Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Brick - 12.03.2014, 07:53:05
-
Aamulla töihin ajeltaessa kone nykäs kerran ja sitten kuuluu selvä mekaanine kierrosten mukaan yltyvä kolkotus venttiilikopan sisältä tyhjäkäynnillä kun kuuntelin.
Auto toimii muuten moitteetta.
Nostajako sieltä jämähtäny vai mitä näissä yleensä on ongelmia kannen kanssa?
-
onko mikä moottori? turpo? annoitko kenkää? Jos niin olisiko joku kanki solmulla..
-
onko mikä moottori? turpo? annoitko kenkää? Jos niin olisiko joku kanki solmulla..
B5204T5 lastulla ja sillä ajokerralla en antanut kenkää. Ääni tulee kyllä hyvin selkeesti venttiilikopan alta. Ja eikai 13c mitsulla kankia saa solmuun ???
-
Ei auttanu nostinten vaihto. Välillä tyhjäkäynnillä häipyy kolkotus, mutta kuormalla tulee takaisin.
-
Veikkaus1: Kiertokangen laakeri mennyt, mäntä tapaa venttiilin? se pitää semmosta kivaa kilkatusta..
(http://i150.photobucket.com/albums/s119/Scaniamania/ac648083-80b5-4a80-9037-c64e40c57a46_zps40f4eb04.jpg) (http://s150.photobucket.com/user/Scaniamania/media/ac648083-80b5-4a80-9037-c64e40c57a46_zps40f4eb04.jpg.html)
Omassa tapauksessa moottorilla (B5234T5) oli ajettu 390tkm. ilman mitään suuria huolia. Vakiokuntoinen. Sitten yks kaunis kevät ilta, ja kovempi kiihdytys->nakuttaa/kolisee/kilisee niin pirusti. Tallille ajaen, 2km. hissukseen ja mäntä ei tykännyt, kuten kuva kertoo.
Veikkaus2: Veivi solmussa, omien kokemusteni mukaan kilkattaa/kolisee tyhjäkäynnillä, mutta rauhoittuu kierrosten antamisen myötä.
-
Veikkaus1 kuullostaa aika "hyvältä".
Ja laakerien vaihto onnistunee alakautta koneen ollessa paikoillaan.
-
Veikkaus1 kuullostaa aika "hyvältä".
Ja laakerien vaihto onnistunee alakautta koneen ollessa paikoillaan.
Laakerihan se siellä kun oli antautunut.
-
jahas, oliko paljon kilometrejä moottorissa?
-
jahas, oliko paljon kilometrejä moottorissa?
Ilmeisen paljon kun rupes kolisemaan kilometrin ajon jälkeen uudestaan.
Mittari on joskus pysähtynyt 200tkm kohdalle.
-
saitko o öjypohjan pois ilman koneen pois nostoa?
-
saitko o öjypohjan pois ilman koneen pois nostoa?
Juu. Täytyy vaan irroittaa jokainen tehostinputkien tuista.