Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: kempis - 25.03.2014, 17:26:19
-
Moi!
Jos on Moottorin yläkiinnike on vähän kulahtanut, niin onko se kovin vaarallista koneelle.
Startasessa tuntuu kuin ravistelisi enemmän kuin ennen?
Onko itse vaihdettavana kovin hankale laittaa paikoillen? Tarvitaanko jonkin tapaista puristinta asennukseen?
vai vienkö korjaamolle.?
Kiitos tiedoista.?
-
Kannattaa vaihtaa...kovasti heiluessaan rikkoo muut kiinnitykset ja pakoputken taipuisan osan...kiihdyttäessä tuohon vasta voimia kohdistuukin...ei ole paha vaihtaa, uuden saa puristettua pultin, mutterin ja riittävän isojen aluslevyjen avulla korvakkeeseen...tai ostaa valmiin korvakkeen...
-
Kannattaa vaihtaa...kovasti heiluessaan rikkoo muut kiinnitykset ja pakoputken taipuisan osan...kiihdyttäessä tuohon vasta voimia kohdistuukin...ei ole paha vaihtaa, uuden saa puristettua pultin, mutterin ja riittävän isojen aluslevyjen avulla korvakkeeseen...tai ostaa valmiin korvakkeen...
Valmis korvake kumeineen maksaa n.80€ volvolla ja vaihtoon menee vartti maksimissaan. Ei mielestäni kannata alkaa sitä kumia erikseen uusimaan . En muista tarvitsiko siihen vaihtoon Torx-avaimia ? Eli kannattaa tarkistaa ennen vaihtotyötä, jotta on tarpeelliset työkalut.