Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: trokari62 - 08.03.2014, 07:25:16
-
740 -89 b200k,nyt ajanu muutaman tankillisen 95E:llä,tyhjäkäynti n 1300-1500 rpm ja järkyttävä jälkkäri. Johtuisko bentseenistä? Johdot,tulpat,jakajan kansi yms vaihettu ja b-suodatin,mut silti kauhee afterburner,täytyy sammuttaa "polkimilla".
-
mulla oli joskus 900 saab kaasari versiona. Se ei tykännyt kanssa sammua lainkaan. Se johtui sillon bensasta 95 vaihdoin 98 niin loppu jälkikäynnit. Tosin tollanen b200k:kin ollut itsellä ja se nyt syö ihan mitä vaan tankkiin kaataa :D
-
Tarkasta imuvuodot etenkin kaasarinlaipasta ja alipaineletkuista, säädä joutokäynti.
98 kyllä auttaa vaivaan jonnin verran, mutta oishan sen muutenkin oltava kunnossa.
Mikä on muuten Volvon suositus oktaani tuolle? Ei voi muistaa muuta kun että 98:lla mää ajoin :)
-
Eihän jakohihnaa ole vasta vaihdettu? ---> jako poskellaan? mulla oli aikoinaan samanlaisessa koneessa jako poskellaan ja se aiheutti melkoisen pahaa jälkikäyntiä..
-
Hihnasta ei hajuu koska vaihettu,tyhjäkäynti säädelty muutaman kerran mut ei pysy paikallaan,eilen kun kävi paikallaan niin ensin n1000rpm,mut vajaan 10 min päästä n 1800rpm. Kuuluuko siin tyhjäkäynti ruuvis olla joku lukitus mutteri?
-
Jos en aivan väärin muista niin tyhjäkäynnin säätöruuvissa pitäisi olla jousi joka estää sen pyörimisen miten sattuu kun kone tärisee
-
Miten sen jousen pitäisi olla? :idiot2:
-
Tarkastapa lampulla ennakot sekä tyhjäkäyntisolenoidin toiminta. Jos tyhjäkäyntisolenoidi joskus ollut mykkä, on ex-omistaja saattanut säätää kaasuläppää pikkasen auki.