Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Jaaani - 11.03.2014, 14:03:55

Otsikko: B20+M40 Parempi kytkin +RE85
Kirjoitti: Jaaani - 11.03.2014, 14:03:55
Morjens, kiperiä kysymyksiä tarjolla.
Onko olemassa tuolle kokoonpanolle käyvä vakiota jäykempi asetelma?
Yks vaihtoehto vissiin B21ET asetelma mutta onko jollain kokemuksia siitä? Haluaisin käyttää ainakin toistaiseksi vielä massalevyä enkä sintteriä joten siksi tämä asetelma kysymys.
Vai onko tuo sintteri ihan pyllystä katukäytös?
Kaikenlaiset vakiota paremmat kytkin/asetelmapäivitykset tervetulleita. :hello:
Onko joku käyttänyt/ voiko käyttää RE85 ja lyijylisäainetta?...seetit on viel valurautaa.
Otsikko: Vs: B20+M40 Kytkin/RE85 kysymyksiä
Kirjoitti: Automasentaja - 11.03.2014, 16:21:09
Sintterikytkin ei ole kiva katukäytössä ja kannattaa ne seetit vaihtaa niin ei tarvi lotrata lisäaineitten kanssa.
Otsikko: Vs: B20+M40 Kytkin/RE85 kysymyksiä
Kirjoitti: Jaaani - 15.03.2014, 11:14:44
Lisää kiitos :)

ja kannattaa ne seetit vaihtaa niin ei tarvi lotrata lisäaineitten kanssa.

Ei tuu just nyt kysymykseen kun on kansi just kotiutunu koneistamolta...ehkä ens kerralla.
Otsikko: Vs: B20+M40 Kytkin/RE85 kysymyksiä
Kirjoitti: Automasentaja - 15.03.2014, 13:57:38
Jos meinaat vakio kytkimellä leikkiä Timo Mäkistä niin ensimmäisenä savuaa 165/65R15 ÄSSÄ:t mutta ei se kestä yhtään leveämpää rengasta (5000km kovaa vedätystä ja koko kytkin asetelma oli paskana :P). Käyttöautossa ne kovat seetit maksaa itsensä takaisin kun ei tarvi ostaa lisäaineita ja jos ei käytä aineita niin venttiilit uppoaa aika nopeasti kanteen. Pronssiset ohjurit kannattaa laittaa samalla kun ne valurautaiset tuppaa kulumaan lyijyn puutteessa. Ei se kone ehdi hajoamaan jos vaan kesällä pari kertaa käydään jossain laittamassa pepeä asfalttiin... ::)

Perustuu tositapahtumiin...
Otsikko: Vs: B20+M40 Kytkin/RE85 kysymyksiä
Kirjoitti: Jaaani - 16.03.2014, 08:24:52
Tässähän ei nimenomaan ole tarkoitus leikkiä vakiokytkimellä vaan vähintäänkin jäykempi asetelma hakusessa. Siksi haluaisinkin nyt jotain parempia ehdotuksia...poislukien toi sintteri. Että millaisia kytkinpaketteja ootte laittaneet tappikoneen perään kun on vielä m40(vaihtuu tulevaisuudessa kun otan kopan työn alle)?
Ja oon tietonen seetitöistä ja sen eduista mutta kansi on nyt nipussa taas ja kiire saada motti ajoon niin jätetään ne ensi kertaan. En oo vielä laittamassa etanolilitkuja tankiin mutta jos tuo motti nyt nakuttelee noilla~9-9.5 puristuksilla niin sit mahdollisesti. Palaillaa näihin kansitöihin sit myöhemmin. :)
Otsikko: Vs: B20+M40 Parempi kytkin +RE85
Kirjoitti: juhal - 30.03.2014, 22:28:17
Perus littupyörään sopiva sach race asetelma, us partsilta reilu 300e, vakio levylläki sietää jo aikalailla.
Otsikko: Vs: B20+M40 Parempi kytkin +RE85
Kirjoitti: Jaaani - 31.03.2014, 13:57:12
Perus littupyörään sopiva sach race asetelma, us partsilta reilu 300e, vakio levylläki sietää jo aikalailla.
Ok, kiitos. Eli littupyörän asetelmat käy...tämä selvensi jo paljon. Onko joku käyttänyt tuota isompaa asetelmaa ja levyä tappikoneen perässä? Meinaan et löytyykö tuota kymppiboorista 228mm vai joutuuko niittaan jos sellaisen haluaa?