Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Jankko - 23.03.2014, 15:24:22
-
V50 2.4 alipainepumppu jää päälle kun sammuttaa auton. Onko kellään sattunut vastaavaa?
Siirretty oikealle alueelle ja muutettu otsikko informatiiviseksi.
-
Luulin että bensapumppu mutta se on alipainen pumppu mikä jää sammuttaessa päälle.
v50 -05 2.4 onko se tyyppivika ja mikä neuvoksi
-
Sille pumpulle on anturi jarrutehostimen lähistöllä ja täällä lisää vinkkejä http://forums.swedespeed.com/showthread.php?106932-2004.5-(2nd-gen)-S40-T5-Vacuum-pump&p=1168342&viewfull=1
-
Ei viitsi aloittaa nyt tästä uutta aihetta, käytän vanhaa...
Meinasi kysellä onko kukaan tilannut tiskiltä kyseistä putkea / anturia.
Paljonko maksoi?
Näkeekö anturi tietoa millään kännykkä ja halpis appsilla?
(alipainetta on ja hyvin, kun yritin pumpusta putkea irti niin pistää hyvin hanttiin! EI siis vuotoja! ??? )
Allekirjoittaneella pumppu jäi puhisemaan päälle... Ensi apuna otin pumpun johdon irti. ??? (T5 awd vm.08)
Vai menenkö kylmästi tiskille tilailee putken/anturin?
-
No tilasin uuden putken ja vika korjaantui! 8) ja tämähän ei sytytä mitään vika valoja...
Sain sitten aikaiseksi kun itse ajelin autolla ja huomasin että ahdot on puutteelliset ja automaatti luistaa. Eli joku ns. Hätäkäyttö päällä? Noin 160€ maksoi putki/anturi... Ja reipas 2 tuntia töitä itsellä... Lyhyesti akku pois, akkukotelo ja jarrupääsylinteri putkien varaan irti. Ei mahdoton homma vaihtaa mutta ärsyttävä nypläämistä. Tosin toi konehuone mulla muutenkin ahdas... Täytyy olla tyytyväinen että monta vikaa hävisi noin halvalla... :)
-
No tilasin uuden putken ja vika korjaantui! 8) ja tämähän ei sytytä mitään vika valoja...
Sain sitten aikaiseksi kun itse ajelin autolla ja huomasin että ahdot on puutteelliset ja automaatti luistaa. Eli joku ns. Hätäkäyttö päällä? Noin 160€ maksoi putki/anturi... Ja reipas 2 tuntia töitä itsellä... Lyhyesti akku pois, akkukotelo ja jarrupääsylinteri putkien varaan irti. Ei mahdoton homma vaihtaa mutta ärsyttävä nypläämistä. Tosin toi konehuone mulla muutenkin ahdas... Täytyy olla tyytyväinen että monta vikaa hävisi noin halvalla... :)
Vaikuttaako tämä vika automaatin luistamiseenkin? Itsellä jäi tuo ilmeisesti myös tuo pumppu päälle.
-
Moi!
Mul on Volvo C70 T5 vuosimallia 07 elikkäs siellä lienee tuo B5254T3 -tyypin moottori. Ajoittain olen huomannut tämän saman ilmiön eli tyhjiöpumppu jauhaa yhtä soittoa ja jatkaa vielä auton sammuttamisen jälkeenkin hetkisen verran. Mutta yleensä seuraavalla startilla tilanne rauhoittuu ja taas saa ajella monta kuukautta ennen kuin ilmiö toistuu.
Onko tietoa täällä, missä tuo tyhjiöpumpun anturi tässä C70 T5 -Volvossa on? Johto sukeltaa pumpulta jonnekin akun alle piiloon, mahtaako mennä juuri tuonne jarrupääsylinterille, jonnekin akun alle?
Tuossa kun avoautoilukausi päättyy, ajattelin tutkia tarkemmin, josko vois anturin vaikka vaihtaa. Jos sen jostain sieltä löytää...
Kiitos mahdollisista vinkeistä!
t. Juho