Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kempis - 04.03.2014, 15:37:29
-
Onko eroja 2000 vm ja 1998 autom. lootissa.?
Meinasin vaihtaa -98 mallin tollaiseen V70 2000 vm, niin siitä ei löytynyt edes autom.lootan öljytikkua. Miksi?
Kysein vm 2000 on 5- lootainen. Onko tietoa kestäväisyydessä aijempiin malleihin.
Myös muita huomioitavia asioita haluaisin tietää näistä autoista.
Olen kuullut että siitä uudemmat mallit eli 2001 ja siitä eteenpäin olisiva jotakin väylä tekniikan pelejä.
En edes tiedä mitä se tarkoittanee.
Odottelen hyviä tietoja.
Tämä on hyvä Foorumi. Olen saanut paljon hyviä vinkkeja ja neuvoja, joten Kiitos teille.
-
Onko eroja 2000 vm ja 1998 autom. lootissa.?
Meinasin vaihtaa -98 mallin tollaiseen V70 2000 vm, niin siitä ei löytynyt edes autom.lootan öljytikkua. Miksi?
Kysein vm 2000 on 5- lootainen. Onko tietoa kestäväisyydessä aijempiin malleihin.
Myös muita huomioitavia asioita haluaisin tietää näistä autoista.
Olen kuullut että siitä uudemmat mallit eli 2001 ja siitä eteenpäin olisiva jotakin väylä tekniikan pelejä.
En edes tiedä mitä se tarkoittanee.
Odottelen hyviä tietoja.
Tämä on hyvä Foorumi. Olen saanut paljon hyviä vinkkeja ja neuvoja, joten Kiitos teille.
Ei se sinne heittämällä ainakaan mene.
Loppuvuodesta -99 tuli CAN väylätekniikka näihin autoihin.
Laatikon anturit ja ohjausyksikkö on sitten sen mukaisia.
Ei tuo 1998 mallinen ohjausyksikkö tajua sitä, että siellä on vaihteita enemmän ja anturitieto ei natsaa, sit taas et voi uudempaa ohjausyksikkö vanhempaan laittaa CAN-väylän takia. Sanoisin, että on 99,99% tekemätön paikka.
-
Moi.
Ilmeisesti käsitit väärin ton tiedusteluni. En tarkoittanut laatikkojen vaihtoa, vain ajattelin vaihtaa koko auton tohon 2000 mailliseen, sen vuoksi kyselin eroja niistä.
Kävin koe ajamassa yhden sellaisen ja kun rupesin etsii antom. laatikon öljy tikkua, niin sitä ei löytyny mistään.
Minusta se oli omituista. Myyjä puhui jotain suljetusta järjestelmästä. Mikähän sekin lienee?
Odottelen vastauksia. Kiitoksia.
-
Moi.
Ilmeisesti käsitit väärin ton tiedusteluni. En tarkoittanut laatikkojen vaihtoa, vain ajattelin vaihtaa koko auton tohon 2000 mailliseen, sen vuoksi kyselin eroja niistä.
Kävin koe ajamassa yhden sellaisen ja kun rupesin etsii antom. laatikon öljy tikkua, niin sitä ei löytyny mistään.
Minusta se oli omituista. Myyjä puhui jotain suljetusta järjestelmästä. Mikähän sekin lienee?
Odottelen vastauksia. Kiitoksia.
No niin käsitin juu ;D
Kyllä se tikku siellä pitäisi olla:
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-76436.jpg)
tuo 34
Volvohan ei ole suositellut typeryyksissään öljyjen vaihtoa näihin ollenkaan...
-
ainoastaan kovassa taksikäytössä muistaakseni 75 000km välein.
En ota kantaa laatikon kestävyyteen, kun minulla ei sellaista itsellä ole ollut.
Neutral contol "ongelmia" olen kuullut näissä olleen, mutta se taisi olla kai pareminkin ominaisuus, jonka pystyi poistamaan ohjelmoimalla.
-
No niin käsitin juu ;D
Kyllä se tikku siellä pitäisi olla:
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-76436.jpg)
tuo 34
Volvohan ei ole suositellut typeryyksissään öljyjen vaihtoa näihin ollenkaan...
Kyllä siellä kuvan mukaisesti öljytikku on.
On vain sen verran alhaalla ja hankalassa paikassa, että öljyjen tarkistus menee paja hommiksi.
-
Saa sen tikun sieltä nostettua, ahasta kyllä on, mutta onnistuu. :hello:
-
Millä koneella auto on ? 5 vaihteisessa on ollut enemmän ongelmia kuin vanhassa 4 vaihteisessa. Mutta viat johtuvat monesta muustakin asiasta, eikä pelkästään laatikosta. Se tikku on tosiaan siellä alempana 5 vaihteisessa, ei niin helposti näkyvillä.
Kun koeajat auton, aja laatikko kuumaksi. Testaa D ja R kytkeytyminen. Pitää kytkeytyä ilman viivettä tai suurta nykäisyä. Sama koskee vaihteiden vaihtumista, ei saa nykäistä ylös tai alaspäin vaihtaessa.
-
Millä koneella auto on ? 5 vaihteisessa on ollut enemmän ongelmia kuin vanhassa 4 vaihteisessa. Mutta viat johtuvat monesta muustakin asiasta, eikä pelkästään laatikosta. Se tikku on tosiaan siellä alempana 5 vaihteisessa, ei niin helposti näkyvillä.
Kun koeajat auton, aja laatikko kuumaksi. Testaa D ja R kytkeytyminen. Pitää kytkeytyä ilman viivettä tai suurta nykäisyä. Sama koskee vaihteiden vaihtumista, ei saa nykäistä ylös tai alaspäin vaihtaessa.
mitäs jos on viivettä tai nykäyksiä?
-
Ongelmia öljykierrossa, öljyn vähyys tai venttiilikoneisto ongelma.