Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: rover - 18.03.2014, 14:09:52
-
Eli nyt volvomiehet neuvoo nopeesti mitä kautta ja minkälaisella työkalulla tuon kyseisen pultin saa auki (punaisella ympyröity) kone on paikallaan 240 volvossa ja laatikkoa irrottelin mutta en tuota pulttia saanut auki.
(http://i1190.photobucket.com/albums/z446/rouwer/volvo/kone1_zpsbf4cde5d.jpg) (http://s1190.photobucket.com/user/rouwer/media/volvo/kone1_zpsbf4cde5d.jpg.html)
-
Kiintolenkki, mihin toiseen päähän laittaa toisen kiintolenkin jatkovarreks niin saa auki.
-
Kiintolenkki, mihin toiseen päähän laittaa toisen kiintolenkin jatkovarreks niin saa auki.
yläkauttako onnistuu tuolla tekniikalla?
-
mä oon kasannu jatkoja tarpeeksi ja yhden nivelen ;)
-
mä oon kasannu jatkoja tarpeeksi ja yhden nivelen ;)
pitääpä yrittää tuollakin tekniikalla :)
-
yläkauttako onnistuu tuolla tekniikalla?
Juu yläkautta
-
Kiintolenkki, mihin toiseen päähän laittaa toisen kiintolenkin jatkovarreks niin saa auki.
Tällä tapaa ite viimeks lauantaina ja oli helppoa ku heinän teko.
-
ääni jatkovarrelle ja nivelelle alakautta. Oli omat niin julmetun piukassa etten saanut kuin rikottua yläkautta avaimen ja käteni...
-
varmaan helpoiten saa ku alakautta räikällä nivelten ja jatkojen kanssa ja ottaa laatikon tukipalkin irti et saa laskettua laatikkoa alaspäin.
-
Räikkälenkki voisi olla yksi myös, jos sen vaan saa sopimaan. Itse oon aloittanut juuri noista yläpulteista koska ovat kaikkein harmillisimmassa paikassa. ???
-
Itse olen puolen tusinaa laatikon irroitusta suorittanut lenkkiavaimella yläkautta, tuossa jatkovarsikikkailussa alakautta(mitä tarvii jossain toisessa korissa käyttää) tarvii melkeen olla kaveri ohjailees hylsyä, yläkautta availlessa lenkillä selvii yksin. Bilteman sateenkaarilenkit niin ei hajoile vaikka olis sen verran tiukassa että toisella jatkamallakin saa vääntää hampaa irvessä että irtoo.
-
Kiitos hyviskä vinkeistä :) pitää kokeilla kummalla tavalla se olis halukas sieltä irtoamaan. Sopivasti sattu tänään tuo m46 leviämään ni oli hyvä syy alottaa laatikon vaihto :) tilalle siis tulossa m47
-
Mikäs laatikosta levis?
-
Mikäs laatikosta levis?
vaihteet hävis en kylläkään kokeillu ku 1,2 ja pakin. ni eikös se sillon apuakseli vika oo? hirveen pamauksen piti eikä liikkunu enää omin voimin.
-
Jos se on voimalla (väännöllä) rikottu, niin en ehkä neliseiskaa laittais tilalle. Kardaanihan tarttee vaihtaa myös, mutta sen varmaan tiesitkin. :)
-
Itse tuon pultin olen irroittanut auton alla. Pudottaa vaihdelaatikon takapään alas ja sieltä vaihdelaatikon päästä asti pääsee usealla jatkovarrella pulttiin kiinni, olikohan kolme pitkää ja yksi lyhyt. Ei tarvitse niveltä kun saa suoran linjan vääntämiseen ja onnistuu yksin.
-
Jos se on voimalla (väännöllä) rikottu, niin en ehkä neliseiskaa laittais tilalle. Kardaanihan tarttee vaihtaa myös, mutta sen varmaan tiesitkin. :)
joo no se on b200e vakio voimalla ja väännöllä rikottu :D juu tiedossa on että kardaani pitää vaihtaa kanssa.
-
Vanha laatikko saatu irti kiitos vinkeistä. uus pultattu paikalleen. homma tyssäs kardaaniin. :-\ M47 mukana tullut kardaanin etu pätkä ei käynyt vanhaan kardaanin takaosaa koska etuosassa paksummat boorit. Sit mallailin koko m47 mukana tullutta kardaania niin se on liiän pitkä. m47 siis peräisin 740 volvosta.
-
Kardaania on sitä vanhempaa pikku ja uudempaa mallia iso.