Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: pitsapeku - 22.03.2014, 23:18:44
-
Elikkäs laitettiin Volvon vapari d24:sen tilalle lt volkkarin d24tic kone ja samalla ajateltiin vaihtaa vaihdelaatikko sekä paksumpi kardaani.. no tuloksena on että kardaani ei sovi lähellekään.. etupäässä pätkä 5 - 10 cm liian pitkä? Vaihdettiin laatikoksi m46 sen tilalle vähemmän ajettu m46 joka oli 760stä missä vika? :idiot2:
-
No mistäs se paksumpi kardaani tuli, seiskasta vai?
-
Paksumpi on pituudeltaan sama kuin 240 vakio ei edes vakio rimpula enää mene sinne kun kone ja lohta vaihdettiin >:(
-
Apua kaivataan edelleen :)
-
Erilaiset laatikon kuoret? Moottorin korvakot erilaiset?
-
Me käytettiin samoja korvauksia mitä oli alunperin paikallaan entisessä vaparissa ja voiko m46sissa olla niin isoja eroja? :o ainakin vaihdettiin vaihdekepin runko jotta passaa
-
vaihdekeppitelineissä eroja 240 vs 740, mutta m46 on kyl aina saman mittanen.
Ainoo vaihtoehto mitä näen on että ootte jotain sekoillu kuitenkin kardaanien kanssa, koska konetta ei kyllä 240kopassa saa 5-10cm liian taakse vaikka olis väärät korvat kun tulipelti ottaa pumpunhihnaan ennen kiinni :2funny:
-
No oliko kaikissa laatikoissa ja akseleissa yhteensopivat laipat?
-
Vakio kardaani oli semmonen onneton rimpula ja tilalle oltas laitettu järeämpi samanpituinen mutta jostain syystä ei mene mitenkään päin.. laippa on tässä m46sessa mikä laitettiin isompi mikä mahdollistaa paksummat kardaani asentamisen. Voiko koneen korvakot olla venähtänyt/aikansa eläneet? Aika ahtaalle meinaa meni ku alettiin pumpun remmin asentua vaihtaa
-
M46 isolla laipalla on noin 2cm pidempi kuin m46 pienellä laipalla.
-
Entäpä onko LT-volsun lohkoissa korvakon paikat aina samat kuin volvolle myydyissä? Muilla merkeillä olen nimittäin tavannut ettei saman moottorimallin pultinreiät ja korvakon paikat aina ole samat.
-
Pitääpä tarkistaa. :o