Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: trokari62 - 05.03.2014, 17:55:22
-
Yritin ettiä juttua mut en löytäny,aattelin vaihtaa laatikon öljyt (rahisee) ja tarkastaa perän samalla,mitä kannattais käyttää,740 b200k ja kovalla 5:lla vm -89. ps,huomen menos bilteemaan.... :arkkupakastin:
-
Haynesin mukaan M46/M47 laatikkoihin volvo automatic transmission fluid type F or G or volvo thermo oil. Perään 80W90 GL5.
-
Nykyään ei enää suositella ATF:ää manuaaliaskeihin, liian ohuena valuu nopeammin laatikon pohjalle eikä
näinollen voitele tarpeeksi. Täyssynteettinen 75W90 on askiin hyvä valinta, sama litku sopii myös perään.
-
Nykyään ei enää suositella ATF:ää manuaaliaskeihin, liian ohuena valuu nopeammin laatikon pohjalle eikä
näinollen voitele tarpeeksi. Täyssynteettinen 75W90 on askiin hyvä valinta, sama litku sopii myös perään.
M46 laatikko on sitten eri asia ylivaihdeyksikön takia...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=140.0
-
M46 laatikko on sitten eri asia ylivaihdeyksikön takia...
Aaa, totta, tota en muuten ajatellutkaan. Omassa Volvossa kun pyörii tuo M47.
-
Tuosta 75w-90:stä en mene sanomaan, mutta 80w-90 on ainakin turhan jäykkä öljy näihin laatikoihin, vähänkään kylmemmällä kelillä synkrot ei tahtoneet pysyä perässä ja pakkasilla laatikko on todella jäykkä käyttää. Ensi kerralla jotain muuta.
-
Täällä kans kokemuksia M47 ja eri öljy kokeiluista.
-80w90 ei hyvä pakkasella
-10w30 ei meinannu irrota vaihteet, ei hyvä
-f/g atf pelaa niin kuin pitääkin ja jos se on suht hiljasena pitäny sen romun 400tkm niin kai se pelaa jotenkin?
Pliis, ei mitään öljyvääntöä.
-
Kukin tulkoon uskoon niinkuin haluaa.
Kokemukset on kuitenkin hyvä jakaa ja tässä tapauksessa myös kertoa.
Ite käytän synteettistä Redlinen vaihteistoöljyä M47 II:ssa.
Erittäin hyvin pelaa +630 tkm ajettu laatikko.
Peräöljyä (GL 5) sinne ei sitte kannate laittaa.
Minustakin tämä öljyväännätys ja niiden kanssa agiteeraus on täysin turhaa.
Osa meistä on edelleen kekkosen ajassa. Silloin ei noita nykyöljyjä ollut. Siksi suositus OLI atf. :2funny:
_sfr-
-
Musitaakseni M47 laatikon kannessakin lukee ATF oil.
Sillä se ainakin toimi jouhevasti.
-
;D ja mun 940 vm. -94 omistajan käsikirjassa, jotta synteettinen (volvon) vaihteistoöljy tai atf.
olen tuon oikean vaihteistoöljyn kannalla.
automaattilaatikkoöljyn ominaisuuksien muuttumisnopeudesta löytyy netistä tutkimuksiakin. lontooksi tosin.
KVG.
kaipa tuossa on pääasia, että siellä on öljyä. eikä GL 5-luokkaa.
ajaahan toiset mineraalimoottoriöljyilläkin.
vanhasta muistista.
:2funny:
-
Eiköhän se ollut tässä. AP löytää lisää juttua tuolta aiemmin linkkaamastani faq-topicista.