Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: raimom - 14.03.2014, 08:45:53

Otsikko: V-70 vm-98 Vetokoukun pistorasian muutos 7 napaisesta 13 napaiseen.
Kirjoitti: raimom - 14.03.2014, 08:45:53
Sellanen älynväläys iski että pitäisi vaihtaa vanhan veturini peräkoukun 7 napainen pistoke nykyisin käytettävään 13 napaiseen, kun saisi sitten helposti vaunun akkuun latausta ja jääkaappikin voisi olla päällä pitkillä siirtymillä. En ole vielä katsonut mistä nykyiseen pistokkeeseen on otettu haaroitukset ja kysymys???? siis kuuluu että onkohan noissa tuonikäisissä volleissa valmiina takana mitään liitintä mistä saisi siihen 13 nastaiseen napattua jatkuvaa 12V ja sille vielä miikkaakin. miikan saa tietysti rungostakin, mutta + piuhoja ei viitsisi tuoda akulta ja virtalukolta asti jos vaikka ovat tehtaalla ajatelleet asian valmiiksi. Jos jollakin on kokemusta tuosta niin olisi kiva kuulla, niin ei tarttisi turhaan repiä paikkoja auki jos ei oo paikkaa piuhoille. Vanhaa 7 napaista seuraamalla tietysti pääsisi eteenpäin asiassa mutta kun auto ei nyt ole hypisteltävissä, mutta voisi alkaa haalia tarvikkeita muutostyöhön. Kiitoksia etukäteen jos jotain kiinnostaa auttaa minua asiassa. Tämä Volvo on ollut minulla vasta syksystä lähtien, eikä vielä niin tuttu juttu.
Otsikko: Vs: V-70 vm-98 Vetokoukun pistorasian muutos 7 napaisesta 13 napaiseen.
Kirjoitti: Elk - 14.03.2014, 10:57:33
Sellanen älynväläys iski että pitäisi vaihtaa vanhan veturini peräkoukun 7 napainen pistoke nykyisin käytettävään 13 napaiseen, kun saisi sitten helposti vaunun akkuun latausta ja jääkaappikin voisi olla päällä pitkillä siirtymillä. En ole vielä katsonut mistä nykyiseen pistokkeeseen on otettu haaroitukset ja kysymys???? siis kuuluu että onkohan noissa tuonikäisissä volleissa valmiina takana mitään liitintä mistä saisi siihen 13 nastaiseen napattua jatkuvaa 12V ja sille vielä miikkaakin. miikan saa tietysti rungostakin, mutta + piuhoja ei viitsisi tuoda akulta ja virtalukolta asti jos vaikka ovat tehtaalla ajatelleet asian valmiiksi. Jos jollakin on kokemusta tuosta niin olisi kiva kuulla, niin ei tarttisi turhaan repiä paikkoja auki jos ei oo paikkaa piuhoille. Vanhaa 7 napaista seuraamalla tietysti pääsisi eteenpäin asiassa mutta kun auto ei nyt ole hypisteltävissä, mutta voisi alkaa haalia tarvikkeita muutostyöhön. Kiitoksia etukäteen jos jotain kiinnostaa auttaa minua asiassa. Tämä Volvo on ollut minulla vasta syksystä lähtien, eikä vielä niin tuttu juttu.
Hae suosiolla Volvo Original johtosarja. Vähentää vitutusta eikä pala valovian merkkivalo kojelaudassa jatkuvasti. Maksaahan se vähän enemmän kuin tarvikepaskeet, mutta olipahan mukava asentaa, kohdekin tasan samanlainen auto kuin sinulla.
Otsikko: Vs: V-70 vm-98 Vetokoukun pistorasian muutos 7 napaisesta 13 napaiseen.
Kirjoitti: raimom - 14.03.2014, 12:39:41
Siis Löytyikö volvolta valmis johtosarja 13 napaiselle? Mitä maksoi ja missäpäin se vastakappale on autossa. ?
Otsikko: Vs: V-70 vm-98 Vetokoukun pistorasian muutos 7 napaisesta 13 napaiseen.
Kirjoitti: Elk - 14.03.2014, 16:18:38
Siis Löytyikö volvolta valmis johtosarja 13 napaiselle? Mitä maksoi ja missäpäin se vastakappale on autossa. ?
Löytyy, hinta oli muistaakseni 70e. Vastakappaleet on takakontin lattian molempien sivuluukkujen alla. Johtosarjan mukana tulee asennusohjeetkin kyllä.
Otsikko: Vs: V-70 vm-98 Vetokoukun pistorasian muutos 7 napaisesta 13 napaiseen.
Kirjoitti: Caideman - 19.03.2014, 00:14:15
Osta multa paikoillaan oleva 13-napainen johtosarja, saat 7-napaisen muunnosplugin ja koko auton samaan kauppaan. Tosin hinta on vähän korkeampi kuin Volvolla tuolle pelkälle johtosarjalle.  :D