Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jpajula - 14.04.2011, 18:54:13
-
Olis kiikarissa tommonen just sisäänajettu (karvan päälle 0,4Mm) -95 vuosimallin 940 Volvo. Auto on varsin siistissä kunnossa, mutta lienee ajettu kantoon tai muuhun vastaavaan (en oo vielä saanu vastausta, että mihin) ja repsikan puolella on sitte siellä takaoven kohdilla helmassa tommonen repsahdus https://picasaweb.google.com/100388931536155511537/DropBox?authkey=Gv1sRgCIfJkonsqZjORA&feat=directlink (https://picasaweb.google.com/100388931536155511537/DropBox?authkey=Gv1sRgCIfJkonsqZjORA&feat=directlink)
Minkäsmoinen homma tuon hitsaaminen noin yleisesti on? Jos jollain esim. on jostain projektista kuvia, niin mielellään ottaa vastaan ja vaikka olis 740:stäkin (eikös ne oo tosta kohdin suht samat?), niin nekin pelaa.
-Jani-
PS. Jotain on tehtävä, melkein retkahdin jo Relluun.
-
Mikäs siinä, mätä pois ja uutta peltiä tilalle, yhtenäinen sauma ja hyvät suojaukset perään niin se on kuin uusi ;) Osta pois vain.
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/Volvo%20740/IMG_1396.jpg
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/Volvo%20740/IMG_1399.jpg
-
Parempi kuin uus :D
Kuinkas sitte hitsauksen jälkeen nuo kotelonsuojat, eli minkälainen reikä ja mihin se kannattaa tehdä, että on fiksusti tulpattavissa / kotelonsuoja sinne roiskittavissa?
Ny mä meen nukq, kun menee kaikki hemmetin illat koslan metsästykseen...
-
Noissa helmapelleissä on vain yleensä näin vanhoissa autoissa yhteen suuntaan taivutettuja osia, joten korjaus onnistuu ihan arkkipellilläkin jos on jonkinlainen pokkauksentekokone. Noihin suojausreikiin saa kumitulppia autotarvikeliikeistä.
-
Parempi kuin uus :D
Kuinkas sitte hitsauksen jälkeen nuo kotelonsuojat, eli minkälainen reikä ja mihin se kannattaa tehdä, että on fiksusti tulpattavissa / kotelonsuoja sinne roiskittavissa?
Ny mä meen nukq, kun menee kaikki hemmetin illat koslan metsästykseen...
Kun purat sisäpuolelta kynnyslistat ja vähän mattoa paljastuu sulle ainakin toistakymmentä reikää joista ruiskutella ainetta ;) Helman päissä on myös kumitulpat pyöränkoteloissa. Muista sitten ruiskuttaa myös muut kotelot autosta ja paljon sitä öljyä sinne!! ;)
Noissa helmapelleissä on vain yleensä näin vanhoissa autoissa yhteen suuntaan taivutettuja osia, joten korjaus onnistuu ihan arkkipellilläkin jos on jonkinlainen pokkauksentekokone. Noihin suojausreikiin saa kumitulppia autotarvikeliikeistä.
Onnistuu vaikka papukaijapihdeillä ;D
-
No itse olen käyttänyt "kiukaantekijän" konstia ja lyönyt kumivasaralla riskin kulmaraudan päällä. Tottelee vähän paksumpaakin tavaraa ja tein mm kerran ikivanhan Transitin takajousille peräpäähän uudet kotelot ;D.
-
No itse olen käyttänyt "kiukaantekijän" konstia ja lyönyt kumivasaralla riskin kulmaraudan päällä. Tottelee vähän paksumpaakin tavaraa ja tein mm kerran ikivanhan Transitin takajousille peräpäähän uudet kotelot ;D.
Jotain samantyylistä oli mullakin konstina ;D