Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Brick - 05.03.2014, 07:57:09
-
Tuli ratapäivillä ajettua vasen etunurkka kanttariin ja tämän jälkeen suoraan ajettaessa ohjaus ei paludu vaan täytyy koko aika ohjata.
No raidetangon päät tuli vaihdettua ja nyt palauttaa oikealta ja menee suoraa ohjaamatta mutta vasemmalta ei palauta. Käyttäytyy vasemmalla kääntäessä vähän niinkuin ohjaustehostin pätkis.
Myöskin vauriopuolen aurausta lisäsin reilusti, mutta ei vaikutusta.
Mistäs sitä lähtis seuraavaksi purkaamaan?
-
Oisko hammastanko ottanut ns. ihteensä?
-
Siltähän tuo vähän kuulostaa että on hammastanko väännähtänyt...
-
Vaihdoin sisemmän raidetangon ja nyt palauttaa jotenkuten, muttei ihan loppuun asti. Kulmien sääätöön vois viedä seuraavaksi ja jos ei silloinkaan niin täytyy ruveta etsimään uutta ohjausvaihdetta.
-
No ei kulmien säätö vaikuta yhtään mitään palauttamiseen. Menee rahat hukkaan.
-
No ei kulmien säätö vaikuta yhtään mitään palauttamiseen. Menee rahat hukkaan.
Raidetankojumpan jälkeen kulmien säätö on enemmän kuin kannattavaa :nohnoh Tosin, jos siellä on raidetanko vääntyneenä, tarvitsee säädättää uudelleen tangon vaihdon jälkeen.
-
Jos tolppa on törmäyksessä kääntynyt pystyyn ja caster kulma mennyt nollaan niin vaikuttaa varmasti palauttamiseen
-
Jos tolppa on törmäyksessä kääntynyt pystyyn ja caster kulma mennyt nollaan niin vaikuttaa varmasti palauttamiseen
Olisko tässä tapauksessa itse tolppa vääntynyt vai jokin muu?
-
Tai jousen ylälautanen pettänyt ja ottaa nyt kiinni kääntölaakerin runkoon...
Näissähän on aika tyypillistä, että ne yläkupit märäntyy.
-
Tai jousen ylälautanen pettänyt ja ottaa nyt kiinni kääntölaakerin runkoon...
Näissähän on aika tyypillistä, että ne yläkupit märäntyy.
D2 alustalla.
-
Ohjausvaihde vaihdettu ja rupes ohjaus palautumaan. Vähän nihkeesti osin, mutta palauttaa kuitenkin.