Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juuso.T - 07.03.2014, 21:41:35

Otsikko: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: Juuso.T - 07.03.2014, 21:41:35
Kuten varmaan näistä mun useista aiheista voi jo päätellä että olen uusi näiden volvojen parissa,pyydän nyt jo anteeksi tyhmistä kysymyksistäni  :D.
Tuli tossa viime syksynä ostettua eka volvo,vehe on 740 turbo intercooler vikingin lastulla,ja noin kilon ahdot sekä nappivitonen....
Noh nyt on sitten alkanut tuo voima puoli kiinnostamaan enemmän,millaisia muutoksia vaadittaisiin jos laittasin 2.3 litrasen tekniikan?,sähköt pitäisi vaihtaa??,onko koneen vaihtaminen sen arvoista???.
Tuo nappivitonenhan on vaihdettava heti ensimmäisenä poijes,kun ei tunnu voimaa kestävän.
Realistinen teho määrä voisi olla 300 heppaa?.

Kaikki ideat ovat tervetulleita,paitsi paalaaminen  :D

(http://pove.arkku.net/upload/uploads/muokattu.JPG)
Otsikko: Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: 8-pätkä - 07.03.2014, 23:27:18
Näitä topicejahan on miljuuna, joten haku auttaa.
Motronic ei varmasti oikealla lastulla ja sopivilla suuttimilla säikähdä 2,3l alakertaa. Senhän voi vaihtaa ihan huoletta, mutta jos hinkuu uudempaa FT-moottoria niin joutuu tekemään valintoja LH:n ja motronicin välillä. Kanget on syytä olla vahvat noilla tavoitteilla. Moottorinohjausta kannattaa myös miettiä laittaisiko suosiolla jonkun aftermarket-ohjauksen. M46 kestää ainakin hetken kun tiedostaa kolmosen heikkouden. M47 ei kestä sitäkään vähää, eli jos himoitsee viisilovista niin M90 on ainoa fiksu bolt-on vaihtoehto.
Otsikko: Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: Juuso.T - 09.03.2014, 12:28:51
Näitä topicejahan on miljuuna, joten haku auttaa.
Motronic ei varmasti oikealla lastulla ja sopivilla suuttimilla säikähdä 2,3l alakertaa. Senhän voi vaihtaa ihan huoletta, mutta jos hinkuu uudempaa FT-moottoria niin joutuu tekemään valintoja LH:n ja motronicin välillä. Kanget on syytä olla vahvat noilla tavoitteilla. Moottorinohjausta kannattaa myös miettiä laittaisiko suosiolla jonkun aftermarket-ohjauksen. M46 kestää ainakin hetken kun tiedostaa kolmosen heikkouden. M47 ei kestä sitäkään vähää, eli jos himoitsee viisilovista niin M90 on ainoa fiksu bolt-on vaihtoehto.
Kiitos vastauksesta  :),pitää alkaa siis metsästämään tuota m90 laatikkoa.
Otsikko: Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: volovo240 - 08.04.2014, 22:37:22
Onko rekkari  blp-606? Jos on niin meikäläisen entinen. Yks idea ois että voisin ostaa sen takasin  :2funny:

E: Onhan tuo se,vieressä olevasta portterista ei voi erehtyä  ;D
Otsikko: Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: Juuso.T - 09.04.2014, 08:42:41
Onko rekkari  blp-606? Jos on niin meikäläisen entinen. Yks idea ois että voisin ostaa sen takasin  :2funny:

E: Onhan tuo se,vieressä olevasta portterista ei voi erehtyä  ;D

Haha sama laitos on ilmeisesti  ;D :D
Otsikko: Vs: Lisää tyhmiä kysymyksiä,Volvo 740 2.0 litranen tekniikan vaihto.
Kirjoitti: Chili - 12.04.2014, 14:08:56
Onnistuuko noihin koneen vaihto helposti siten, että jättää kannen ja ruiskut entiselleen ja vaihtaa vain siitä alaspäin?