Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: make345 - 18.03.2014, 21:20:42
-
Olisiko kokemuksia tuosta S60 2.4T manuaalin lastutuksesta? Millaisia vaikutuksia on tullut ja onko kulutus pudonnut ?
-
Olisiko kokemuksia tuosta S60 2.4T manuaalin lastutuksesta? Millaisia vaikutuksia on tullut ja onko kulutus pudonnut ?
Kulutus ei omassani tainnut juurikaan muuttua suuntaan eikä toiseen, kulkupuoli sen sijaan parani yllättävän paljon, lastu oli joku BSR,n tekele.
-
Millaisia kokemuksia on saman koneen autoomatista? ajettu reilu 200tkm kestääkö vielä lastutusta? :)
-
Millaisia kokemuksia on saman koneen autoomatista? ajettu reilu 200tkm kestääkö vielä lastutusta? :)
Kestää hienosti! Automaatille tehdään oma ohjelmansa ja juuri sen vuoksi se kestääkin.
-
Niin eli otsikon mukainen 2001 vuotinen automaatti kyseessä.
Miten tuota kannattaisi kutitella, tällähetkellä ei perse kestä mitään 500-700 euron lastutuksia, joten olisko ensihätään jotain muuta keinoa?
Mihin asti muuten tuo automaatti mahtaa kestää?
-
Karvan alle 500€ taitaa olla softaus tuohon. Mitään halpaa ja hyvää konstia ei valitettavasti ole. Ahtoja voi vähän säätää, mutta siinä voi helposti tulla vahinkoja. Automaatti tuossa kestää sen mitä tuosta vakio-osilla saa irti. Tehot saa sinne vajaaseen 250hv ja väännöt jää vähän alle 400Nm.
-
Joo, täytyy varmaan sit odotella seuraavaa palkkaa :p
-
OT:
Jos tuntuu muuten laiskalta niin kannattaa jossain käydä ihan kokeilemassa jossain kaupassa vastaavaa mitä omasi on.
Tai yrittää kellottaa sekkarilla että pääseekö edes lähellekkään niitä arvoja mitä tehdas lupaa.
Itsellä oli edellinen 2.5T -03 210hp ja seuraava -07 nykyinen samalla 210 hp koneella.
-07 oli kuin eri planeetalta. Tuntui että tehoja oli 30-40 heppaa enemmän vaikka kone piti olla sama. Todennäkisin syy -03 tehottomuuten oli hukkis koska mitään vikaa en löytänyt.
Luulin aina että se 210 hp kuuluu olla tuollainen kiihtymään.
Nykyisessä on nuo noin 250/400 ja jos ei olis 4-veto niin näillä keleillä ei tulis mitään ohittamisesta jos on hiukankaan liukasta. Lähtis aina puskemaan.
Ero on tätä luokkaa ..
https://www.youtube.com/watch?list=UUNHoMNtCELh9luGwmvkw7SA&v=YqXyfuc86qA&feature=player_detailpage
-
Hyvää Uutta vuotta !
vakio viritetty
2.4 T 147 kW/200 hv 285 Nm 172 kW/234 hv 380 Nm 400€
D5 Volvo 120 kW/163 hv 340 Nm 145 kW/197 hv 435 Nm 400€
www.dynopaja.fi Riihimäki VW 1.6 TDI vm 14 uusi moottori malli 400€
-pentti
-
Mulla oli softa ( optimoiautosi ) ja jt superflow täydellinen putkisto + kn vapari vovon omassa kotelossa.
Katti kiinni vain leimalla.
Kulutus pysyi samana... Alavääntö oli kuin dieselissä... Penkitys tapahtui ulkopuolisella osapuolella, koska en luota " softaajien " tuloksiin.
7,0s 0-100
4,3s 80-120
Huiput hiukan alle 250km/h
Kolme vetoa otettiin +18 lämpötilassa ja tulos 251,2hv 350nm
-
Paljonko pitäs olla ahtopaine b5244t moottorisessa manuaali s60:ssä bsr softalla ja putkistolla?