Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Cyclone - 25.03.2014, 18:39:02
-
Paikkailin tossa imuvuotoja, kun kone kävi aika epätasaisesti. No nyt kone käy kyllä ihan nätisti, mutta lambda valo jäi palamaan ja vikakoodeja antaa nämä:2-1-2 Lambda-anturin signaali puuttuu, 1-1-3 Lambda-anturi/liian rikas tai laiha seos (vaihtoehtoinen koodi)
ja vielä 2-2-1 Seos liian laiha osakuormalla. Ja siis koodit on nollailtu muutamaan kertaan. Eli onko toi nyt siis selkee keissi että se anturi on paskana? Mulla on yks uusi boschilainen lambda numerolla 0 258 003 957 mutta en tiedä sopiiko toi sinne? Mikä ton piuhan pituus pitää olla 240:ssä? Akkua kun käyttää irti niin toi lambda valo pysyy poissa noin 10min.
-
Yleisin vika ollut ilmamäärämittari.
Seoksen muodostuminen pääasias eculla on just imm ja lambda.
Lambda yrittää korjata imm vikoja ja ilmoittaa siitä vikavalolla.
Kaikki muut anturit on vain lisänä, mutta vikakoodeissa nekin näkyy jos.....
-
Mutta jos siellä on koodi "lambdasignaali puuttuu", silloin voisi olettaa että oikeasti lambda on rikki.
-
Ongelmat hävis lambdan vaihdolla. Siellä oli joku onneton tarvike anturi, eikä ollut edes kovin vanha, vain 6000km ajettu. Nyt käy voleksi tasasesti ku kello ja piristy kummasti. :pomo: