Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Make - 05.03.2014, 10:25:09
-
Otsikon mukainen ilmoistus alkanut tulemaan ja vaikka nollaat koodit homma alkaa aina tuolla DSTC ilmoituksella yleensä 4-5 starttaus kerrran jälkeen. Sen jälkeen voi tulla muitakin ilmoituksia esim lautaus järjestelmästä,jäähdytys järjestelmästä, ajonestosta . Lopulta voi mennä niin ettei autoa saa käyntiiin tai moottorinteho on rajoitettu sekä kierroslukumittari ja lämpömittari tipahtaa pelistaä pois. Kun saa käyntiin aikansa rappaamalla ja liikkeelle kaikki toimii sitten normaalisti eikä kesken ajon tulee mitään herjoja eli kaikki tulee käynnistyksen yhteydessä.
Vikakoodeja tulee lähes joka puolelta. Yhteinen tekijä on nopean CAN väylän kommunikointi virhe. u 0001. Maadoitus pisteitä olen koittanut herkistellä. Akku näyttäisi yleismittarilla päälle 12 v lepo jännitettä ja startissa käy 11 tuntumasa ja lataa päälle 14v. Akun iästä ei varmuutta mutta auto 2009.
Oisko ideoita mistä lähteä purkamaan vikaa?
-
Homma edennyt sen verran että vikaa paikallistettu moottorinohjausyksikön väylään. Ohjainlaite lähtee nyt tohtorille ja mielenkiintoisen tästä tekee se että mikä osuus on sillä että ohjainlaite jouduttiin avaamaan 4 kertaa "optimoinnin" yhteydessä. Tohtorilla oli ennakko aavistus tästä syy yhteydestä.
-
Homma edennyt sen verran että vikaa paikallistettu moottorinohjausyksikön väylään. Ohjainlaite lähtee nyt tohtorille ja mielenkiintoisen tästä tekee se että mikä osuus on sillä että ohjainlaite jouduttiin avaamaan 4 kertaa "optimoinnin" yhteydessä. Tohtorilla oli ennakko aavistus tästä syy yhteydestä.
Tuskin tuo aivojen aukaiseminen ainakaan asiaa helpottaa :-[
Eikös tuon ikäisestä pääse vielä ilman avaamatta käsittelemään aivoja?
Ainakin oma vanha XC60 onnistui ilman avaamista.
En edes olisi lähtenyt "leikkiin" mukaan, jos boksiin olisi fyysisestin jouduttu aukaisemaan.
-
Tuskin tuo aivojen aukaiseminen ainakaan asiaa helpottaa :-[
Eikös tuon ikäisestä pääse vielä ilman avaamatta käsittelemään aivoja?
Ainakin oma vanha XC60 onnistui ilman avaamista.
En edes olisi lähtenyt "leikkiin" mukaan, jos boksiin olisi fyysisestin jouduttu aukaisemaan.
Ei ainakaan tuossa firmassa onnistunut ilman avausta.
-
Tuon ohjausyksikön kuoret taisi olla sellaiset, että ne on jollain massalla kiinni piirilevyssä, joten jos vähänkin liian väkisin sen avaa, niin voi sattua särki.
-
Tuon ohjausyksikön kuoret taisi olla sellaiset, että ne on jollain massalla kiinni piirilevyssä, joten jos vähänkin liian väkisin sen avaa, niin voi sattua särki.
Kotelon kuori on sillä massalla kiinni rungossa ja myöskin piirilevy.
-
Tohtorilta tietoa että epäilyt ohjainlaitteen rikkoontumiselle avauksen yhteydessä osoittautuvat oikeiksi. ::)
-
Löytyikö mekaanisia jälkiä boksista?
Miksi aukaistiin 4kertaa, jos ohjelmoitiin vaan ::)
-
Löytyikö mekaanisia jälkiä boksista?
Miksi aukaistiin 4kertaa, jos ohjelmoitiin vaan ::)
Irronneita komponenttien jalkoja. Toisella kertaa vaihdettiin "tehokkaampi" ohjelma. Kolmas kerta oli kun kokeiltiin " parannettua" versiota koska aiempi nyki ja sitten viimeisellä kerralla vakioksi takaisin.
-
Löytyikö mekaanisia jälkiä boksista?
Miksi aukaistiin 4kertaa, jos ohjelmoitiin vaan ::)
Tätä itsekin ihmettelen kun ohjelmointi menee 4 minuutissa hytin puolella obd-liittimen kautta. Ecm:n luotettavuus ei ainakaan parane jos se on avattu ja sitä on kolvailtu 4 kertaa :nohnoh.
-
Kiitoksia Sercapille erittäin nopeasta toiminnasta ja ohjelmanlaittajalle vastuunotosta tilanteessa. Auto vaikuttaa nyt toimivan normaalisti.
-
Kiitoksia Sercapille erittäin nopeasta toiminnasta ja ohjelmanlaittajalle vastuunotosta tilanteessa. Auto vaikuttaa nyt toimivan normaalisti.
Hyvä että tuli kuntoon :)