Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Timbbbe - 24.03.2014, 12:47:37
-
Elikkäs tossa viikonloppuna yht'äkkiä kyseinen vehje sammui kesken ajon, eikä lähde käyntiin. Auto vm.1994 ja 2.0 t5 koneella. Bentsiiniä tulee suuttimille asti, sulakkeet ja releet katottu. Johtoja tutkittu yms.. Pyörittää kyllä iloisesti, mutta ei edes lupaa...
Kipinää ei tule, kokeiltu myös toisella puolalla. Voiko moottorinohjausboxi olla mennyttä kalua?
Mitä seuraavaksi?
Auto sijaitsee sastamalassa...
-
Kampiakselin tai nokka-akselin asentoanturi.
-
Vikakoodit tietty otettu?
-
Täytyy tarkistaa anturit huomenna.. Pystyykö ne mittaamaan jotenkin? Vikakoodeja oon yrittänyt lukea, kun laittaa sen piuhan pistokkeeseen nro 2 niin valo palaa kokoajan, aikasemmin näin ei ole tehnyt.
-
Kokeiltu toisilla antureilla, huomenna kokeilen viä yhtä kampiakselin anturia.
-
Virtalukon pohja ,virranjakajan kansi/pyörijä ehjiä,puolan johtoa mitattu tai kokeiltu toisella ?
-
Kokeiltu toisella kampiakselin anturilla, ei vaikutusta.. ehdotuksia? Kokeiltu puolalla ja toisilla piuhoilla, ei vaikutusta.
-
Kun tolleen yhtäkkiä sammui, niin joku piuha irti/katki jostain?
-
Mitenkäs päävirtarele tai joku sellainen mikä sijaitsee flektin yläpuolella? Omasta siltä releeltä meni kerran johto poikki vaihdelaatikon vaihdossa eikä auto enää lähtenyt käyntiin. Eikä vikakoodia tullut sen takia kuin vaihdelaatikosta (automaatti).
-
Kaikki piuhat on yritetty katsoa useasti läpi. Onko rele harmaa? Ittellä on tuulettimen rele siinä syylärin päällä ja sitten tämä harmaa
-
Ja edelleen se valo palaa kokoajan, kun yrittää lukea vikakoodeja A2 pistokkeesta
-
mulla kävi melkeen samallatavalla auto vaan sammui parkkipaikalle ja flekti rupes huutaa täysillä. moottorin ohjaus boxi meni uusiks. -94 2,3 T-5 aut.
-
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=18862
Tuossa ilmeisesti sama juttu tuon A2 valon kanssa.
Eli jos löytyy toinen bensapumpun rele, niin koittaisin sillä, sekä menisin sen alueen johdotuksia myös läpi. :)
-
Sittenkun joku viellä suomentais ton :D Täytyy kokeilla toisella releellä tänään!
-
Eipä tossa muuta todettu ku bensapumpun releelle tuli virtaa muttei päästäny rele läpi, oli hapettunu liittimet.
-
Mutta jos kerran bensaa tulee tukille niin kyllä sen pitäisi edes yrittää käyntiin. Oma s70 kanssa teki niin et 30 km ajon jälkeen sammutin hetkeksi ja kun yritin lähteä auto kyllä käynnistyi mutta hyytyi saman tien. Onneksi tien toisella puolen oli sattumoisin korjaamo johon usean startin ja pysähdyksen jälkeen nytkytin, mikä oli hankalaa kun automaatti kyseessä eikä voinut vaan startilla vedättää. No siellä ihmeteltiin ja vaihdettiin bensasuodatin sieltä tankin vierestä ja mitattiin tukista paine joka ensin nousi mutta putosi samantien. Sitten kaivettiin bensapumpun liittin tankinpäältä ja mitattiin tuleeko virtaa ja sepä pätkäs kanssa aina hetken päästä. No uusi bensapumpunrele hakien ja taas toimi. Tosi ihmeellisesti vaan hyytyi rele , ei mitään oireita sitä ennen. Voihan olla myös itse bensapummppu sipannut tankissa.
Edit :Jaa huomasin että kipuna puuttukin, ei sitten liene bensan saannissa
-
Mahdollinen vika löyty! Bensapumpunreleen 1 piuha hapettunut ja muutenkin oli hutera -> vähän heiluttelua niin napsahti poikki... huomenna uus piuha ja toivottavasti toimii ::)
-
Haha, tässä lainaus tuosta linkistä:
success! fuel system relay was the right tip... I figured out the violet wire was a switch to ground, and it was grounding but the small red wire that powers the solenoid in the relay was broken down in the jacket and corroded all the way through...
"No niin! Bensapumpun relehän se oli... Sain selvitettyä, että ... mutta pieni punainen johto, joka kytkeen solenoidin releessä, oli rikki juurestaan ja hapettunut koko matkalta...
-
Homma ratkes! Bensapumpunreleen piuha korjattu ja uus rele paikallaan...