Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Huikkoster - 16.04.2011, 15:28:56
-
Pitäisi takaiskarit vaihtaa ja motonet on ensimmäinen valinta, mutta silti jää valinnanvaraa eli neste vai kaasu? Nyt on hieman liian kova takapää kun taitaa olla kuormajouset, eikä tarvitse yhtään kovemmaksi mennä.
Vaihtoehtoja:
A) 44-3062, Takaiskari (neste) 240/260-sarja, 26.90 €
B) 34-3010, Takakaasu Volvo 200, 33.50 €
C) 85-5328, TakaSensatrac Volvo-240s, 40.00 € (Mikä tämä on?)
D) Joku muu, mikä?
-
Bilstein B4:t palvelevasta varaosaliikkeestä... Motonetin iskarit on KYB:iä.
-
Kuulostaa kalliilta? :P
Kybit käy mutta monroet jätän väliin :D
-
Kuulostaa kalliilta? :P
Kybit käy mutta monroet jätän väliin :D
80e/pari oli Osasilla, en nyt sanois kalliiksi. Eivätkä oo erityisen kovat.
-
No ei silleen niin kallista.
Mitäs kokemuksia löytyy sitten noista motonetin iskareista?
-
Nyt on hieman liian kova takapää kun taitaa olla kuormajouset, eikä tarvitse yhtään kovemmaksi mennä.
D) Joku muu, mikä?
Jousituksen kovuus johtuu jousesta. Kuormajouset ei toimi tyydyttävästi vakioiskareilla, vaimennus ei riitä. Kuormajousiin ei riitä edes normi Bilsteinit (ei siis Touringit), nehän eivät ole edes erityisen jäykät.
D) Punaiset Konit tiukimalle asetukselle, tai keltaiset vähän löysemmälle, tai muutetut Bilsteinit.
Sama juttu etupäässä, Bilsteinit ei riitä Lesjön madallusjousille.
-
Eli vakiojousta tilalle ::)?
Meinaan nyt kaikki tavarat pomppaa sisällä jos ajaa hidastetöyssyistä muuten kuin kävelyvauhtia ja epämukavaa se on takamuksellekkin. 740:llä voi samasta töyssystä ajaa tupla vauhtia paljonkin mukavemmin.
-
Jos alustaa ei ole tarkoitus madaltaa vaan jäykistää, niin ehdottaisin löysä jousi + jäykkä iskari. Eli vakiojousi ja keltanen Bilstein, säädettävä GAZ, säädettävä Koni yms.
Jäykkä jousi + vetelä iskari = kumipallo
-
Ei tarvitse madaltaa. Tuli tänä talvena monesti maavara tarpeeseen.
Jäykkä jousi + vetelä iskari = kumipallo
Kumipallo kuvastaa hyvin tätä autoa ;D. Lisätään vielä eturenkaiden reilu auraus niin tää on aika hauska ajella :idiot2:
Mutta auttanee jo iskarien vaihto uusiin ja lisää kun vaihtaa kuormajouset pois/ tulee kuormaa kyytiin.
Olisikohan motonetin progressiivista jousista mihinkään?
-
Olisikohan motonetin progressiivista jousista mihinkään?
Kysyin kerran nähtäväksi ko. jousta. Samat mitat ja kierteet kuin kuormajousessa. Myyjä kertoi, että progressiivisuus on materiaalissa.
-
Jousituksen kovuus johtuu jousesta. Kuormajouset ei toimi tyydyttävästi vakioiskareilla, vaimennus ei riitä.
Tästä voidaan olla ihan kahta mieltä. Tuossa omassa on täyspitkät Motonetin kuormajouset ja juurikin mainitut KYBin kaasuiskarit eli ilmeisesti vaihtoehto B eikä vaimennuksen kanssa ole ikinä ollut mitään ongelmia - nimimerkillä useamman kerran 40 km/h hidastetöyssyyn jolloin perä painuu alas, tulee takaisin ylös ja se on siinä. Matka jatkuu. Olen ajanut tuota myös ostettaessa alla olleilla vakiojousilla ja ties millä iskareilla ja niissä jos jossain ei riittänyt vaimennus, koko paatti heilui kuin lastu lainehilla jokaisen epätasaisuuden jälkeen.
-
Korkeepaine Kybit ja Lesjön sport jouset(1,5kierrosta laikatut) itellä lankussa takana ja perä on omaan makuun sopivan "kiree" 8)