Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Harwey - 19.03.2014, 09:05:46
-
Mikä pitää luukkua ylhäällä? Onko jotain keinoa korjata kun ei meinaa pysyä aina auki?
Onko iso homma korjata jos siellä joku kaasujousi on piilossa?
-
Ilman tarkempia auton tietoja joutuu vähän arpomaan.. kaipa se sama jousi käy kaikkiin noihin <-00 v70
http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/1999/V705DR-Wagon-WO-Sunroof/Gas-spring/1184792/9485548.html
Onko sellasia takaluukkuja olemassakaan, missä ei kaasujousta olis??
-
Takakonttia purkaen löytyy kaasujouset. Ovat kattoverhoilun alla kulmissa piilossa. Näytti kivalta hommalta kun katselin exää "sillä silmällä" :)
-
Ihan helppo homma. Sieltä kattoverhoilun alta ne löytyy, kohta on aika selkeä kun katsot mihin ne "saranat" menevät. :)
Jos et halua yhtenään vaihdella uusia kaasujousia, jätä bilteman halppikset väliin. :D
-
Mites Motonetin? :)
-
Ainoat kaasujouset joita voin suositella on Stabilus merkkiset. Oletettavasti nämä on myös volvon alkuperäiset merkiltään.
On kokemusta motonetin parinkympin pumpuista ja muistakin halvoista, jotka kestää tasan vuoden tai pari, jos ei tarvitse pakkasessa luukkua avata. Stabilukset hain autotarvikeliikkeestä, ja nyt on jo viides ongelmaton vuosi menossa. Vaihto sinänsä ei ole vaikeaa, mutta jos aiot autoa pitää, suosittelen laatutuotteita, vaikka tuplasti maksavatkin.
-
Palstalla kuvalliset ohjeetkin ja kiitokset siitä nim.merk. AtAille:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=174.0
Ja vanhoissa sitten vielä kuitenkin sen verran potkua tallella, että ei kannata laittaa sormia väliin... pianon soitto hankalaa muuten :D.
-
Ihan helppo homma. Sieltä kattoverhoilun alta ne löytyy, kohta on aika selkeä kun katsot mihin ne "saranat" menevät. :)
Jos et halua yhtenään vaihdella uusia kaasujousia, jätä bilteman halppikset väliin. :D
Kasipätkissä sama paikka. Itse vaihdoin Motonetin halppikset, kun budjettisyistä vain halvin oli kyllin hyvää.
-
Sama omassa kasipätkässäkin, Motonetin kaasuiskarit vaihdoin sinne, helppo homma kuhan on vaan kaveri pitämässä luukkua ylhäällä :P Eipä oo ollu valittamista noissa Motonetin iskareissa kun nykyään ne on aika jämäkät. :P
-
Mitään kaveria tartte. Selälleen kontin lattialle ja jaloilla passaa luukkua. :)
-
Mitään kaveria tartte. Selälleen kontin lattialle ja jaloilla passaa luukkua. :)
Suunnilleen tällä menetelmällä viimeksi itse vaihdoin. :D
-
Mitään kaveria tartte. Selälleen kontin lattialle ja jaloilla passaa luukkua. :)
Itse laitoin puskurin ja luukun väliin sellaisen kotitaloudessa lattian siivoukseen käytettävän laitteen missä varren pituus säätö lukittavissa portaattomasti ;D... eli lattiamopin varren jossa säädettävä se pituus, koska asennus tarvikkeita on päästävä nauttimaan kesken rempan ::).
Älkää tukeko luukkua harjanvarrella auki lattiaan, koska kun takaboxiin istuessanne auton perä laksee painonne takia ja luukku "nyrjähtää" yli.
-
Minulla oli joskus tuommonen peräkontissa mukana. http://www.eratukku.fi/metsastys/ampumatuki-p-3737.html säädettävä korkeus ja tuo huarukka otti hyvin kiinni verhoiluun. ;D
No, kesällä nuo kaasut toimi, mutta -20c oli riittävä kylmyys höllentämään luukun hervottomaksi.
Sorry OT. :nohnoh