Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: chedu - 15.04.2011, 11:53:47
-
Terve!
Nyt kaipaisin hieman apua. Kuukausi ois aikaa :) Katsastusmies halus lampunsäätimet vaikka auto on ollut jo 5v suomen teillä :( Valokatkaisijan vierestä löytyi liitin jossa oli 5-pinniä, katkaisijassa vain 4. Eli siis onkohan oikea liitin kyseessä? Johtojen värit vaal.pun, harmaa-pun, musta (hyppylangalla jaettu kahteen eri pinniin), vaal.pun-sin. Liittimessä oli vielä se ura eri kohdalla kun katkaisijassa. Lueskelin tuolta vanhan foorumin puolelta että ratin alta, keltaisesta rasiasta, sinisestä liittimestä pitäisi löytyä oikean väriset johdot, mutta kun ei löydy. Konehuoneen puolelta johdot löytyy ja vieläpä oikean väriset. Mistä siis löydän oikeat johdot vai joudunko vetämään uudet piuhat kokonaan? Valokatkaisijan vierestä löytynyt liitin on nyt poistettu ja tilalle laitoin apigot ja vaihtelin johtojen järjestystä, mutta ei sittenkään tapahtunut mitään. Tässä kuvia liittimistä.
(http://i1093.photobucket.com/albums/i436/ceehetu/sininen_liitin.jpg?t=1302857271)
(http://i1093.photobucket.com/albums/i436/ceehetu/konehuone.jpg?t=1302857271)
(http://i1093.photobucket.com/albums/i436/ceehetu/kojelauta.jpg?t=1302857271)
(http://i1093.photobucket.com/albums/i436/ceehetu/katkaisija.jpg?t=1302857271)
-
tuossa linkissä oli asiasta juttua http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=6505.msg147225#msg147225
-
itse jouduin edelliseen volvoon vetää johtoa jonkin verran, sekä uudet moottorit umpioille mallia motonet sekä korkeudensäätö mutika siniseltä. parasta tässä oli se, että sain korvauksen sentilleen siltä katsastuskonttorilta joka oli maahantulo katsastuksen tehnyt koska tähän puutteeseen ei silloin oltu kiinitetty huomiota ;)
-
Kyllä sä ihan oikeassa paikassa etsit niitä johtoja mutta olet irrottanut sen alapuolen pistokkeen josta johtojen pitäis jatkua katkaisijalla. Oikeat johdot löytyy siitä yläpuolella olevasta pistokerungosta. Löysytä siellä ylhäällä olevia 10mm kantaisia pultteja niin koko teline irtoaa helpommin käsiteltäväksi ja sen voi kääntää kyljelleen..
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/FAQ%20korkeusmoottori/7vasemmanpuolenpistokenakkarit.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/FAQ%20korkeusmoottori/624-13B.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/FAQ%20korkeusmoottori/8sininenpistokeauki.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/FAQ%20korkeusmoottori/9johdoterilln.jpg)
Tässä järjestyksessä liität ne sitten nappiin. Johtoja pitää jatkaa ~20cm että ne yltää napille asti. Vaaleanpunainen on himmentimeltä tuleva mittarivalo, sen voi helposti ryöstää muualtakin niistä ohuista vaaleanpunaisista.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20landiaan/FAQ%20korkeusmoottori/11napinpistoke.jpg)
-
Taisin löytää ratkaisun ongelmaan. Löysin sähkökaavion ja näköjään tulee ne johdot siihen siniseen liittimeen pinneihin 11,12 ja 13, eikä tuossa autossa ole niissä pinneissä johtoja ollenkaan. Täytyy tiistaina käydä sinisellä kysymässä löytyskö sieltä siihen katkaisijalle johdot + liitin.
-
Taisin löytää ratkaisun ongelmaan. Löysin sähkökaavion ja näköjään tulee ne johdot siihen siniseen liittimeen pinneihin 11,12 ja 13, eikä tuossa autossa ole niissä pinneissä johtoja ollenkaan. Täytyy tiistaina käydä sinisellä kysymässä löytyskö sieltä siihen katkaisijalle johdot + liitin.
Jep. Eli voit käydä siniseltä ostamassa 100e:lla sen kolmen johdon jatkopalan joka liitetään tuohon siniseen palettiin alapuolelle. Mutta ne johdot löytyy edelleen siitä paletin yläpuolelta jos on TI -taitoja, niin johdot voi helposti oikaista sen paletin ohikin.