Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tarmo - 25.03.2014, 07:58:07
-
Saako b 230fk öljypohjan irti konetta nostamalla . Tarttis tiiviste vaihtaa ja ei millään viittis lootaa irroittaa.
-
Saa! Ite tein öljypohjan vaihdon sillee että vaihdelaatikon kannatinpalkkia laskin hieman, moottori irti tukikumeista, eli mutskut pois ja alapalkkia laskin alaspäin niin paljo ku sai. Mutta en irti asti. Ja samalla nosturilla nostin moottorin niin ylös kun sain. Kannattaa varoa nostossa ettei virranjakajaa murskaa tulipeltiin ja samalla ettei johtosarja puristu väliin :)
Sen verta sai tilaa et se mahtu nitkutella pois välistä. Samalla vaihtoin kk laakerit nii olisko menny 4-5h ku laski kaikki tupakki ja kahvitauvot
-
Kiva kuulla että onnistuu :) kokeilemallahan tuo olis viimeistään selvinny.. sunnuntaina pitää rojektia jatkaa.
-
Onnistuu myös etupalkkia irroittamatta, kone vaan irti kannakkeistaan ja ylös ja kuten mainittu, virranjakajaa ja muita letkuja kannattaa varoa.
Ohjaustehostimen pumpun jouduin irroittamaan viimeksi, kun oli pakosarjan alla ja jotain muita pieniä systeemejä mitä tiellä kun öljypohjaa kääntelee.
-
Eka yritys vaikuttais siltä että ei mahdu tulemaan. Öljypumpun putket kolistelee loiskelevyihin ja takapää pohjasta vauhtipyörään >:(
Kahvit naamariin ja alapalkkia pudottamaan jotta saan rakoa lisää, kone on nyt niin ylhäällä kun tulee.
-
Juu olihan siinä homma mutta pohja on irti :) uutta tiivistettä ja kasaan päin.