-
Taisin jotain kuvia lupailla? No, niitä ei vielä valitettavasti ole. :-[
Tässä viikonlopun aikana purin molemmista autoista keulan osat pois. Tästä Pikkulohkosta jäähdyttimen toinen kiinnike oli mennyt poikki, joten aloin purkamaan jäähdytinpakettia pois. Homma kaatui siihen, kun en saanut moottorin öljynjäähdyttimen letkuja irti. Aloin sitten tutkimaan turboa ja otin turbolta tulevan ahtoputken irti ja huomasin, että turbon kompurapesä on täynnä tumman ruskeaa öljyä. Saman väristä öljyä tuli myös välijäähdyttimestä. Pakosiivet pyörivät herkästi ja välystä ei tuntunut yhtään.
Miten nuo öljynjäähdyttimen letkut lähtevät irti? Täytyykö pakosarja irroittaa, että turbon saa irroitettua?
-
Tämäkin Volvo on taas hieman lähempänä kovaa ajoa. Tänään mittasimme, että onko nuo keulan runkoaisat taipuneet ja Luojan kiitos eivät ole! *taavih->
Ensi viikonloppuna alkaa näin ollen keulan kasaaminen. Jäähdytintä en ole vieläkään saanut irrotettua, enkä todennäköisesti irrotakkaan. Syynä on se, että tuossa dieselissä ei ole jäähdyttimessä moottorin öljynjäädytintä. Tuolle toiselle katkenneelle kiinnikkeelle täytyy keksiä jotain. :)
-
Hieno homma!
Onkos missään kuvia, että kuinka pahasti kävi kun lipesi?
-
Eihän siinä purkuvaiheessa mitään kuvia enää muistanut ottaa. :-[ Otan kyllä viimeistään ensi viikonloppuna kuvia osista, missä kunnossa ne ovat. :)
-
Sain tässä viikonlopun aikana auton melkein valmiiksi.
Muutama kuva tuhoista:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-10.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-11.jpg)
Tässä jo purettuna:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-12.jpg)
Oikean puolen etukulma:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-13.jpg)
Oikea etulokasuoja:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-15.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-16.jpg)
Keulakehikko/lukkopelti mikälie:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-17.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-18.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-19.jpg)
Etupuskuri:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-23.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-24.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-25.jpg)
Tässä lähes kasattuna:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-27.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-28.jpg)
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-29.jpg)
Ahtimen kompurapesä:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-14.jpg)
Ei siinä turbossa ole mitään vikaa. Öljy tuonne kompurapesään on päässyt huohottimen kautta, kun se talvella jäätyi. Annoin auton käydä käyntilämpöiseksi ja aluksi pöllytti hieman sinistä, mutta loppui, kun kompurapesä tyhjeni.
Öljykorkki oli tämän näköinen 10 minuutin käytön jälkeen:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-30.jpg)
Ilmeisesti moottorin sisällä kosteutta sen verran.
Tuon dieselin keulakehikossa on tällainen kiinni:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-22.jpg)
Tuossa lukee Volvo ja on Volvon varaosanumero. Mikä käyttötarkoitus tällä on? Estää kylmillä keleillä kylmä ilman pääsemisen moottoriin? Otin tuon kuitenkin pois tuosta.
-
Tänään sain Volvon keulan vihdoin ja viimein kasaan! Keulan osalta tehtävää olisi oikeastaan enää puskurin korjaus, ja osien maalaus. Puskurin alarivat ovat menneet poikki ja osien maalaus tapahtuu joskus lähitulevaisuudessa. Autoa en saanut vielä ajoon, koska liikennekäyttöönotto ei onnistunut puhelimella.
Seuraavaksi ohjelmanumerossa on lämmityslaitteen kennon vaihto, jäähdytysnesteiden vaihto ja termostaatin vaihto. Leimakin loppuu sopivasti parin viikon päästä. Leimalle tehtävää olisi ainakin hammastangon suojakumin vaihto, tai ainakin sen kunnon tarkastaminen kertaalleen.
Mutta ehkä se siitä... :)
-
Tänään sain Volvon pitkästä aikaa ajoon. Onhan sitä jo kaivannutkin.
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-32.jpg)
Ei se kyllä mikään kedon kaunein kukka ole mutta... S*
Ajoin autolla noin 35 kilometriä ja vielä vähän pöllytti sinistä savua kovemmassa kiihdytyksessä, mutta lenkin loppuvaiheessa ei enää juuri yhtään.
Seuraavaksi olisi edessä auton saattaminen katsastuskuntoon. Tuulilasin vaihtoon lompakko ei tässä vaiheessa veny, mutta katsotaan mitä katsastusmies sanoo.
-
Eihän siitä lasista tule kuin kehotus jos muuten on laite kunnossa.
On kyllä komee peli. Ei ainakaan jää tunnistamatta jos tulee vastaan. :D
-
Kiva, että tykkäät. :D
Vakavasti puhuen, on tuo nyt paljon paremman näköinen, kuin mitä se oli; puskurin kuorta ei ollut ollenkaan, konepelti solmussa, samoin lokasuoja ja etu-umpiosta oli jäljellä heijastinpinnat ja vilkusta pelkkä poltin. ::)
-
Nyt on osia ostettu katsastusremonttia varten. Hammastangon suojakumi ja oikea etualatukivarsi. Termostaattikin vaihtui ja vielä pitäisi se lämppärinkenno vaihtaa. Sisällä haisee koko ajan makealle ja kun puhallin on päällä, ikkunat huurtuu. Lattiat kuitenkin ovat kuivat, mutta mikä muukaan se voisi olla, kun jäähdytysnestettäkin katoaa hieman.
-
Tuon dieselin keulakehikossa on tällainen kiinni:
(http://i1233.photobucket.com/albums/ff398/Spidersling/temporary-22.jpg)
Tuossa lukee Volvo ja on Volvon varaosanumero. Mikä käyttötarkoitus tällä on? Estää kylmillä keleillä kylmä ilman pääsemisen moottoriin? Otin tuon kuitenkin pois tuosta.
Mitä nyt kuvasta sain selvää... niin todennäköisesti vaan suoja, ettei vesi mene ilmanottoon.
Näin sen ainakin olen ymmärtänyt, mitä niitä tutkiskellut.
-
Mitä nyt kuvasta sain selvää... niin todennäköisesti vaan suoja, ettei vesi mene ilmanottoon.
Näin sen ainakin olen ymmärtänyt, mitä niitä tutkiskellut.
Asia selvä. :)
-
Sisällä haisee koko ajan makealle ja kun puhallin on päällä, ikkunat huurtuu. Lattiat kuitenkin ovat kuivat, mutta mikä muukaan se voisi olla, kun jäähdytysnestettäkin katoaa hieman.
Niissä lattiamatoissa on alapinta umpimuovia, joten jos valuttaa niiden alapuolelle on tiedossa helvetinmoinen savotta. Itsellä oli ilmastointi valuttanut kondenssiveden sinne, ja kaikki äänieristys matot litimärkiä. (lattiamatto päältäpäin aivan kuiva) Kiva homma purkaa lattiapellit näkyviin ja saada eristeet kuivumaan. Siellä on superloonia ja jotain huopaa? Ei varmaan kuivu koskaan jos ei niitä sieltä muovimaron alta kaiva esille. :o
-
Niissä lattiamatoissa on alapinta umpimuovia, joten jos valuttaa niiden alapuolelle on tiedossa helvetinmoinen savotta. Itsellä oli ilmastointi valuttanut kondenssiveden sinne, ja kaikki äänieristys matot litimärkiä. (lattiamatto päältäpäin aivan kuiva) Kiva homma purkaa lattiapellit näkyviin ja saada eristeet kuivumaan. Siellä on superloonia ja jotain huopaa? Ei varmaan kuivu koskaan jos ei niitä sieltä muovimaron alta kaiva esille. :o
Voi sissus s**tana. :facepalm: Täytyy tutkia tuota lisää.
-
Voi sissus s**tana. :facepalm: Täytyy tutkia tuota lisää.
Penkit pois että saa maton kunnolla ylös. Puristelee kuivaksi, antaa kuivua reilusti ja vielä kuivumis vaiheessa jos sinne jotain hajunpoistajaa suihkuttelee niin tunkkaisuus "katoaa".
-
Kiitos neuvosta.
Tänään autolle tehtiin katsastusremonttia, jossa vaihdettiin oikea alatukivarsi ja hammastangon suojakumi vasemmalle. Joko huomenna, tai sitten viimeistään perjantaina täytyy käydä näyttämässä leimasedällä, jos vaikka lätkäisisi lisää ajoaikaa paperiin. ::)
-
Eihän sieltä mitään leimaa tullut. >:( Oikealta raidetangon pää välyksellinen. Jotain pieniä korjauskehotuksia tuli, mutta tuulilasista ei sanonut mitään. :o
Tulevaisuuttakin olen ajatellut ja päädyin siihen, että diesel tulee tämän tilalle. Vielä en ole päättänyt, että mikä, mutta todennäköisesti S70. Himottaisi myös D5, mutta sellaiseen lompakko tuskin venyy. Katsotaan nyt. ::)
-
Vielä en ole päättänyt, että mikä, mutta todennäköisesti S70. Himottaisi myös D5, mutta sellaiseen lompakko tuskin venyy. Katsotaan nyt. ::)
Vaikea kombinaatio tuo S70 ja D5, ei ole koskaan semmoista tehtaalta tullu ulos. ;)
-
Tiedän, lähinnä tarkoitinkin, että jos D5 tulee, niin se olisi sitten S80. Mutta jos ei sellaiseen varat riitä, niin sitten S70 TDI moottorilla. ;)
-
Sellainen pieni yleinen vinkki, että jos joku haluaa lunastaa tämän itselleen nimellistä korvausta vastaan, niin ilmoittautukoon. Vaihdossa käy S70 TDI:llä. ;)
-
Tänään tehtiin lisää remonttia katsastusta varten. Nyt on autoon vaihdettu molemmat etutukivarret, oikealle raidetangon pää ja vasemmalle hammastangon suojakumi. Loppuviikosta uusintanäyttö.
-
Tämäkin on nyt leimattu. ;)
-
Volvo on nyt toiminut todella hyvin, vaikka ulkonäkö ei niin anna ymmärtääkään. Vähän reilu 290 000 kilometriä on nyt mittarissa. Tosin, kaksi pientä vikaa on, joista toinen ei näin kesäisin niin haittaakaan.
Kyseessä on peilin- ja takalasin lämmittimien toimimattomuus. Ajon aikana olin laittamassa lämmittimiä päälle, kun ajoin töyssystä ja sormi painoi vahingossa kytkimestä kaksi kertaa. Sulake oli palanut, jonka vaihdolla ei lähtenyt toimimaan. Edes sitä pientä valoa ei syty siihen kytkimen yläpuolelle. Mikähän tuossa voisi olla? ???
Toinen on tuo lisäjarruvalo, joka ei toimi. Aluksi jarruttaessa mittaristossa välähti muutaman kerran palaneen polttimon merkkivalo. Sen jälkeen toimi hetken normaalisti ja nyt ei enää ollenkaan. Tähän en ole vielä ehtinyt kunnolla perehtyä. Vika on ilmeisesti joko tuossa lednauhassa tai liittimissä?
-
Tämä jäi tänään uuden omistajan pihaan.
-
Miten se sillai? ???
-
Uusi auto ja uudet kujeet. Volvossa siis pysytään, siitä myöhemmin tänään lisää. ;)
-
Näinkö harhoja vai liikkuuko tämä nykyää kouvostoliitos :pomo: :3/4 jättää sen:
-
Sinnehän se jäi. ;)