Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: turbomursu - 01.03.2014, 19:23:10
-
Tollane 99vm. s40 2.0t manuaalilootalla
Korjaus: viallinen bensapumppu vaihdettu
Elikkäs auto alkaa pistään vastaan kun painaa kaasun pohjaan pätkii aikalailla ettei ole vaan pikku nykäisy..
tähän asti tehtyä:
-vikakoodit luettu ei vikakoodeja, muutakun lambdan esilämmitykselle (voisko johtua sit tuosta lambdasta?)
-ilmansuodatin vaihettu
-tulpat vaihettu
-pensansuodatin vaihettu
-koitettu toisella ilmamassamittarilla ja puolilla+tulpanjohdoilla
-ilmavuotoja vähän tutkailtu
-käytetty lisäainetta tankissa (injector cleaner)
-bensanpaineita mittailtu pumpulta tulee n.3bar mutta tuolta suutinputken päästä mitatessa ilmeisesti paineet n.2,5bar kun kaasua painaa (oisko paineensäädin sökö??)
-tyhjäkäyntiventtiili putsattu
onko ideoita mitä lähtis kokeileen seuraavaks vai vaihtelenko tuon paineensäätimen ja lambda anturin? kyseessä siis etummainen lambda
ja tosiaan lambda arvo näytti testerillä katsoessa, että kävisi laihalla
-
Sitten tosiaan vielä, että absit on tuossa autossa ihan pihalla..
Jarruttaessa kuivalla ja ihan kevyestikkin niin absit pistää kokoajan vastaan vähän on välillä jarrutusmatkat pitkiä pienestäkin vauhdista :D
välillä tosiaan syttyy abs merkkivao ja absit katoo sillon ja jarrut pelaa kunnolla, vikakoodinkin noille antoi merkkiä "pyörännopeustunnistimet" ei sen tarkempaa, mutta tuskin nyt kaikki anturit paskana on?
-
Tollane 99vm. s40 2.0t manuaalilootalla
Elikkäs auto alkaa pistään vastaan kun painaa kaasun pohjaan pätkii aikalailla ettei ole vaan pikku nykäisy..
tähän asti tehtyä:
-vikakoodit luettu ei vikakoodeja, muutakun lambdan esilämmitykselle (voisko johtua sit tuosta lambdasta?)
-ilmansuodatin vaihettu
-tulpat vaihettu
-pensansuodatin vaihettu
-koitettu toisella ilmamassamittarilla ja puolilla+tulpanjohdoilla
-ilmavuotoja vähän tutkailtu
-käytetty lisäainetta tankissa (injector cleaner)
-bensanpaineita mittailtu pumpulta tulee n.3bar mutta tuolta suutinputken päästä mitatessa ilmeisesti paineet n.2,5bar kun kaasua painaa (oisko paineensäädin sökö??)
-tyhjäkäyntiventtiili putsattu
onko ideoita mitä lähtis kokeileen seuraavaks vai vaihtelenko tuon paineensäätimen ja lambda anturin? kyseessä siis etummainen lambda
ja tosiaan lambda arvo näytti testerillä katsoessa, että kävisi laihalla
Kannattanee vaihtaa se lambda. Itellä teki pientä nykimistä kun etummainen lambda oli sanomassa sopimusta irti. Ja kaasuläpän putsaus siihen päälle niin veikkaan että paranee :)
-
Sitten tosiaan vielä, että absit on tuossa autossa ihan pihalla..
Jarruttaessa kuivalla ja ihan kevyestikkin niin absit pistää kokoajan vastaan vähän on välillä jarrutusmatkat pitkiä pienestäkin vauhdista :D
välillä tosiaan syttyy abs merkkivao ja absit katoo sillon ja jarrut pelaa kunnolla, vikakoodinkin noille antoi merkkiä "pyörännopeustunnistimet" ei sen tarkempaa, mutta tuskin nyt kaikki anturit paskana on?
Abs:än virtajohto on hapettunut. Samppa Sportilta saat korjaus apuja.
-
tuo nykimisvika on nyt korjattu, syyllinen oli viallinen bensapumppu :)
Mutta absit on edelleen samanmoiset, mikäs mahtaa olla tämä abs:n virtajohto :D?
Itse uskaltaisin veikata yksittäistä anturia/absikehää. täytyy tutkia tuossa kun kesärenkaat laittelee ja muutenkin huollella jarrut
-
Löytyikö ABS-vika kehän ABS-väliin jääneistä metallipalasista (nastoista)?