Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: karsU - 29.03.2014, 20:13:06

Otsikko: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: karsU - 29.03.2014, 20:13:06
Millä konstilla porukka on irroittanu sen startin ylemmän pultin? Ei meinaa mikään avain sopia että sais auki, onko jotain niksejä?  :idiot2:
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: tommi m - 30.03.2014, 00:07:20
Alakautta ja räikkään jatkoa tarpeeksi.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: lassii - 30.03.2014, 01:23:41
Se on sarjassamme ikäviä juttuja.

Siihen ei taida sopia lenkkiavain suoraan. Se on joko 17 tai 19mm kanta kuitenkin.

Jos on tarkotus nostaa koko paketti eli kone ja loota nii pääsee helpolla. Jos pelkkä startti niin sit sit niveliä ja jatkoja ja kaveri messiin.

Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Elk - 30.03.2014, 09:56:22
Se on sarjassamme ikäviä juttuja.

Siihen ei taida sopia lenkkiavain suoraan. Se on joko 17 tai 19mm kanta kuitenkin.

Jos on tarkotus nostaa koko paketti eli kone ja loota nii pääsee helpolla. Jos pelkkä startti niin sit sit niveliä ja jatkoja ja kaveri messiin.
Sopii siihen lenkkiavain. Tai ainakin omastani aukaisin sen yläkautta.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Kaziganth - 30.03.2014, 10:36:08
Sopii siihen lenkkiavain. Tai ainakin omastani aukaisin sen yläkautta.
+1
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Miuzo - 30.03.2014, 11:14:16
Alakautta ja räikkään jatkoa tarpeeksi.

ja ellei räikkä sovi suoraan niin nivelen kanssa menee
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: D`Artagnan - 01.04.2014, 15:49:27
Yläkautta ja säädettävällä räikkäpäällä varustetulla kiintoavaimella irrotin omasta.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: vellu_volvo - 01.04.2014, 19:26:11
Itse avasin yläkautta ihan normaalilla lenkillä.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: D`Artagnan - 01.04.2014, 19:35:16
Noissa starttimoottoreissakin on sitten kahta eri kiinnitystapaa. Joko läpipultti + mutteri(taitaa olla yleisempi) tai sitten pultti ja kierteet starttimoottorissa (näin omassa 240).
 
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Kaziganth - 01.04.2014, 19:42:49
Noissa starttimoottoreissakin on sitten kahta eri kiinnitystapaa. Joko läpipultti + mutteri(taitaa olla yleisempi) tai sitten pultti ja kierteet starttimoottorissa (näin omassa 240).
 
mä en ole kyllä mutteria nähnyt missään :o ja on kuitenkin toistakymmentä omaa ja kaverin vinokonetta tullut käpisteltyä.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: D`Artagnan - 01.04.2014, 19:47:46
No sitä en tiedä kumpi on yleisempi kiinnitystapa mutta kyllä niitä on kahta eri mallia. Itsekin jouduin kerran palauttamaan Motonettiin vaihtostartin kun vasta kotona huomasin että se onkin sitä läpipulttimallia enkä jaksanut alkaa siihen niitä uusia pitkiä pultteja metsästämään.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: tommi m - 01.04.2014, 20:52:57
Olen itsekin törmännyt molempiin kiinnitysmalleihin. 
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: 240 - 01.04.2014, 21:00:22
Kymppisarjan koneissa näyttää olevan omissa mutteri. Satasarjan sitten ilman.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: lassii - 01.04.2014, 22:45:11
mä en ole kyllä mutteria nähnyt missään :o ja on kuitenkin toistakymmentä omaa ja kaverin vinokonetta tullut käpisteltyä.

Käpistele lisää. Vanhemmis ainaskin on pultti ja mutteri. Pultti on takana ja mutteri edessä. Varmaan pitää paikkansa hyvin mitä 240 kirjottaja sano et kymppi ja satasarjalaiset on erilaisella kiinnityksellä.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Kaziganth - 01.04.2014, 22:47:09
Käpistele lisää. Vanhemmis ainaskin on pultti ja mutteri. Pultti on takana ja mutteri edessä. Varmaan pitää paikkansa hyvin mitä 240 kirjottaja sano et kymppi ja satasarjalaiset on erilaisella kiinnityksellä.
Tuo ei ainakaan päde, juuri on tallissa pukissa -77 B21 :)
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: 240 - 01.04.2014, 22:55:43
Tuo ei ainakaan päde, juuri on tallissa pukissa -77 B21 :)

10 kpl otos 240 ja kaikissa kymppikoneissa mutteri ja satasarjalaisissa ilman. Vuosien varrella porukka vaihtanut päikseen. Oli tuosta Vihreä kantisissakin jossakin osiossa juttua.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Sharedoc - 13.01.2015, 20:22:25
Sain itse startin ylemmän kiinnityspultin irti 3/8" hylsysarjan 18 mm hylsyllä, 3/8" nivelellä, 3/8-1/2 -adapterilla, kaksi 1/2" jatkovartta ja pitkällä 1/2" vääntövarrella. Lujassa oli ja 3/8-nivel jousti aika paljon mutta pultti aukesi. Motonetista saa irtotyökaluhyllystä tarvittavat 3/8 hylsyn, nivelen ja adapterin, yhteensä teki 9 euroa.




Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: Miuzo - 19.01.2015, 22:09:33
kummasti helpottuu myös jos viitsii ottaa kardaanin auki ja laatikon kannakkeen. Kallistaa konetta sen mitä se tulee niin saa ylemmälle pultille lisää tilaa
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: jepajee - 19.01.2015, 22:28:37
alakautta mielettömällä määrällä jatkoja lähtee.
Otsikko: Vs: starttimoottorin irroitus
Kirjoitti: The_OttoB - 19.01.2015, 23:18:14