Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jari288 - 11.03.2014, 18:27:06
-
Elikkäs pirssi ei kule/kiihdy. Kylmällä koneella on vetoja muutaman minuutin. Ja lämpimänä sahaa pitkään. Vika koodit: imulämpö ja egr signaali katkonainen/puuttellinen. Ennakko vika ei oo ku juuri kävi jakopää rempassa ja säädätettävänä.... että oisko jollain jtn neuvoja ???
Tarkistanu.. ahtotunnistime, letkun ja vaihtanu sen mikä ohjaa egr, tosin käytetyn.
-
tarkistappa egrrän letkut viel ja katoppa että onko juuttunu egr. tai sitte sul o melkeempåä sama homma mitä mun v70 et vaihappa ilmamassamitari uutee nii pitäs loppua sen lämpöjen herjaamisen. mulla katos voimat kans ja syytä selevitettii nii ilmamassamittari föörmitätön...
-
Asiaa tutkittu. Apuvirralla suoraan käyntiin ja tehot löytyy kans... eli mitä nyt :-\
-
Jos tuon ikäisessä tulee egr:stä vikakoodi, se tarkoittaa, että vika on sähköinen. Ohjaussolenoidi, tai sen johdot ovat siis vialliset. Letkut, tai viallinen egr-venttiili ei vaikuta näissä yhtään mitään.
Samoin tuo vikakoodi aiheuttaa vikatilan, joka pudottaa ahdot nolliin, eikä se auto sitten tietysti enää kulje kunnolla.
Ohjaussolenoidi löytyy ilmansuodatinkotelon ja iskaritornin välistä. Sellainen mustavalkoinen pyöreä pötkö.
-
Juu.u vaan ku oon vaihtanut sen jo, tosin käytetyn.... elikkäs johdotukset tutkia.vai oisko jollain jotain mittaus arvoja tuolle pötikälle :)
-
Vika löyty tehojen suhteen... ilmamassa mittari. Nyt ois vielä tuommonen ku ei lähde kuumana käyntiin! Vika koodeja ei anna ja ajoitus on kohillaan.. apuvirralla lähtee heti.. ja tänään kokeilin ottaa lämpöanturin piuhan irti nii johan hörähti käymään. Anturi vaihdettu ei auttanu mittään.. mikä neuvoksi :idiot2:
-
Ilmavuodothan olet varmaankin tarkastannu
-
Arvauksena heitetään, että olisko startti tiensä päässä? Ei pyöritä kunnolla enää, mutta apuvirran kanssa paremmin.
-
Ilma vuodot on kyllä tutkittu moneen kertaan... startin hommasin jo valmiiksi. Eilen anto vikakoodia pumpun polttoaine magneettiventtiilistä...... kokeilla ensin tuo vena ja sitte tuo startti ::)
-
Omasta antoi muistaakseni vikakoodiksi Efi-713 tai 716 ja oli määränsäädin rikki. Ei auttanut kuin pumpun vaihto. Vähän väliä vikatilassa.. Ei kulkenut mihinkään eikä lämpimänä loppuaikoina kirveelläkään käyntiin :D ( Oma pumppu oli tosin muutenkin aika sohlon oloinen)
-
Vetoja kyllä on ja ei oo vikatilassa ollu tuon imm vaihdon jälkeen.
-
Vika korjattu! Startti sökönä :buck2: tästä vois melkeen vian etsintään kasata tietoja ?