Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: RRC - 14.04.2011, 21:43:44
-
Vaihdoin D24tic koneeseen ns. esiruiskuttavat suuttimet merkkiä Bosch. Tuota mallia käytettiin esim vm 92-97 sdi Vag konsernin koneissa. Noita suuttimia tuohon Volvon sepelimyllyyn on jonkin verran laitettu jotta saadaan käyntiääntä siistittyä
Kysymys kuuluu= mistä ihmeestä johtuu, että rungon liitoskohdat ovat kaikissa kosteat, lue: vuotavat? Tänään vaihdoin kolme pahiten vuotavaa uusiin, lopputulos: kosteat liitoskohdasta. Käynti siistiytyi huomattavasti, ei ole enää niin paha pajavasara kolkutus.
Suuttimet ovat sinänsä aika hintavat n. 80eur/ kpl, vaikka ovat Intiassa uudelleenkasatut kierrätysrungoista. Luulisi Boschin tuottavan hiukan parempaa tavaraa???
Voiko tuo Volvon kone jostain syystä hylkiä noita esiruiskuttavia suuttimia? Itse en kyllä keksi mitään järkevää selitystä asialle.
-
Ihan kertaluontoisena kokemuksena en välttämättä luottais intialaisiin boscheihin. Tein veljelle suutinremppaa ja oli valmiiks ostettuna suutinkärjet mallia Bosch, made in India. Kaikki viisi uutta kärkeä kusivat. Hain sitte motonetistä jotkin kärjet, ei niissä merkkiä lukenu, toimivat.
-
Tässä on ongelmana tuo rungon ylä-alaosan liitoskohta. Miten nuo kusevat suutinkärjet oireilivat? Saitko Boschilta hyvityksen kärjistä?