Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: krapula - 18.03.2014, 15:52:24
-
Hei,
otsikon mukaisessa autossa syttyi pakokaasunpuhdistusjärjestelmän merkkivalo. Kun katsoin ODB2 palikalla mikä on tarkempi koodi niin sain ulos tällaisen:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor High Input (Bank 1)
Autolla ajetaan vähän ja lähinnä lyhyitä matkoja. Tämän takia epäilyttää olisiko hiukkassuodatin tukkeutumassa.
Olisiko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä mistä voisi olla kyse?
Asustelen ulkomailla ja luottamus paikallisiin pajoihin on sen verran heikko, että haluaisin saada jotain hajua ongelman luonteesta, ennenkuin menen kynittäväksi :)
-
Hei,
otsikon mukaisessa autossa syttyi pakokaasunpuhdistusjärjestelmän merkkivalo. Kun katsoin ODB2 palikalla mikä on tarkempi koodi niin sain ulos tällaisen:
P0428 - Catalyst Temperature Sensor High Input (Bank 1)
Autolla ajetaan vähän ja lähinnä lyhyitä matkoja. Tämän takia epäilyttää olisiko hiukkassuodatin tukkeutumassa.
Olisiko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä mistä voisi olla kyse?
Asustelen ulkomailla ja luottamus paikallisiin pajoihin on sen verran heikko, että haluaisin saada jotain hajua ongelman luonteesta, ennenkuin menen kynittäväksi :)
Hiukkassuodattimen ensimmäinen lämpötila-anturi rikki tai liitin auki tai johto poikki.
-
Kiitoksia paljon vastauksesta!
Koitin johdotuskaavioista hahmottaa liittimien ja johtojen sijaintia, mutta valitettavasti tekninen lukutaito ei riitä. Ovatko liittimet jossain sellaisessa paikassa josta itse pystyisi tarkistamaan liitännän?