Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Perttuk - 23.03.2014, 18:33:01
-
Tuli hommattua tuollainen tapaus. Löysin jo tästä foorumilta muutamat tyyppiviat, kuten löysät takaluukun pumput ja konepellin lukkojen temppuilun. Volvon laatu on näköjään tasaista. Ihan kaikkea en saanut kaivamalla esille. Hakutoiminto listaa kaikki alueet, kun haen jotain vaikka sanalla "sähkölasit", joten vähän työlästä kaivella tietoa esiin.
1. Onko tuttua ongelmaa, kun vänkärin sähkölasi laskee, mutta ei nouse kuin hyppyvirralla. Katkaisija vaihtoon? Entinen omistaja oli ottanut johdot irti.
2. Vara-avaimia pitäisi saada ja kaukosäädin. Ilmeisesti marmoritiskiltä näitä?
Muuten tuo yllätti positiivisesti autona. Edellinen volvo oli 760 turbodiesel ja siitä on aikaa yli 10v. Näin se kehitys kehittyy. Katotaan miten tämä pysyy nipussa.
-
Voidaanko puhua tyyppivioista, jos 15v. autoon ei ole vaihdettu ovipumppuja, eikä huollettu nokkapellin lukkoja.???
-
Kyllä minusta voidaan jos kaikista hajoaa samat paikat ja muistetaan auton ikä. Eikös nuo ole juuri niitä kohtia joihin kiinnitetään ostettaessa huomiota.
Vaikkapa esimerkkinä hommasin vanhan väykkymersun, -99 sekin, siitä meni lämppärin etuvastus, kuskin puolen helmakotelo, moottorin polttoaineputket, termostaatti,automaatin johtosarja oli märkänä atf:stä ja aika paljon luuta kivaa. Nuo taitaa olla mesepalstalla ihan tyyppivikoina (se lista on pitkä) noissa kun on samat viat kaikissa. Vanhempi koppainen mersu on lähes vikavapaa jos vertaa tuohon.
Minusta tuo volvon vikalista ei vielä ole paha. Jos pitää ohjaustehostinta alkaa vaihtamaan ja semmoista, niin sitten vähän puistattaa.
Eniten minua kuitenkin kiinnostaa, miten noista vioista pääsee eroon.
-
Eikös tuo ohjaustehostinkin näistä leviä? :P Rupeaa vuotamaan. Näin se meilläkin tekee mutta niin kauan en siihen koske kun nestettä ei juurikaan kulu tai katsuri rupea valittamaan.
Tyyppivian voi kyllä funtsia monella tavalla. Pikkuosat on vähän niin ja näin, voisivat mennä perinteisen kulumisen/ikääntymisen piikkiin mutta isompien osakokonaisuuksien vikaantuminen kohtuullisilla kilsoilla/vuosilla vois olla jo oikea tyyppivika. Esim. ohjaustehostin, lyhytikäiset nivelet alustassa, bensakoneiden IMM tai kaasuläppäkotelo yms yms.
-
Hakutoiminto listaa kaikki alueet, kun haen jotain vaikka sanalla "sähkölasit", joten vähän työlästä kaivella tietoa esiin.
Jos haet tuolla valikon Haku-toiminnolla (eli http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=search ) niin voit toiminnossa valita miltä alueilta se hakee. :)
Ja tässäkin kohtaa voisin suositella googlen täsmähaun käyttämistä, googlella kun on "pikkuisen" tehokkaammat myllyt kuin tällaisella persaukisella yhdistyksellä. :D Ohjeet: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=45138.0
-
Tuolla minun V70 Tdi:llä -00 MkI on ajettu nyt 340 000km, yksi abs anturi vaihdettu kuluvien osien lisäksi, ei valittamista! Missä vaiheessa nuo ohjaustehostimet, kytkimet ym. alkavat paukkumaan+
-
Avaimen ja rekisteriotteen kanssa pikasuutariin, missä tekevät avaimia. Suutari käyttää avaimen lukijassa ja katsoo voiko tehdä kopion. Viimeksi kun teetätin avaimen niin suutari veloitti 50e. Rekisteriote sen vuoksi kun joutuvat pitämään kirjaa tekemistään avaimista.
Takakontin kaasujouset ovat kattoverhoilun alla piilossa. Pikkusen purkuhommia ja sieltä ne löytyy. Samalla saat tarkastettua vasemman saranan kohdalta johtonipun kunnon. Tuppaa vuosien saatossa haprastumaan ja menemään rikki.
Kaukosäätimet keskuslukkoon on sitten työläämpi homma.
-
Tuohan kuulostaa hyvälle. Marmoritiskillä avain 200. Elämä on :)
Ne vissiin osaavat tehdä ajonestolliseen avaimen. Niinpä nuo audiinkin avaimen tekivät viidellä kympillä. Ajonesto siinäkin on ja lähti käyntiin vaikka epäilinkin.
Meneekö pieleen pahasti jos ostan kaasujouset motonetista tai biltemasta?
-
Tuskin menet. Tarvikkeitahan ne on kaikki. Kestänee sen minkä tarvitsee? Mikä lie Sinisen hinta kaasujousille.