Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Miksaa - 11.03.2014, 06:40:52
-
Eli auto alko joku aika sitten nypyttään välillä tasakaasulla ja lambdan valo on palanu jo pari kuukautta,mutta aattelin että lambdan valo juttu johtuu siitä ku pakoputki katkes katin kohdaltia ja pistin suoran putken katin tilalle niin se vuotaa aika tavalla. ja auto alko viime viikolla tekeen sitä että kun pisti käymään niin kävi vajailla pytyillä mutta kun hetken prötöötti meneen niin alko käymää kaikilla. Vaihdoin uudet tulpat ni kävi kaikilla,vanhat oli iha nokiset. Noh nyt sit 4pv tulppien vaihdon jälkeen auto nypytti kun töihin tulin,ja kun piti töistä lähtee niin kävi vaan kahdella pytyllä hetken ja sit sammu eikä oo sen jälkee löhteny käyntiin. Kun putsas tulpat jotka oli taas nokiset/märät niin auto sentään hörähti käymään ja kävi parilla pytyllä muutaman sekunnin ja sit sammu taas eikä edes lupaa. Koitin toista ohjausboksia muttei auttanu mitää.
-
eikös näissä sähköruiskullisissa koneissa ole se diagnostiika pistoke rasia, jos lukisit vikakoodit sieltä, kuitenkin löytyy yleinen mootorin vikavalo niin luulis olevan mahdollista lukasta vikakooditkin.:)
-
Vikakoodit lukuun ja pakoputki ehjäksi, sen jälkeen kannattaa vasta mun mielestäni tutkia lisää.
-
Vikakoodit lukuun ja pakoputki ehjäksi, sen jälkeen kannattaa vasta mun mielestäni tutkia lisää.
Luen koodit ku pääsen töistä. Auto kuitenki toimi ok ainaki pari kk vaikka outki falskannu,mut voisko lambda olla hajonnu kun käyny aika rikkaalla sen takia kun lambda sekoillu ton vuotavan putken takia?
-
Ei anna vikakoodia,1-1-1 vaa eli ei vikaa. Vaikka ottaa lambdan signaali piuhan,immun,lämpöanturin,asentoanturin liittimet irti nii näyttää vaa 1-1-1? Ja koitin uutta lambdaa konehuoneessa johtojen päähän mutta ei vaikutusta. Koitin myös uutta IMM,ei auta. Koitin myös Lh2.4 ohjelmoitua turbon boksia sillai että löin vaa töpselin kiinni siten ettäboksi killuu jalkatilassa kun oma boksi oli siinä paikallaan,ei mitää vaikutusta. Putsasin asentoanturin niin lähti pariks sekunniks käymään vajailla pytyilly kun putsasin tulpatkin. Ja ku hetken starttaa niin tulpat heti märät. Mikä täsä ny on?
-
LH vissiinkin tekee vikakoodin vasta, kun käynnistät. Jos otat anturin irti ja vain käytät virrat päällä, vikakoodia ei ilmeisesti tule. Koita ajella lambdan piuha irti siihen asti että saat paikkailtua putken.
Tuommonen pakovuoto lambdan lähellä aiheuttaa hervottoman rikkaan seoksen, joka nyt osuu aika kivasti sun oireisiin...
-
LH vissiinkin tekee vikakoodin vasta, kun käynnistät. Jos otat anturin irti ja vain käytät virrat päällä, vikakoodia ei ilmeisesti tule. Koita ajella lambdan piuha irti siihen asti että saat paikkailtua putken.
Tuommonen pakovuoto lambdan lähellä aiheuttaa hervottoman rikkaan seoksen, joka nyt osuu aika kivasti sun oireisiin...
Nii siis auto ei käy kun jonkun muutaman sekunnin kun putsaa tulpat ja vääntää käymään niin käy muutaman sekunnin sillain että ravistaa helvetisti ja varmaan vajailla pytyillä eikä ota kierroksia jne.
-
Luen koodit ku pääsen töistä. Auto kuitenki toimi ok ainaki pari kk vaikka outki falskannu,mut voisko lambda olla hajonnu kun käyny aika rikkaalla sen takia kun lambda sekoillu ton vuotavan putken takia?
Pakovuodot putken alkupäässä joka tapauksessa sotkee tuota hommaa. Ja korjattava se sun on kuitenkin viimeistään katsastukseen. Joten siitä on vaan järkevin aloittaa.
-
Pakovuodot putken alkupäässä joka tapauksessa sotkee tuota hommaa. Ja korjattava se sun on kuitenkin viimeistään katsastukseen. Joten siitä on vaan järkevin aloittaa.
Totta tuokin,mutta ei pitäs vaikuttaa käyntiin lähtemiseen varsinkaa jos signaalipiuha on irti?
-
Mistä se putki oli poikki? Omasta meni putki poikki heti katin takaa ja ei se lambdavaloa sytyttänyt, eikä mitään ongelmia käynnistymisen kanssa.
Oletko lukenut kaikki vikakoodit? Lue ohjeet faq-osiosta ja tee sen mukaan, kerro ne koodit tänne.
Väärin luettuna taisi tulla tuo1-1-1
-
ettei olis jakajan kannen alla niin paljon paskaa et ei saa kipinää tulpalle asti, eihän ohjain poksin liitimissä ole hapettumaa tai muissakaan näissä käyntiin vikuttavissa liitimissä.?
-
Totta tuokin,mutta ei pitäs vaikuttaa käyntiin lähtemiseen varsinkaa jos signaalipiuha on irti?
Jos putki on vuotanut, niin lambda on korjannut soppia poskelleen ja siitä seuraa se, että käynnistyssopatkin ovat pielessä.
Käynnistyksessä (kylmänä) lambda-säätö on toimeton hitusen toista minuuttia, mutta kun kone on noin. +40C lämpötiloissa, astuu lambda-säätö peliin.
-
Auto alko toimiin kun heiluttelin kaikkia liittimiä ja putsasin puolan liittimet. Auto toiminut hyvin sen jälkeen vaikka lambdan johdot ollu siitä asti irti(3kk).Ja auto katsastettu viikko sitten lambdan johdot irrallaan ja ilman kattia,päästöt oli ok eikä muutenkaan mitään huomautettavaa vaikka takavilkut punaset ja käännetyt 16" pellit alla.
-
Jos lambda on irti, niin onko se sama kuin näyttäisi boxille 0-jännitettä ja käy koko ajan laihalla. bensaa säästyy,
mutta mitä tykkää venttiilit