Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: SamiT - 20.03.2014, 12:48:06
-
Huonosti löyty netin syövereistä keskustelua 1,9 t4 koneen vaihdosta.
Omasta suli 4 mäntä ahtojen nousun takia ( omaa tyhmyyttä ) ja nyt vaihtomottia pitäs alkaa asentelee.
Kyseisestä autosta en ole koskaan konetta repinyt irti, joten parempi kysyä jos jollain on kokemusta motin pois otosta/asennuksesta.
mm.... Lähteekö ylä vai alakautta helpommin ja mitä Apulaitteita tarvitsee irrottaa vai tarviiko mtn?
Kiitos etukäteen vastauksista. Nopeuttaa remonttia huomattavasti kun ei tarvi itse alkaa pähkäilemään kyseisiä asioita.
-
jos laatikon kanssa niin puota alakautta ja irrota kaikki ylimääränen. ilman lootaa tulee yläkauttakin... varmana ne jotka tekee tän homman joka katsatukseen kertoo kuinka se mene oikeaoppisesti... en ole itse ottanut konetta pois mutta tilat on tutut konepellin alla...
-
Kovat jätkät ottaa yläkautta n.tunnissa :D
-
Kyllä se loota sinne varmaanki sitten jää ja yläkautta poies. Tuntuu ainakin että menis helpommin näin. Mites johtosarjojen Puoli? onkos siellä hyvät liittimet vai meneekö niiden kanssa kunnon purkamiseksi? Sunnuntaina pitäs motti repiä irti.
Onko alapuolella Moottorin kiinnikettä vai pelkästään sivuilla?
-
Alhaalla on moottorintuet siinä keskellä menevässä pitkittäispalkissa.
Liittimet ihan peruskamaa, ei tarvi piikkauskonetta :)
-
asia selvä. kiitokset asiallisista vastauksista! jos jtn tulee mieleen vielä kys.asiasta niin viestiä vaan topicciin. katotaan monta *%!#%% sanaa pääsee sunnuntain
-
Ite olen pikkuvolleista nostanut koneen pois noin 15 kertaa ja nopeiten sen sieltä ottaa laatikon kanssa yläkautta, noin tunti mulla siihen menee..
-
jaa että se mahtuu tulee lootan kanssa yläkautta. Kattelin vaan et aika ahtaalta näyttää, mutta kai se niin pitää tehdä mikäli se onnistuu.
-
jaa että se mahtuu tulee lootan kanssa yläkautta. Kattelin vaan et aika ahtaalta näyttää, mutta kai se niin pitää tehdä mikäli se onnistuu.
Ei siinä liikaa tilaa ole mutta mahtuu helposti nousemaan kun kone on vaan aivan vaakatasossa noston aikana.
-
Mites tossa nuo johdot lähtee helpoimmin irti? Onko mahdollista ottaa esim. eculta suoraan liittimet irti ja nostaa moottori johtosarjoineen päivineen pois, niinkuin joissain autoissa?
-
Ecu on keskikonsolin sisällä joten se ei oo se helpoin vaihtoehto.
Liittimet irti ja nostaa anakondan sivuun.