Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Janezk! - 02.03.2014, 00:02:29

Otsikko: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Janezk! - 02.03.2014, 00:02:29
Elikkä otsikosta löytyy ongelma. Kipinä tulee ja starttaa kyllä, mutta bensapumput eivät lähde pyörimään käynnistettäessä(vaihdettu uusi siirtopumppu tankkiin) ja polttoainepumppujen rele on ehjä. Suuttimet eivät myöskään tunnu toimivan, pyöritin ruiskupumppua erillisellä akulla niin, että järjestelmässä kulkee bensa ja starttasin, mutta ilman tuloksia... Mikä avuksi ja missä voisi olla vika?
Otsikko: Vs: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Timo_R - 02.03.2014, 00:04:39
Elikkä otsikosta löytyy ongelma. Kipinä tulee ja starttaa kyllä, mutta bensapumput eivät lähde pyörimään käynnistettäessä(vaihdettu uusi siirtopumppu tankkiin) ja polttoainepumppujen rele on ehjä. Suuttimet eivät myöskään tunnu toimivan, pyöritin ruiskupumppua erillisellä akulla niin, että järjestelmässä kulkee bensa ja starttasin, mutta ilman tuloksia... Mikä avuksi ja missä voisi olla vika?


Ko. moottoria tuntematta sanoisin, että moottorin pyörimistieto puuttuu ruiskulta.
Otsikko: Vs: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Janezk! - 02.03.2014, 00:44:53
Putsasin kyllä pyörimisnopeustunnistimen moottorin takapäästä, mutta eise tietenkään anturivikaa poissulje... Täytyy vähän tutkia tuota anturiasiaa. Sattuisiko joku tietämään paljonko anturin tulisi antaa vastusta mitattaessa? Silti ihmetyttää, että kipinä kuitenkin tulee...
Otsikko: Vs: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Janezk! - 02.03.2014, 15:06:59
Noniin, vika paikallistettu ja korjattu, saa poistaa:)
Otsikko: Vs: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Pohjola - 02.03.2014, 15:25:51
Ei tätä kannata poistaa, kerrot mikä oli wikana niin joku muukin voi saada tästä jotain irti  :)
Otsikko: Vs: B280F Ei käynnisty, mikä avuksi?
Kirjoitti: Janezk! - 04.03.2014, 21:22:47
No, totta tuokin ;) Tässä oli aika paljon omaa virhettä seassa, mutta vika todella oli siinä moottorin pyörintänopeus tunnistimessa. Liitin ei ollut kunnolla pohjassa pohjalla olevan kumitiivisteen noustua kangottamaan liitintä aukipäin, jotenka ei ollut lukittunut... Ei voi kuin syyttää itseään ja omaa hoppua :idiot2::D