Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Don Fatso - 14.04.2011, 15:03:39
-
Onko jollain käsitystä miten säätö tehdään?
Vaihdoin kylmäkäynnistyssäätimen jolloin sen asento on tuskin oikein. En löydä oikein mistään arvoa sille.
Kaipaan ts arvon joka kertoo kuinka kaukana on säätimen varsi stopparista kun kone on kuuma. Termit voivat olla vääränlaisia, mutta jos on pelannut tämän asian kanssa niin varmaan ymmärtää kysymyksen termeistä huolimatta.
Kiitoksia etukäteen vastauksista!
Don Fatso
-
Oikeasta arvosta en tiedä, mutta allekironneella toimii kohtuullisen hyvin kun tuo välys on luokkaa 2-3mm, jos tästä flunssalta pääsen sen verran ylös että käyn kuskailemassa parit tavarat, voisin mitata tuon tarkan mitan.
-
Joskus,aikoinaan sain diesel-pajalta ohjeen,jonka mukaan lämpimänä paakan ja topparin väli saisi olla n.6m/m
Mittana voi käyttää vaikka poranterää.
-
Aivan, tässä täytyy muuten ottaa huomioon se, että se vipuhan liikkuu vasiten kevyesti ensin vähän matkaa, ja sitten tulee se pykälä, mistä se oletettavasti alkaa ennakkoa säätämään. Tuo pari mm on siitä topparista, mihin se vipu tökkää, ei siitä kun se alkaa ottamaan voimaa.
-
Joskus,aikoinaan sain diesel-pajalta ohjeen,jonka mukaan lämpimänä paakan ja topparin väli saisi olla n.6m/m
Mittana voi käyttää vaikka poranterää.
Tietenkin kylmänä paakan ja topparin väli saisi olla tuon 6m/m,kun se lämpimänä paaka on topparissa kiinni.
-
Kiitoksia vastauksista!
Yritän toimia näiden ohjeiden avulla.
Don Fatso