Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Vollemies - 23.03.2014, 20:35:04

Otsikko: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Vollemies - 23.03.2014, 20:35:04
Kokosin tähän omia mietteitäni Volvostani (V70 D5 2001). Varmaan jotain korjattavaa löytyy kaikista merkeistä eikä tämä tunteen purkaus ole tarkoitettu miksikään valitusvirreksi. Omaan käyttööni sopii mainiosti ja vaikuttaa toimivankin. :)

NÄMÄ VOISI OLLA PAREMMINKIN

-KÄSIJARRU on onneton. Levyjarru on poikaa takanakin mutta onhan keksitty sellainenkin käsijarrumekanismi, joka vaikuttaa sen varsinaisen levyjarrun kautta. Olisi hyvä ja toimiva ratkaisu. Miksiköhän on tehty se onneton lisäkenkäsysteemi?

-TAKALUUKKU KERÄÄ PÖLYÄ reunoihin. Ehkä joku toinen pölytiiviste olisi ollut hyvä estämään hienon pölyn tunkeutuminen luukun reunojen alle. Luukku kyllä muuten kerrassaan mainio.

-TAVARATILASSA NIUKASTI TILAA AUTON OMILLE TARVIKKEILLE. Ehkä akku olisi voinut olla hankalammassakin paikassa. Sivutila on täytetty sulaketaululla, johon olisi voinut muotoilla melko suurenkin salalokeron. Tosin eipä nyt suurta tarvetta ole ollut mitään nesteitä lisäillä mutta joskus vähän onneton olo, kun ei ole koskaan mitään mukana. Vaikka jenkkifarkuista olisi voinut katsella mallia.

-ÄÄNIERISTYS RENGASÄÄNIEN OSALTA VOISI OLLA PAREMPI. Moottorin ääni ei häiritse ja se sentään on hyvä.

-KAUKOVALOT. Mielestäni valaisevat liikaa lähelle ja kantama on korkeintaan keskinkertainen. Eikös valomääräykset voi edelleen täyttää H4+lisäpitkä yhdistelmällä. Sillä ainakin näkisi.

-KOJELAUDAN PÄÄLLÄ EI PYSY MIKÄÄN. Saattaa olla myös turvallisuus kysymys

-VUOTOALTIS LÄMMITYSLAITTEEN KENNO voi päästää mehunsa autoon sisälle. Eikös kennot perinteisesti sijoitettu siten että vuosivat suoraan ulos.

-TODELLA SUURI KÄÄNTÖYMPYRÄ


PALJON HYVÄÄKIN ja kokonaisuudessaan olen varsin tyytyväinen.

+TÄYSIKOKOINEN VARARENGAS

+POLTTOAINETANKKI REILUN KOKOINEN. Toivottavasti tästä ei tingitä jatkossakaan uusissa malleissa. Mukava kun ei tarvitse jokaisella huoltiksella poiketa ja auttaa säästämään myös polttoaineen hinnassa.

+POLTTOAINEEN KULUTUS on erittäin kohtuullinen.

+VOIMAA JA TEHOA TÄYSIN RIITTÄVÄSTI – ainakin minulle.

+HYVÄ KUORMANKANTOKYKY JA SUURET KYTKENTÄMASSAT. Kulkee silti pehmeästi ja tämä on ainakin minulle mieleen.

+RUOSTEENESTO JA MAALAUS vaikuttaisi olevan varsin onnistunut. Eihän tuossa kori näytä ruostuvan mistään.

+VARUSTEET. Ainakin omassani on mielestäni kaikki oleellinen mitä tarvitsen. Erityisesti ilmastointi, vakionopeussäädin ja positiivisena yllätyksenä luistonesto (DSTC), joka vaikuttaa pätevältä.

MUUTA

EHKÄ SITTENKIN TAKAVETO. Saisi helposti rakennettua auton ketterämmäksi ja olisi kokonaisuudessaan helpommin korjattava. Ilmeisesti tosin takaveto layout hiukan kalliimpi valmistaa kuin etuveto. Kuulisin mielellään, miten ne keillä on kokemusta sekä etuvetoisista Volvoista ja takavetoisista ovat mieltä etuvedon eduista. Varmaan aika lailla tunne ja mieltymyskysymys, näin päättelisin. Olisiko kenelläkään heittää mitään faktoja etuvedon / takavedon paremmuuteen liittyen?

PAINO IHMETYTTÄÄ. Volvo V70 D5 2001: Rekisteriotteen mukaan 1690 kg, pituus 4,71 m ja leveys 1,80 m = 8,5 m2 eli 199 kg/m2. Raudasta rungolle rakennetut –80 luvun jenkkifarmarit valurautaisine (bensa) V8:een ja automaattilaatikoineen painavat kokoonsa nähden vähemmän (esim. 5,55 m x 2,03 m =11,3 m2 ) eli 177 kg/m2. Vain kaikkein raskaimmissa vanhoissa jenkkiruhmuissa savutetaan sama paino neliötä kohti. Turvallisuus on tuonut todella rutosti rautaa mukanaan vaikka painossa on sentään yritetty säästääkin käyttämällä muovia ja alumiinia.

PENKKI Mielestäni erittäin hyvä istua mutta sen sivuevän vuoksi kuskin pukille ei niin vaan "hypätä".
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Sami K. - 23.03.2014, 20:47:32
Alustan muotoilu onneton koska takavanteet kerää mujua.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: kempula - 23.03.2014, 20:48:29

-KOJELAUDAN PÄÄLLÄ EI PYSY MIKÄÄN. Saattaa olla myös turvallisuus kysymys


Mitä siinä kojelaudan päällä pitäsi pitää? ??? Empä ole moista kuullut, että se on, joku romunsäilytyspaikka.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: remes - 23.03.2014, 21:37:49
Mitä siinä kojelaudan päällä pitäsi pitää? ??? Empä ole moista kuullut, että se on, joku romunsäilytyspaikka.
Juu samaa mieltä, on tuossa parkkikiekko pysynyt koko pysäköinnin ajan  :P

Tuosta takakontin kannesta tuli mieleen että omasta mielestä ihan ok ratkaisu jättää ulkotilkkeet pois, senkun laskee painepesurilla pulskasti väliin ja pesun jälkeen kuivaa. Monesti ne ulkopuoliset tiivisteet hieroo myös maalipinnan pilalle ympäriltään.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: D5GT - 23.03.2014, 21:54:54
Painoa tulee sisällöstä, autoissa on paljon enemmän "täytteitä" kuin ennen ja yhden sanan myötä, joka on "kolariturvallisuus"
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Vollemies - 23.03.2014, 22:01:00
Juu samaa mieltä, on tuossa parkkikiekko pysynyt koko pysäköinnin ajan  :P

Ja siitä se sitten putoaa lattialle ensimmäisessä mutkassa. Kaikkea ei näemmä voi saada  :D

Rautaa on varmaan käytetty matkustamon vahvistamiseen kovasti ja se on kätevästi piilossa peltikuoren alla.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Pappi - 23.03.2014, 22:24:03
Käsijarru joka vaikuttaa levyjarruihin. Hmm. Muistelen lämmöllä c5 sitikkaa ja kolmoskoppasta ford mondeota. Mondeon käsijarru oli juuri levyihin vaikuttava ja sen kanssa sai taistella ihan omiksi tarpeiksi. Ei kiitos sitä riesaa Volvoon.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Tonskulii - 23.03.2014, 22:43:46
Kone vois sa*tana välillä kestää! ;D

Liikaa voemoo.. ::)
Otsikko: Vs: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Volv0 S80 - 24.03.2014, 14:51:19
Risuja:
Olen kummastellut ettei S80:ssä saa rattia säädettyä korkeammalle kuin mitä siinä saa.
Itselleni on liian matalalla korkeimmassakin asennossa, pitää luikerrella että saa oikean jalan ratin alta.

Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Mustalaatikko - 28.03.2014, 22:57:55
Aloittajan näkemyksiin pitkälti yhdyn. Silmääkin vanhat isot volvot miellyttää. Tuntuu kestävän ruostetta. Hyvä harrastajayhteisö. Näissä vanhemmissa on autoista selkein kojelauta, kaikki oikeilla paikoilla ja ei tarvitse ohjekirjaa tai siirtää katsetta.

Kasipätkä oli mahtava auto vaikka lopulta leviskin. Ketterä kuin mikä, tosi hyvä ohjaustuntuma, kulki luotisuoraan, peruskäytännöllinen ja hyvä kaikessa ja kymppiventtiilinenkin kiihtyi sähäkästi peruskuormalla kun vaihteita vatkas. Kaunis moottoriääni. Fiksu kylmänilmanventtilili kuskille. Karvalakkimallissa heikko varustelu.

Mainio auto tää V70mk2 D5, vakaampaa autoa pahalla kelillä saa etsiä. Perusvarma etenijä kunhan pohjasta ei jää kiinni. Varustelu on kohdillaan.
Takakontin koko ja tavaraverho on mannaa. Tosin isolle miehelle iso auto tarjoaa hädin tuskin riittävästi tilaa mikä vähän yllättää. Faceliftissä penkin liikerataa on kasvatettu. Takana keskipenkillä tuntuu ettei mahdu mitenkään, kasipätkässä joskus muistan siellä olleeni. Miten polttimoiden vaihto on voitu tehdä näin vaikeaksi?
Valoviiksi saisi kaukovalojen osalta toimia niin että pitkät jäisi päälle työnnettäessä ja vilahtaisi vedettäessä. Automaattilaatikko on vähän hidas.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: SilSam - 29.03.2014, 09:08:24
V70 mk2 2004

Risuja:
- Ratin säätö ei nouse riittävän ylös
- Sähkösäätöisen penkin muisti kaukosäätimellä säätyy paikalle vasta sitten kun avaa oven, saisi säätyä heti kun painaa kaken nappulaa. Mulla penkki kaukana ja vaimolla lähellä, ne on pitkät 10 sekuntia odottaa autoon menoa penkin säätyessä kohdallensa kun avaa oven.
- Takavanteisiin kertyvä moska
- Volvoilijoista toisinaan kuulee puhuttavat "Kartanovolvo, kultainen noutaja, mökki" -hömppää.

Ruusut:
- 10 vuotta vanhoissa kulkineissa rahalle saa mielestäni vastinetta.
- Kuulemma turvallinen
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: sheiggi - 30.03.2014, 23:37:18
Tuon joillain vanteilla esiintyvän takavanteiden "tukkeutumisen" voi ehkäistä helposti ostamalla ne "siankorvat" tukivarsiin taakse. :)
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Pohjola - 31.03.2014, 00:01:58
Vanhoista Volvoista risuja en keksi, mutta uudet "volvot" saa kyllä verisuonet päästä poksahtelemaan.

Eihän niissä ole mitään Volvoa, kun ne 5 kirjainta takapaksissa.

Esim, faijan vm.2013 S80 summum, pitäiskö sen oikeasti olla jokin erikoinen tai edustusauto tai jotenkin säväyttävä? Lähinnä tulee mieleen joku sitikka missä lukee volvo. Muovinen leluauto se on. Verrokkina voi käyttää esim. S/V90 Volvoja, jotka tänäkin päivänä on hienoja ja ajettavuus vähintään yhtä hyvä kun yllämainitussa kiinan"volvossa" .
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: ErkkiXC - 31.03.2014, 09:04:21
Tuon joillain vanteilla esiintyvän takavanteiden "tukkeutumisen" voi ehkäistä helposti ostamalla ne "siankorvat" tukivarsiin taakse. :)

Eipä ne kyllä paljoa mitään auta, ainakaan hiekkateiden rapakeleillä ja pehmeässä lumessa. Joskus lumitalvena, kun on jäätä pitkin päässyt mökille ajamaan niin takavanteet on jo sen kilometrin ajon jälkeen aivan ummessa. Samoin pesin eilen aika paksun kerroksen jämähtänyttä rapaa pois takavanteista kun tuli alkuviikosta hiukan pehmeähköä hiekkatietä ajeltua. Kuva. (http://img.photobucket.com/albums/v225/soner/Volvo/Likanen_zpsb9cd3378.jpg) Tahtoo tuota vauhtia olla tuolloin sen verran vähän ettei siankorvat auta.
Ja lumet tahtoo sopivilla keleillä sulaa ja yöllä taas jäätyä vanteen alaosaan ja renkaat on sen jälkeen jumalattomassa epätasapainossa, siksi pitää talvella muistaa lumiajeluiden jälkeen puhdistaa takavanteiden sisäpuolet.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Dave - 31.03.2014, 09:38:38
Vanhoista Volvoista risuja en keksi, mutta uudet "volvot" saa kyllä verisuonet päästä poksahtelemaan.

Eihän niissä ole mitään Volvoa, kun ne 5 kirjainta takapaksissa.

Esim, faijan vm.2013 S80 summum, pitäiskö sen oikeasti olla jokin erikoinen tai edustusauto tai jotenkin säväyttävä? Lähinnä tulee mieleen joku sitikka missä lukee volvo. Muovinen leluauto se on. Verrokkina voi käyttää esim. S/V90 Volvoja, jotka tänäkin päivänä on hienoja ja ajettavuus vähintään yhtä hyvä kun yllämainitussa kiinan"volvossa" .

Hehe :) Viikonloppuna tuli ajettua about 700km taas ysikympillä ja sille antamani nimitys "minijenkki" (onhan se johonkin Town Cariin verrattuna pieni) ei mene hukkaan. Aivan huippu matka-auto...

Nykyisistä isoista Volvoista ei ole ajokokemusta mutta ainakin V 40/60 olivat pettymyksiä. Toki ovat varmasti turvallisuuden kärkeä. Jospa tulevien omaa suunnittelua olevien mallien myötä palattaisiin perusasioihin takaisin Volvolla O0
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: sheiggi - 31.03.2014, 09:54:19
Eipä ne kyllä paljoa mitään auta, ainakaan hiekkateiden rapakeleillä ja pehmeässä lumessa. Joskus lumitalvena, kun on jäätä pitkin päässyt mökille ajamaan niin takavanteet on jo sen kilometrin ajon jälkeen aivan ummessa. Samoin pesin eilen aika paksun kerroksen jämähtänyttä rapaa pois takavanteista kun tuli alkuviikosta hiukan pehmeähköä hiekkatietä ajeltua. Kuva. (http://img.photobucket.com/albums/v225/soner/Volvo/Likanen_zpsb9cd3378.jpg) Tahtoo tuota vauhtia olla tuolloin sen verran vähän ettei siankorvat auta.
Ja lumet tahtoo sopivilla keleillä sulaa ja yöllä taas jäätyä vanteen alaosaan ja renkaat on sen jälkeen jumalattomassa epätasapainossa, siksi pitää talvella muistaa lumiajeluiden jälkeen puhdistaa takavanteiden sisäpuolet.

Juu juu, jännä juttu kun itsellä ei noita ole välillä tulee pikku teitä enemmänkin ajettua. Millon savipaskassa ja millon lumessa/loskassa, Ole tuota tukkeutumista kun kerran tapahtunut, kai ne vanteet sitten vaikuttaa jo paljon.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Itsok - 31.03.2014, 10:04:08
Menee nuo vanteet aivan älyttömään kurakerrokseen ihan moottoritielläkin ajaessa. Ei nuo nyt ihan jarrusatuloita myöten ole ollut, mutta sentin paksuudelta taisi joku aika sitten olla kovaa kuivunutta kuraa. Täytyy todella tarkkaan pestä ne ettei jää ravistamaan. Monta kertaa olen joutunut matkalla puhdistamaan takavanteet kun on joku lumiköntsä vähän sulahtanut ja sit jäätynyt huonosti vanteeseen.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Taavi.H - 31.03.2014, 10:19:31
Vanhoista Volvoista risuja en keksi ...

Minä keksin. Esim. takavetovolvoista tuoreinkin on jo noin 15 vuotta vanha. Suurin osa takavedoista on jo loppuunajettuja paalikuntoisia pskoja, toki parhaat yksilöt ja parhaiten pidetyt ovat vielä hyviä autoja.

Eli tällä hetkellä näemme vain niistä vanhoista ne helmet. Osittain tässä on kyse siis näkökulmaharhasta, vahvasti sukua väitteelle "ennen talot rakennettiin paremmin". Emme enää näe niitä epäonnistuneita yksilöitä ja muuten surkeita hinnat-alkaen -malleja, sillä ne on jo paalattu/purettu.

Niin, kuten allekirjoituksesta voi lukea, itse myös ajan vanhoilla Volvoilla, tosin etuvetoisilla. 850 varmaan jo lähestyy sitä paalikuntoa, mutta kun se kestää ja kestää, en näe syytä sitä poiskaan pistää. Paljon halvemmaksi ei enää kilometrit tule. Erityisen hyväksi autoksi en kehtaa sitä väittää, mutta ajaa asiansa ja toimii. Se on minulle tärkeitä.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Slerbahuuli - 31.03.2014, 11:13:30
Minä keksin. Esim. takavetovolvoista tuoreinkin on jo noin 15 vuotta vanha. Suurin osa takavedoista on jo loppuunajettuja paalikuntoisia pskoja, toki parhaat yksilöt ja parhaiten pidetyt ovat vielä hyviä autoja.

Eli tällä hetkellä näemme vain niistä vanhoista ne helmet. Osittain tässä on kyse siis näkökulmaharhasta, vahvasti sukua väitteelle "ennen talot rakennettiin paremmin". Emme enää näe niitä epäonnistuneita yksilöitä ja muuten surkeita hinnat-alkaen -malleja, sillä ne on jo paalattu/purettu.

Niin, kuten allekirjoituksesta voi lukea, itse myös ajan vanhoilla Volvoilla, tosin etuvetoisilla. 850 varmaan jo lähestyy sitä paalikuntoa, mutta kun se kestää ja kestää, en näe syytä sitä poiskaan pistää. Paljon halvemmaksi ei enää kilometrit tule. Erityisen hyväksi autoksi en kehtaa sitä väittää, mutta ajaa asiansa ja toimii. Se on minulle tärkeitä.
Mutta kannattaa muistaa, että esim. vuoden 2000-2004 auto jolla on ajettu 150-250tkm voi olla kunnoltaan huonompi/likimain sama kuin 400tkm ajettu 90-luvun auto.
Syy ei ole nyt puhtaasti "merikontin jumaluudessa" vaan tuo kilometrisääntö pätee useampaankin autoon jolla tuommoisia kilometrejä voi päästä. Hyvin usein se 200-300tkm ajettu, reilu kymmenen vuotta vanha auto alkaa olemaan jo vikainen mikäli siitä ei ole pidetty huolta. Hyvin usein alkaa isompaa remonttia (kytkintä, alustaa jne) ilmenemään noissa kilometreissä. 400tkm ajetussa nämä ensimmäiset "isot korjaukset" on todennäköisemmin tehty jo, koska auto on päässyt melkein puolen miljoonan tuntumaan. Hyvin usein autot paalataan tuossa "noin 300tkm" koska "ovat loppuun ajettuja".
Tässä suhteessa taasen "asiansa ajavaa käyttöautoa" hakeva (ihminen jolle ulkonäöksi kelpaa tiiliskivi) 700/900 sarja on perusmallien osalta juurikin parempi valinta kuin 850/s/v70 tai uudemmat volvot. Varaosat ja huoltaminen on niin *umalattoman paljon halvempaa niihin. Esimerkiksi motonetissä jo pelkästään perus 2.5 20V 850:n jakohihnasarja maksaa moninkertaisesti perus 2.3 vinokoneen vastaavan verran. Kytkimessä myös aika iso hintaero. Kuten myös iskunvaimentimissa yms yms...

Nämä on toki mieltymyskysymyksiä kaikki. Jos autoilua katsoisi tässä maassa vain käytetyn rahan näkökulmasta, ei koko touhussa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta juuri järkeä olisi... :idiot2:

Se, mikä on loppuunajettu on täysin merkkikohtaista. Olen ajanut yli miljoonan ajetulla 945 D24TDIC:llä ja oli hiljainen, jämäkkä ja mukava auto. Apukuljettajan helman ja kannentiivisteen vaihdolla auto jatkoi taas matkaa seuraavalle omistajalle ja huollettuna todennäköisesti ainakin 300tkm vielä.
Olen myös ajanut 2000-luvun Fiatilla, jolla oli ajettu 203tkm. Kori, tekniikka ja alusta täysin loppu. Nitinöitä, natinoita ja ongelmia. ;D

+/- volvolle on hiukan hankala sanoa, koska uusista volvoista kokemusta on vain V40:stä noin 40minuutin koeajon verran. Siinä plussiksi ehdottomasti ohjaus, alusta, moottori (D3) ja fiilis/mukavuus (jämäkkä ja ajettava auto, muttei kivikova ja mukavan hiljainen). Miinuksiksi ruma sisusta, liian korkea vyötärölinja ja naurettava mittaristo.

Omalle 940:lle (vaikka onkin "puolikuntoinen) plussiksi maavara (pääsee vähän minne tahtoo), halvat varaosat, helppo huoltaa, talvella kuuma, käytännöllinen ja ehdottomasti: paras ajamani auto huonossa talvisäässä. Aivan sama onko tiellä loskaa, jäätä, lunta, loskaa+jäätä, lunta+jäätä, kuravelliä, hiekkaa tms. ei tunnu volvo siitä välittävän vaan menee juuri sinne minne sitä käskee. Laivahan se on jos nykyaikaisiin "olen sporttinen perhauto" -keksintöihin vertaa, mutta perhekäytössä enemmänkin vain plussaa.
Miinuksiksi voisi laskea jo painava ikä (vaatii huolenpitoa mikäli haluaa ajella vielä pitkään), kattoluukku (kiva jos on kunnossa, muutoin vain yksi hajoava osa lisää) ja tämä ainainen "asiantuntijoiden" kitinä bensarosvosta laivasta. Ei se sen enempää vie kuin vastaavan kokoinen ja tehoinen 90-luvun auto.

Volvo noin niinkuin yleensä merkkinä herättää minussa positiivisia ajatuksia:
-Käytännöllisen ja turvallisen merkin maineessa
-uudetkin autot ovat vielä ihan ajettavia

Miinuspuolia merkin imago herättää:
-Kovin usein uudempien volvojen kuljettajat ovat liikenteessä ihme tötöiliä-kusipäitä (tai sitten minä ja isäni ollaan oikein kusipäämagneetteja)
-Kallis auto(onko?)
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: völvöxc60 - 31.03.2014, 11:52:21
-Kallis auto(onko?)
Toki riippuu mihin vertaa, mutta itselle kyllä tuli yllätyksenä viime vuonna, että olisin saanut lähes samaan rahaan uuden(My13) XC60 Summum varusteilla, kuin tuon uuden Hondan CrV parhaalla varustetasolla :D
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Slerbahuuli - 31.03.2014, 11:58:46
Toki riippuu mihin vertaa, mutta itselle kyllä tuli yllätyksenä viime vuonna, että olisin saanut lähes samaan rahaan uuden(My13) XC60 Summum varusteilla, kuin tuon uuden Hondan CrV parhaalla varustetasolla :D
Eikös tällöin Honda ole halvempi varusteiden puolesta? En yhtään tiedä mitä tuohon summuminn/hontan parhaaseen kuuluu...

Lisätään vielä Volvon imagon plussiin: Pohjoisiin oloihin lähtökohtaisesti tehty. (en tiedä onko nykyään näin, mutta imago niin kertoo)
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: völvöxc60 - 31.03.2014, 12:32:21
Eikös tällöin Honda ole halvempi varusteiden puolesta? En yhtään tiedä mitä tuohon summuminn/hontan parhaaseen kuuluu...

Lisätään vielä Volvon imagon plussiin: Pohjoisiin oloihin lähtökohtaisesti tehty. (en tiedä onko nykyään näin, mutta imago niin kertoo)
Tästä voi kukin valita kumman ottaisi tuohon rahaan ;)
http://www.nettiauto.com/honda/cr-v/6299672

http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/6279058
 Tosin Volvo on kalliimpi/ enemmän ajettu ;D
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Dave - 31.03.2014, 12:37:14
Tästä voi kukin valita kumman ottaisi tuohon rahaan ;)
http://www.nettiauto.com/honda/cr-v/6299672

http://www.nettiauto.com/volvo/xc60/6279058
 Tosin Volvo on kalliimpi/ enemmän ajettu ;D

http://www.nettiauto.com/volvo/xc90/6290559

Minä ottaisin tuon ja loput rahat vaikka bensaan :)
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: völvöxc60 - 31.03.2014, 12:40:21
http://www.nettiauto.com/volvo/xc90/6290559

Minä ottaisin tuon ja loput rahat vaikka bensaan :)
Ne loput rahat hupenee aika äkkiä tuolla kulutuksella ;D
Tuollainen olis aika makea peli :P
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Ristus - 31.03.2014, 12:46:00
Ne loput rahat hupenee aika äkkiä tuolla kulutuksella ;D
Tuollainen olis aika makea peli :P
ja korjauksiin... tuo V8 ei ole ollut se luotettavin laite... vaikka olishan se hieno.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Ribbe - 31.03.2014, 12:53:10
Tuosta omasta:
+ sisusta miellyttää pikkuhiljaa omaa silmää. Vielä jos nakkaisi siihen ärrän nahkaverhoillun mittariston päällisen.
+ turbokone
+ stereot vaikka ei olekkaan mitkään hifit.
+ penkit
+ valot
+ ulkonäkö, aina tykännyt tuosta korimallista

- vetäviä pyöriä liian vähän
- muutamia varusteita puuttuu, mm. 4C alusta olisi kiva.
- ulkoväri voisi olla tumma.
- kuminauhalaatikko hukkaa tehoa liikkeelle lähdössä. Toisaalta nyt jo kuivalla vilkkuu ajoneston valo.

Mutta kaikin puolin parempi pirssi kuin edeltäjä S70. Jos ei lasketa että pari S70 varustetta uupuu nykyisestä. Nyt vain odottelen että finanssi puoli antaisi myöten niin siirtyisin uusi korisen S60 tai S80 omistajaksi.

Koska en vanhempaa Volvoa en omista niin en viitsi niistä tehdä vastaavaa listaa. Jotkut ei siitä tykkäisi.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: TimoV8 - 31.03.2014, 14:51:17
Ne loput rahat hupenee aika äkkiä tuolla kulutuksella ;D


17l/100km vei V8 omassa ajossa...
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: D5GT - 31.03.2014, 15:43:59
Liian paljon on kärryt parantuneet vuosien varrella - taitaa tämä viimeinen nähdä vielä 100 tkm ennen vaihtoa. Aiemmissa Volvoissa on ikä / kilsat tuntuneet ja näkyneet liikaa jo 200tkm tienoilla. Ruma ja suhteessa janoinen toikin toki on mutta..
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: sjos - 31.03.2014, 15:48:00
ja korjauksiin... tuo V8 ei ole ollut se luotettavin laite... vaikka olishan se hieno.

Mitäs itse olen asiaa selvitellyt, niin koneena tuo on mitä luotettavin, mitä ainakin vertaa T6 malliin.
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Ristus - 31.03.2014, 16:43:25
Mitäs itse olen asiaa selvitellyt, niin koneena tuo on mitä luotettavin, mitä ainakin vertaa T6 malliin.
asiaa mukaillen kone kai ei olekkaan lauennut mutta ohheistuotteet hajoillut... TimoV8 lienee kokenut nämä ah niin halvat huollotkin...
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Pohjola - 31.03.2014, 16:51:54
Minä keksin. Esim. takavetovolvoista tuoreinkin on jo noin 15 vuotta vanha. Suurin osa takavedoista on jo loppuunajettuja paalikuntoisia pskoja, toki parhaat yksilöt ja parhaiten pidetyt ovat vielä hyviä autoja.

Eli tällä hetkellä näemme vain niistä vanhoista ne helmet. Osittain tässä on kyse siis näkökulmaharhasta, vahvasti sukua väitteelle "ennen talot rakennettiin paremmin". Emme enää näe niitä epäonnistuneita yksilöitä ja muuten surkeita hinnat-alkaen -malleja, sillä ne on jo paalattu/purettu.

Niin, kuten allekirjoituksesta voi lukea, itse myös ajan vanhoilla Volvoilla, tosin etuvetoisilla. 850 varmaan jo lähestyy sitä paalikuntoa, mutta kun se kestää ja kestää, en näe syytä sitä poiskaan pistää. Paljon halvemmaksi ei enää kilometrit tule. Erityisen hyväksi autoksi en kehtaa sitä väittää, mutta ajaa asiansa ja toimii. Se on minulle tärkeitä.

Voihan sen nuinkin ajatella, mutta eihän se Volvon vika oo että kaikki kantit alkaa oleen +300tkm ajettuja?
Otsikko: Vs: Ruusuja ja risuja Volvolle
Kirjoitti: Taavi.H - 31.03.2014, 16:54:50
Voihan sen nuinkin ajatella, mutta eihän se Volvon vika oo että kaikki kantit alkaa oleen +300tkm ajettuja?

Ei se toki ole Volvon vika, mutta se on silti melkein kaikissa kanteissa vikana. ;)