Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Funcken - 25.03.2014, 22:51:20
-
Moi! :) tarviin apua mulla on volvo 744 -91 ja b200f kone ja olen laittanut turbon siihen ja vihreät suutimet ja olen kytkenyt boxin siihen ja se käynistyy kyllä mut ei käy kaikilla ja jakopää on oikea että missä voi olla vika ? Väärin kytkety tai miten säätää sytytyksen? Ja kuvia kiitos ! :)
-
Onko sulla turbon boksit tai lastut siinä ?
-
On siinä turbo boxi.
-
Sytkäosat nyt melkein kattoisin ensin läpi. Tulpanjohdot, virranjakaja ja tietenkin itse tulpat. Aukeaako kaikki suuttimet? Helppo esim ruuvarilla tarkistaa. Kahva pää korvaan kiinni ja toinen pää suuttimen runkoon ja kuuntelee napsuuko suutin.
-
On siinä turbo boxi.
tarvitset kaksi boksia, muovisen sytytysboksin, ja peltisen bensaboksin. oletan että vaihdoit molemmat, mutta kytkitkö suuttimien johtoihin etuvastuksia? ainakin b230f vakiosuuttimet ovat korkeaohmiset ja turbon vihreät suuttimet ovat matalaohmiset ja tarvitsevat etuvastukset ettet polta bensaboksin sisuksia. sytytysennakon määrää se EZK-sytytysboksi joka sijaitsee kuskin jalkotilan yläpuolella, kaasu ja jarrupolkimien yläpuolella.
edit. ainakaan vielä ei ole siis mitään palanut jos kerta suuttimet aukeavat
-
Nå olen van kytkenyt yks metalli boxi jotka vähentävät ohm. Mutta en ole vaihtanut mitään sytytys boxi? :S kaverin mukan ei olisi tarvinut mut kyll varma tarvii se vaihtaa ja mistä semmonen saisi? Ja miten se kytketään?
-
Ainakin 940.ssa se sytytyksen boxi on kuskinpuolella kaasupolkimen lähellä.
Kyllä sen pitäisi käymään lähteä vakio sytytyksen boxilla muttei se kyllä muuten toimi sillä
-
Nå kyllä se nyt käy :) ja en mitään muta tehnyt kun vaihdon parempii tulpiin :)ja nyt ahtoja on 0.4 bar mut luulen että turbo on menny koska savutaa sinistä :p
-
Nå olen van kytkenyt yks metalli boxi jotka vähentävät ohm. Mutta en ole vaihtanut mitään sytytys boxi? :S kaverin mukan ei olisi tarvinut mut kyll varma tarvii se vaihtaa ja mistä semmonen saisi? Ja miten se kytketään?
Öhm, siis suuttimien etuvastus? Kait suuttimet on vaihdettu isompiin, B200f:n suuttimet ei oikein riitä.
Suositeltavaa tommosessa on että:
Turbon EZK sekä LH-jetronic (sytytyksen ja bensanohjauspurkit/laskut)
Ahdetun suuttimet, tarvitsevat myös etuvastukset (muistaakseni vaparissa on korkeaohmiset?)
WOT piuhan poistamisen.
Edit: unohinko jotain?