Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: jorma567 - 14.03.2014, 14:05:20
-
päivää. kysymys nro:1 juuttuvakurkkuinen lähti pois ja tilalle tulee weberin dgv-misabin aluimarilla niin,pakosarja tarvitaan saako jostain lyhyttä mallia olevan peltisarjan? tai sitten onko volvolla omia pakosarjoja joissa voi käyttää tuota aluimusarjaa? ja sitten kys nro:2 onkohan tässä mun kokoonpanossa järkeä kun löysin kannesta numerot: 1-419305. jotka vissiin viittaa pentan moottoriin. lohkona 1969 b20a
-
vai voiko tuosta imu/pakosarjayhdistelmästä helpolla rälläköidä irti pakosarja? ja varmaan sit tarttee jotain lämpölevyjä väliin ettei kiehu bensat?
tuossa linkissä kait rälläköity???http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1751590 (http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1751590)
(http://image.nettix.fi/extra/partimg/1751501_1751600/volvo-amazon-tai-pv-1751590_jt_435ab9f3781459d6.jpg)
-
Volvolla on oma suoraan käypänen sarja olemassa, mutta en muista missä B20 -mallissa. Oiskohan ollut ruiskuversiossa? Minulla on tallissa yksi tämmönen jemmassa, en vaan tiedä mistä peräisin. Rälläköityäkin saa (ei omakohtaista kokemusta).
Minulla on paikallaan Marteliuksen peltisarja, ja se ei ainakaan käy suoraan kiinni Misabin kanssa, tässä vielä sarjat muokkaamattomina:
(http://i1010.photobucket.com/albums/af229/GeneralO/Amazon/7-847_zpsabcfc347.jpg)
^^Niinkuin näkyy, ahdasta on. Imusarjan pohja, ja pakosarjan ylimmät mutkat 2 ja 3 pyttyjen kohdalta ottaa kosketusta.
Vingulla monttua misappiin, ei kannata ahnehtia...
(http://i1010.photobucket.com/albums/af229/GeneralO/7-8410_zps4dd80924.jpg)
Tuon lisäksi hakkasin pakosarjaan pienet montut ongelmakohtaan. Rakoa ei jäänyt paljon, mutta mahtui kuitenkin molemmat sarjat paikalleen.
-
Aiheuttaako tuo ongelmaa varsinkin kesähelteellä, kun koneen sammuttaa niin ei lähde enää käyntiin kun kaasari on niin tulikuuma ?
-
Aiheuttaako tuo ongelmaa varsinkin kesähelteellä, kun koneen sammuttaa niin ei lähde enää käyntiin kun kaasari on niin tulikuuma ?
Vähän meinasi nakutella helteellä, ja jälkikäyntiäkin. Käynnistyvyys kuumana oli kyllä ongelmaton.
Toissa kesänä, vakiokokoonpanolla sitten olikin ihan reilusti ongelmaa tuon kuumana käynnistymisen kanssa.
-
Volvon GT-sats jne. virityspaketeissa on ainakin sopiva 4-2-1 valupakosarja ja B20E koneessa oli myös samanlainen. B20B SU-kaasari imu/pakosarjasta voi rälläköidä sen imusarjan pois niin saa samanlaisen pakosarjan ja ainakin vanhemmissa B18B koneissa pitäisi olla Misabin kanssa sopiva pakosarja mutta siinä on vaan yksi reikä joka ahistaa eli ei mee täysii. :)
-
no niin huomenta. eilen tipahti postiluukusta aircoolilta 123ignition tune jakaja. niin onko sen asennuksessa otettava jotain huomioon? puola on tulossa uusi boschin perustarvike. koska vanhassa oli kipinävahvistin mallia vanha. mikäs sen määrittää että onko neg/pos. maa?
-
Sehän riippuu ihan siitä onko plus vai miinus maadoitettu sähköjärjestelmä, Volvoissa miinusmaadoitettu. Plusmaadoitettuja ovat lähinnä vanhat brittivehkeet.
-
joo kiitos tiedosta. autosähkö ei ole vahvinta alaani kuten olette tuossa joku aika huomanneetkin :D
-
Mulla on sama jakaja käytössä ja ei voi sanoa muuta kuin hyvän ostoksen teit! Ajoitus oli mielestäni helppo ja sen jälkeen ei olekaan siihen tarvinut koskea!
-
Mulla on sama jakaja käytössä ja ei voi sanoa muuta kuin hyvän ostoksen teit! Ajoitus oli mielestäni helppo ja sen jälkeen ei olekaan siihen tarvinut koskea!
huomenna ois tarkotus laittaa paikalleen sekä weberin dgv. ja boschin sininen puola. weberiin vain tehtävä alipainepilli
-
Mulla on sama jakaja käytössä ja ei voi sanoa muuta kuin hyvän ostoksen teit! Ajoitus oli mielestäni helppo ja sen jälkeen ei olekaan siihen tarvinut koskea!
onko tää jakaja kerralla kohillaan kun se vihreä ledi syttyy vai katotaanko lampulla lopullinen paikka?
-
Lukases ohje, siin piti saada se valo sammuu ja syttyy mut en tarkalleen muista kummin se oli. Katoin kyl lampul lopuks sen ajotuksen ja nappi oli.