Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volles60 - 13.04.2011, 19:19:35
-
Terve! Autona siis S60 t5 geartronic vm.2001. Ongelma on sellainen kun kytkee pakin päälle ja lähtee peruuttamaan niin kuuluu paukahdus ja menee takajarrut "päälle". Sitten kun kokeilee käsijarrua niin on ihan tiukka, ei nouse juuri yhtään. Ongelma ilmenee vain välillä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa..missähän mahdollisesti vika!?
-
Käsijarrukengistä hihnat irti! Kiireesti vaihtamaan ettei tule suurempia tuhoja!
-
Joo, mieluusti ei yhtään ajoa ennen kuin käppärikengät vaihdettu.
Kokemusta on kun pamahtaa takafillari jumiin 80 km/h lasissa kehä 1 ruuhkassa.
Tuurilla pujottelin jonon välistä ilman kolaria penkalle.
Onneksi oli takuu päällä, meni koko takatukivarsi uusiks, pyöränlaakeri ym kilkettä.
(oli silloin 4 vuotta vanhat alkup. kengät)
Nyt tullut tavaksi renkaanvaihdon yhteydessä ottaa satula ja levy irti ja tarkistaa kunto..
Nopeahko homma.
2,5T V70 -04
-
Lisäyksenä tähän sinisellä kirjoitettu kommentti huoltolapussa.
"Käsijarru on pysäköintijarru, pienet kitkapinnat" :D
-
Onko uusimpiin malleihin korjattu tuo järjetön lapsus käsijarrussa, tietääkö kukaan? Eiköhän se tarpeeksi monessa mallissa ole jo vaivannut...
Katsastajat kun sais vielä ymmärtämään, että se on seisontajarru eikä sitä tarvi rullilla repiä.
-
Onko uusimpiin malleihin korjattu tuo järjetön lapsus käsijarrussa, tietääkö kukaan? Eiköhän se tarpeeksi monessa mallissa ole jo vaivannut...
Katsastajat kun sais vielä ymmärtämään, että se on seisontajarru eikä sitä tarvi rullilla repiä.
Kuinka uutta tarkoitat?
-
Kuinka uutta tarkoitat?
Niin oma palvelija on -02 mallia... Sitä uudempia tarkoitin ja varsinkin uusinta S60-mallia.
Olisko heittää vinkkiä osista ja tarvikkeista mitä varata kun takajarruremppaan ryhtyy?
-
Omassa vaihdettiin palat, levyt, käsijarrukengät ja varmuuden vuoksi oli varalla uudet satulat ja vaijerit, joita ei tarvittukaan. Sitten tuossa on tärkeää kokoamisvaiheesssa laittaa kuparitahnaa yms, ettei paikat mene heti jumiin..
-
Omassa vaihdettiin palat, levyt, käsijarrukengät ja varmuuden vuoksi oli varalla uudet satulat ja vaijerit, joita ei tarvittukaan. Sitten tuossa on tärkeää kokoamisvaiheesssa laittaa kuparitahnaa yms, ettei paikat mene heti jumiin..
Levyt vielä hankkimatta, enkä ajatellut ensin edes vaihtaa mutta ne näyttää olevan ihan urilla niin parempi vaihtaa ne samalla. Tarvikeosia käytän. Kengät näyttää olevan SBS mutta palat Siffert - Made in Italy. Käyköhän noille italiaanoille jarruttaessa kuten spagetille keitettäessä? :D Nyt kun ei ole vielä hommaan ryhtynyt niin vois hankkia toisenkin merkkiset... Mitäs mieltä olette?
Kuparitahna on hyvä kaikessa autorempassa. Jotain erikoisesti jarruihin tarkoitettua voiteluainetta taitaa olla mutta tuo ajanee saman asian.
Tarviiko jotain muuta pikkuosaa asennuksessa kuin ne jarrukenkien jouset? Satulaan uusia kumeja tms?