Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: karsU - 29.03.2014, 20:13:06
-
Millä konstilla porukka on irroittanu sen startin ylemmän pultin? Ei meinaa mikään avain sopia että sais auki, onko jotain niksejä? :idiot2:
-
Alakautta ja räikkään jatkoa tarpeeksi.
-
Se on sarjassamme ikäviä juttuja.
Siihen ei taida sopia lenkkiavain suoraan. Se on joko 17 tai 19mm kanta kuitenkin.
Jos on tarkotus nostaa koko paketti eli kone ja loota nii pääsee helpolla. Jos pelkkä startti niin sit sit niveliä ja jatkoja ja kaveri messiin.
-
Se on sarjassamme ikäviä juttuja.
Siihen ei taida sopia lenkkiavain suoraan. Se on joko 17 tai 19mm kanta kuitenkin.
Jos on tarkotus nostaa koko paketti eli kone ja loota nii pääsee helpolla. Jos pelkkä startti niin sit sit niveliä ja jatkoja ja kaveri messiin.
Sopii siihen lenkkiavain. Tai ainakin omastani aukaisin sen yläkautta.
-
Sopii siihen lenkkiavain. Tai ainakin omastani aukaisin sen yläkautta.
+1
-
Alakautta ja räikkään jatkoa tarpeeksi.
ja ellei räikkä sovi suoraan niin nivelen kanssa menee
-
Yläkautta ja säädettävällä räikkäpäällä varustetulla kiintoavaimella irrotin omasta.
-
Itse avasin yläkautta ihan normaalilla lenkillä.
-
Noissa starttimoottoreissakin on sitten kahta eri kiinnitystapaa. Joko läpipultti + mutteri(taitaa olla yleisempi) tai sitten pultti ja kierteet starttimoottorissa (näin omassa 240).
-
Noissa starttimoottoreissakin on sitten kahta eri kiinnitystapaa. Joko läpipultti + mutteri(taitaa olla yleisempi) tai sitten pultti ja kierteet starttimoottorissa (näin omassa 240).
mä en ole kyllä mutteria nähnyt missään :o ja on kuitenkin toistakymmentä omaa ja kaverin vinokonetta tullut käpisteltyä.
-
No sitä en tiedä kumpi on yleisempi kiinnitystapa mutta kyllä niitä on kahta eri mallia. Itsekin jouduin kerran palauttamaan Motonettiin vaihtostartin kun vasta kotona huomasin että se onkin sitä läpipulttimallia enkä jaksanut alkaa siihen niitä uusia pitkiä pultteja metsästämään.
-
Olen itsekin törmännyt molempiin kiinnitysmalleihin.
-
Kymppisarjan koneissa näyttää olevan omissa mutteri. Satasarjan sitten ilman.
-
mä en ole kyllä mutteria nähnyt missään :o ja on kuitenkin toistakymmentä omaa ja kaverin vinokonetta tullut käpisteltyä.
Käpistele lisää. Vanhemmis ainaskin on pultti ja mutteri. Pultti on takana ja mutteri edessä. Varmaan pitää paikkansa hyvin mitä 240 kirjottaja sano et kymppi ja satasarjalaiset on erilaisella kiinnityksellä.
-
Käpistele lisää. Vanhemmis ainaskin on pultti ja mutteri. Pultti on takana ja mutteri edessä. Varmaan pitää paikkansa hyvin mitä 240 kirjottaja sano et kymppi ja satasarjalaiset on erilaisella kiinnityksellä.
Tuo ei ainakaan päde, juuri on tallissa pukissa -77 B21 :)
-
Tuo ei ainakaan päde, juuri on tallissa pukissa -77 B21 :)
10 kpl otos 240 ja kaikissa kymppikoneissa mutteri ja satasarjalaisissa ilman. Vuosien varrella porukka vaihtanut päikseen. Oli tuosta Vihreä kantisissakin jossakin osiossa juttua.
-
Sain itse startin ylemmän kiinnityspultin irti 3/8" hylsysarjan 18 mm hylsyllä, 3/8" nivelellä, 3/8-1/2 -adapterilla, kaksi 1/2" jatkovartta ja pitkällä 1/2" vääntövarrella. Lujassa oli ja 3/8-nivel jousti aika paljon mutta pultti aukesi. Motonetista saa irtotyökaluhyllystä tarvittavat 3/8 hylsyn, nivelen ja adapterin, yhteensä teki 9 euroa.
-
kummasti helpottuu myös jos viitsii ottaa kardaanin auki ja laatikon kannakkeen. Kallistaa konetta sen mitä se tulee niin saa ylemmälle pultille lisää tilaa
-
alakautta mielettömällä määrällä jatkoja lähtee.
-
Gģ