Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Brick - 12.03.2014, 07:53:05

Otsikko: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 12.03.2014, 07:53:05
Aamulla töihin ajeltaessa kone nykäs kerran ja sitten kuuluu selvä mekaanine kierrosten mukaan yltyvä kolkotus venttiilikopan sisältä tyhjäkäynnillä kun kuuntelin.
Auto toimii muuten moitteetta.
Nostajako sieltä jämähtäny vai mitä näissä yleensä on ongelmia kannen kanssa?
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: ESE - 12.03.2014, 23:42:48
onko mikä moottori? turpo? annoitko kenkää? Jos niin olisiko joku kanki solmulla..
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 13.03.2014, 10:27:02
onko mikä moottori? turpo? annoitko kenkää? Jos niin olisiko joku kanki solmulla..

B5204T5 lastulla ja sillä ajokerralla en antanut kenkää. Ääni tulee kyllä hyvin selkeesti venttiilikopan alta. Ja eikai 13c mitsulla kankia saa solmuun ???
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 20.03.2014, 08:11:54
Ei auttanu nostinten vaihto. Välillä tyhjäkäynnillä häipyy kolkotus, mutta kuormalla tulee takaisin.
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: volvosami - 20.03.2014, 09:48:40
Veikkaus1: Kiertokangen laakeri mennyt, mäntä tapaa venttiilin? se pitää semmosta kivaa kilkatusta..

(http://i150.photobucket.com/albums/s119/Scaniamania/ac648083-80b5-4a80-9037-c64e40c57a46_zps40f4eb04.jpg) (http://s150.photobucket.com/user/Scaniamania/media/ac648083-80b5-4a80-9037-c64e40c57a46_zps40f4eb04.jpg.html)
Omassa tapauksessa moottorilla (B5234T5) oli ajettu 390tkm. ilman mitään suuria huolia. Vakiokuntoinen. Sitten yks kaunis kevät ilta, ja kovempi kiihdytys->nakuttaa/kolisee/kilisee  niin pirusti. Tallille ajaen, 2km. hissukseen ja mäntä ei tykännyt, kuten kuva kertoo.

Veikkaus2: Veivi solmussa, omien kokemusteni mukaan kilkattaa/kolisee tyhjäkäynnillä, mutta rauhoittuu kierrosten antamisen myötä.
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 20.03.2014, 10:18:25
Veikkaus1 kuullostaa aika "hyvältä".
Ja laakerien vaihto onnistunee alakautta koneen ollessa paikoillaan.
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 02.04.2014, 09:18:14
Veikkaus1 kuullostaa aika "hyvältä".
Ja laakerien vaihto onnistunee alakautta koneen ollessa paikoillaan.

Laakerihan se siellä kun oli antautunut.
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: volvosami - 02.04.2014, 19:48:10
jahas, oliko paljon kilometrejä moottorissa?
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 03.04.2014, 11:00:19
jahas, oliko paljon kilometrejä moottorissa?

Ilmeisen paljon kun rupes kolisemaan kilometrin ajon jälkeen uudestaan.
Mittari on joskus pysähtynyt 200tkm kohdalle.
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: hevy84 - 12.04.2014, 19:27:12
saitko o öjypohjan pois ilman koneen pois nostoa?
Otsikko: Vs: 850 kolkotusta venttiilikopan sisältä.
Kirjoitti: Brick - 16.04.2014, 12:13:08
saitko o öjypohjan pois ilman koneen pois nostoa?

Juu. Täytyy vaan irroittaa jokainen tehostinputkien tuista.