Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: miri - 26.03.2014, 17:25:05
-
Mistä löydän vikakoodi listan, on kamala määrä noita vikoja tulostettuna paperille...
-
Jos ihan yleisistä obdII -koodeista puhutaan, niin vaikkapa tuolta: http://www.obdmaailma.com/
Mutta voit toki postata tännekin autosi mallin, vuosimallin, moottorin ym., oireet sekä vikakoodit, varmaan joku osaa auttaa!
-
V70, 2,4 Diesel v.06 D5 mittarissa 275tkm
Lakkasi kulkemasta, vaihteita vaihteli kiihdyttäessä ja jarruttaessa aivan kuinka sattuu, ilmoitti vaihteiston alhaisesta suoritus kyvystä
Öljyä on ja ovat kirkkaat, laatikko ei ole vuotanut.
Öljyt vaihdettu säännöllisesti laatikkoon, ainakin papereiden mukaan
Korjaamolla tulosti seuraavat "viat"
Diesel EDC 15C11
6661
6588
8866
940F
6288
Stufena.5-v.55-50/51SN 2.0
012D
0051
002C vaiht.tulop.pyörintänop. 5 vaihde vertailu ei kunnossa
0100 vaihtotoiminto viallinen
002B vaiht.tulop.pyörintänop. 4 vaihde vertailu ei kunnossa
002A vaiht.tulop.pyörintänop. 3 vaihde vertailu ei kunnossa
012E
Siinäpä niitä, kertokaa jos tiiätte mihin nää viittaa, en usko että se laatikossa se vika on...Toivottavasti :-\
-
Päivitin hieman otsikkoa, joku varmasti osaa auttaa näiden tietojen perusteella. Sanoivatko korjaamolla mitään asiasta?
-
Eivät tuolla osanneet sanoa, silläpä ajattelin itse selvittää, kun olisivat väkisin vaihdattaneet laatikon >:(
-
Sen kummemmin mitään tutkimatta, voisin heittää sellaisen idean, että turbiinista lukituslevyt rikki, öljynsuodatin pöpenästä tukossa ja öljy ei enää kierrä. Jos ei öljyjäähdyttäjään menevästä letkusta tule juuri öljyä moottori käynnistettynä, niin tuollainen vika voisi olla. (Ja tämähän oli ihan vain silkka arvaus, vailla mitään faktaa.)
Tuo tosin taitaa olla yleisempää 6 vaihteisessa automaatissa, vikakoodi-otsikon perusteella autossasi kuitenkin on 5 vaihteinen.. ensimmäisissä 2006 mallivuotisissa oli vielä vanhempaa D5 moottoria (musta moottorin suojamuovi) käytössä ja sen kanssa 5 vaihteinen automaatti, uudemman D5:n kanssa (harmaa moottorin suojamuovi) oli sitten 6 vaihteinen.
Eli vähän riippuu, että onko vai eikö ole 6-vaihteinen.
-
Vanhempaa moottoria on kun näyttää olevan EDC15 ohjainlaitteella ja näyttää laatikkokin lukevan hieman alempana 5v.
-
Kyllä on 6 vaihteinen
Ja miksu taisi olla oikeassa, soitin eräälle joka on laittanut 24 kpl laatikoita vuoden sisällä, sanoi aivan samaa.
-
Kyllä on 6 vaihteinen
Ja miksu taisi olla oikeassa, soitin eräälle joka on laittanut 24 kpl laatikoita vuoden sisällä, sanoi aivan samaa.
Oireista heräsi epäilys viasta ja tuossa vikakoodilistassa olevasta vaihteiston ja moottorin tyypeistä aloin epäilemään, että on ehkä luettu väärillä moottori ja vaihteistotyypeillä koodit, kun oire viittaa 6-vaihteiseen laatikkoon.
No, helppo tarkastaa, että kuinka öljy virtaa jäähdyttimen alemmasta putkesta ulos, kun sen irroittaa jäähdyttäjästä tai sitten jäähdyttimen yläliitännästä kun irroittaa, niin öljy tulee jäähdyttäjästä
-
Itse olen Amerikan ihmeistä aina joskus käyttänyt laatikon pohjan irti ihan mielenkiinnosta. Ensin imaisen öljyt talteen, niin se pohjan irrotus on sata kertaa siistimpi juttu.
En tiedä yhtään, millainen Volvon automaattilaatikon öljyn suodatin on, mutta vanhoissa amerikkalaisissa se on sellainen tiukka sihti. Sen vain pesupistoolilla ja tärpätillä kun pesee niin on parempi kuin uusi. Sitten pesty pohja takaisin ja itse ujutan sinne aina magneetin sekaan myös.
Siitä pohjasakan määrästä sitten näkee, mitä sinne tuleman kuuluu.
-
Volvossa aisinissa on kans selallainen tiukka sihti, mutta se on muovikoteloitu, eikä muistaakseni sitä voi särkemättä purkaa.. mutta ei se taitanut montaa kymppiä maksaa... aika läjän saa toki tunteja käyttää sen irroittamiseen, että ei oo edes järkeä sitä rahallisesti koittaakaan vain putsata.. eli vaihteisto irti ja paloiksi on työjärjestys tuossa hommassa.
Sieltä turbiinin lukosta lähtenyttä mujua saa myös sitten jonkinverran putsailla askista, tosin, taitaa kyllä suurinpiirtein kaikki jäädä sinne suodattimeen.
-
Löytykö tähän vikaan ikinä vastausta?
Omassa kulkineessa aivan samanlaiset oireet, V70 -07 2,4d 6-vaihteinen autom.