Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: masaiman - 18.03.2014, 17:30:48
-
Tilasin tänään Keravan Autosalvasta kyseisen vuosihuollon. Olen teettänyt edellisellekki autolle saman huollon ja hinta oli mitä sovittiin. Nyt mulle sanottiin jo puhelimessa, että 30 euron lisähintaan saa vasta kunnon öljyt!? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Huoltoa mainostetaan hintaan 159€.
-
Kiinnostaisi itseäkin, keravan autosalvasta en kyllä voi sanoa mitään hyvää mutten siellä enkä muuallakaan ole vielä Essentiaalia teettänyt. Eivät varmaan suostu laittamaan omia öljyjä?
-
Aika jännä tarjous, mutta myöskin ihmettyttää että ei taida olla essential huoltoa tämän kategorian autoille?
-
Aika jännä tarjous, mutta myöskin ihmettyttää että ei taida olla essential huoltoa tämän kategorian autoille?
jostain volvon lapusta luin että yli 6v ikäiset autot kuuluvat tuon piiriin jos haluaa. Tuohan ei ole niin kattava kuin normi huolto. Eivät vaihda mitään ilmansuodattimia tuossa huollossa.
-
jostain volvon lapusta luin että yli 6v ikäiset autot kuuluvat tuon piiriin jos haluaa. Tuohan ei ole niin kattava kuin normi huolto. Eivät vaihda mitään ilmansuodattimia tuossa huollossa.
Essential-huolto koskee vanhempia Volvo-malleja: S40/V40 (vm. 96–04), S40 & V50 (vm. 04–07), V/S70 & XC70 (vm. 97–07), S80 (vm. 99–07), S60 (vm. 00–07), XC90 (vm. – 07 asti).
Joo ja raikkarit yms muut lisätyönä.
-
Joo ja raikkarit yms muut lisätyönä.
muistin sen ikävaatimuksen väärin. Omaan raitisilmasuodatin on volvolla yli satasen vs. Motonet 20€. Muuten tuo oli halpa kun tarkistivat auton läpi. Öljyistä ei ole tietoa, luulin että laittoivat sitä long lifeä mitä sinne kuuluukin.
-
Aika jännä tarjous, mutta myöskin ihmettyttää että ei taida olla essential huoltoa tämän kategorian autoille?
Samoin... taisi lipsahtaa väärään osioon.
OT: Kunnon öljyt tai ei - itse en ole ikinä biliasta kysynyt mitä työntävät, tuskin mitään kuraa? Olisiko kyse vain näkemyksistä, mikä on hyvää ja mikä huonoa.
-
Samoin... taisi lipsahtaa väärään osioon.
OT: Kunnon öljyt tai ei - itse en ole ikinä biliasta kysynyt mitä työntävät, tuskin mitään kuraa? Olisiko kyse vain näkemyksistä, mikä on hyvää ja mikä huonoa.
Eiköhän siellä laiteta mitä on suositus.. Muuten olis jo iltasaatanassa päivän lööpit. ???
-
Eiköhän siellä laiteta mitä on suositus.. Muuten olis jo iltasaatanassa päivän lööpit. ???
Nestettä, Castrolia ja Teboilia olen nähnyt Sinisellä käytettävän.
Kerran piti viheltää peli poikki, kun olivat laittamassa teboilia koneeseen. Sinänsä jännä kun väittivät huoltoneuvojan tjsp? toimesta Castrolia käyttävänsä. Lyhyen keskustelun jälkeen Castrolia laitettiin koneeseen. Tästä ja muutamasta muusta syystä johtuen olen huoltanut autoni tästä lähtien itse.
-
Eipä ole kyllä mitään valittamista Keravan Autosalvan toiminnasta. Aina on hommat sujuneet sovitusti ja palvelu on töiden vastaanotossa hyvää.
Samaa ei voi sanoa Bilia Olarista josta autoni hankin. Hiukkassuodattimen vaihdon yhteydessä oli jätetty ahtoputki kiristämättä ja moottorin suojamuovi oli irti, joten minulle uusi auto jätti tielle heti ostamisen jälkeen.
Tuulilasin vaihdossa vaihdettiin pyyhkijät kysymättä. Pyyhkijät kustansivat lähes 100€. Enpä jaksanut tuosta enää valittaa kun totesin että Bilia Olarin huolto on mitä on.
-
Itsekin olen ihmetellyt Bilian palvelua.
Viimeksi, kun kävin siellä niin varaosa tiskillä odotteli 3 ihmistä palvelua. Lasiseinien takana yks mies välillä katteli vaan, että mitäköhän nuokin tuossa seisoo ja 10min myöhemmin tuli kysymään, että "tarviitteko te jotain vai miks siinä seisotte?". :idiot2:
Itse asioin huollon puolella ja kyselin näiltä "Omamekaanikoilta" siinä sivussa vähän asioita volvoista ja vastaukset oli tyyliin "Jaa, enpä tiedä noista." tai "Voihan se tietty niinkin olla".
Jotain positiivsta sanoakseni huolto sujui ongelmitta ja nopeasti. :)
-
Essential huoltoon ei kyllä sisälly Long Life öljyt.
Eli tuo "kunnon öljyt" varmaanki tarkoittaa sitä LL luokituksen omaavaa 0w-30 öljyä, jolla vaihtoväli se 1v/30000km.
-
Oma V70 -09 D5 aut on käyny hyvätasoisessa korjaamossa (ei merkkikorjaamo) keskimäärin 25 - 30 tkm välein, jolloin on tehty mm. jakohihnahuollot , laatikkoöljynvaihdot yms toimenpiteet ja moottoriöljyinä käytetty ns. long life 0w30 A5/B5 öljyjä. Näiden isojen huoltojen välillä on itse tehty väliöljynvaihdot n. 10 tkm:n välein, samoin 0w30 A5/B5 long life moottoriöljyjä käyttäen. Merkkihuoltojen Essential huolloista en osaa kommentoida, kun nykyinen auto ei ole merkkihuollossa meillä ollessaan käynyt.
-
Oma V70 -09 D5 aut on käyny hyvätasoisessa korjaamossa (ei merkkikorjaamo) keskimäärin 25 - 30 tkm välein, jolloin on tehty mm. jakohihnahuollot , laatikkoöljynvaihdot yms toimenpiteet ja moottoriöljyinä käytetty ns. long life 0w30 A5/B5 öljyjä. Näiden isojen huoltojen välillä on itse tehty väliöljynvaihdot n. 10 tkm:n välein, samoin 0w30 A5/B5 long life moottoriöljyjä käyttäen. Merkkihuoltojen Essential huolloista en osaa kommentoida, kun nykyinen auto ei ole merkkihuollossa meillä ollessaan käynyt.
Taitaa olla rahan tuhlausta käyttää LongLife öljyä ja vaihtaa se 10tkm välein.
-
Essential huoltoon ei kyllä sisälly Long Life öljyt.
Eli tuo "kunnon öljyt" varmaanki tarkoittaa sitä LL luokituksen omaavaa 0w-30 öljyä, jolla vaihtoväli se 1v/30000km.
Juurikin long life öljyillä Volvossa pääsee tuohon 30tkm vaihtoväliin. Vanhemmissa missä on 20tkm vaihtoväli käy huonommat öljyt.
-
Juurikin long life öljyillä Volvossa pääsee tuohon 30tkm vaihtoväliin. Vanhemmissa missä on 20tkm vaihtoväli käy huonommat öljyt.
Näinhän se on.
Mutta siihen uudempaan voi käyttää muutakin öljyä, kuten tätä: http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_Super_3000_X1_Formula_FE_5W-30.aspx
Tuota lurauttavat Essential huollossa koneeseen, vaihtoväli onkin sitten 20 000km, mutta muuten täysin kelvollista ja ACEA A5/B5 luokituksen täyttävää tavaraa.
Aika jännä tarjous, mutta myöskin ihmettyttää että ei taida olla essential huoltoa tämän kategorian autoille?
2007 vuosimalliin saa tuon huollon ostettua. Ainakin omaani tekivät syksyllä Avain vaunussa.
-
Kyllä näitä 07 -> eteenpäin kannattaa ehdottomasti käyttää merkkihuollossa kuitenkin. Volvo Service 2.0 kuuluvat ohjelmistopäivitykset, vikakoodien luvut ja muut erikoisemmat huoltotoimenpiteet jää varmasti pienemmillä nyrkkipajoilla tekemättä. Ei ne varmaan osaa myöskään lisätä esim. hiukkassuodattimelle tarvittavaa litkua ym. kun ei yksilökohtainen ajoneuvotuntemus ole sillä tasolla mitä vaaditaan.
-
Kyllä näitä 07 -> eteenpäin kannattaa ehdottomasti käyttää merkkihuollossa kuitenkin. Volvo Service 2.0 kuuluvat ohjelmistopäivitykset, vikakoodien luvut ja muut erikoisemmat huoltotoimenpiteet jää varmasti pienemmillä nyrkkipajoilla tekemättä. Ei ne varmaan osaa myöskään lisätä esim. hiukkassuodattimelle tarvittavaa litkua ym. kun ei yksilökohtainen ajoneuvotuntemus ole sillä tasolla mitä vaaditaan.
Ei ole ainakaan vitos dieseleiden kanssa kovin tärkeää... ;D
-
No tuota litkuakin on käytössä vain osassa 2 ja 1.6 litraisissa. Jäisi varmaan lisäämättä merkkihuollossakin ellei huolto-ohjelmassa sitä erikseen mainittaisi. Mutta pointtina se, että pajat tekee sitä sun tätä ja öljytkään ei välttämättä ole sitä mitä pitäisi. Parhaiten tietysti tulisi kun huoltaisi itse ja olisi tarvittavat laitteet.
-
Onko noilla öljyillä mitään käytännön eroja? Nyt tohon näköjään laitettiin Mobil 1 5w40. Vuosi sitten samassa paikassa Mobil 1 0w-30 FE. Kilsoja tulee vuodessa noin 13 000 km.
-
Onko noilla öljyillä mitään käytännön eroja? Nyt tohon näköjään laitettiin Mobil 1 5w40. Vuosi sitten samassa paikassa Mobil 1 0w-30 FE. Kilsoja tulee vuodessa noin 13 000 km.
Ei taida olla Acea A5/B5 luokitusta, minkä volvo vaatii ainakin bensakoneisiin.
Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla
-
Onko noilla öljyillä mitään käytännön eroja? Nyt tohon näköjään laitettiin Mobil 1 5w40. Vuosi sitten samassa paikassa Mobil 1 0w-30 FE. Kilsoja tulee vuodessa noin 13 000 km.
Uuden öljyn viskositeetti on myös päin peräseinäjokea.
-
Ei taida olla Acea A5/B5 luokitusta, minkä volvo vaatii ainakin bensakoneisiin.
Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla
Sama vaatimus se on ainakin D5 ;)
-
Onko noilla öljyillä mitään käytännön eroja? Nyt tohon näköjään laitettiin Mobil 1 5w40. Vuosi sitten samassa paikassa Mobil 1 0w-30 FE. Kilsoja tulee vuodessa noin 13 000 km.
En oo törmännyt missään semmoiseen ohjeistukseen, että esim. vaihtoväliä pienentämällä tai moottorin vanhetessa voisi heikentää öljyluokitusta, moottorivalmistajan asettamasta luokituksesta... mutta ainahan autoalalle tulee kaikenlaista uutta jatkuvasti ja kokemusten karttuessa ohjeistuksiakin voidaan muuttaa.. ihan kaikesta ei voi kärryllä kokaikaa pysyä :)