Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvoracer86 - 30.03.2014, 20:16:07
-
Tänään Volgalla ajellessa syttyi moottorin vikavalo ja meni vikaohjelma päälle, eli kulkee hätineen satasta. Kaikki letkut päällisin puolin ok kun ne tutkiskelin ensimmäisenä. Oisko jokin ahtopaineen säätöventtiili vika tai joku semmonen? Ja auto on ohjelmoitu egr poistettu käytöstä... :arkkupakastin:
-
Minkä ikänen tää oli? Vikatilassa auto vaan "nilkuttaa" eikä kyllä pitäs kulkea niinkään kovaa. Pukkaako mustaa, käykö (vielä) rumemmasti ku normaalisti?
-
Minkä ikänen tää oli? Vikatilassa auto vaan "nilkuttaa" eikä kyllä pitäs kulkea niinkään kovaa. Pukkaako mustaa, käykö (vielä) rumemmasti ku normaalisti?
Se on 2000 eli se viimesin vuosikerta. Moottori käy tyhjäkäynnillä niin, kuin kuuluukin normaalisti ilman mitään sivuääniä. Ja ei savuta, se vikavalo on joskus puolikymmentä kertaa syttynyt kylmänä käynnistäessä ennenkin, mutta silloin auto on toiminut normaalisti. Ja valo on sammut kun autolla on ajanut noin 10km kunnes moottori on lämmennyt.
-
Ok. :) onko egr pelkästään ohjelmoitu pois käytöstä vai onko sinne laitettu myös laippa väliin? Vikakoodin luku ois ihan hyvä, aika hakuammuntaa ilman sitä yrittää miettiä vikaa. Missä päin vaikutat?
-
Ok. :) onko egr pelkästään ohjelmoitu pois käytöstä vai onko sinne laitettu myös laippa väliin? Vikakoodin luku ois ihan hyvä, aika hakuammuntaa ilman sitä yrittää miettiä vikaa. Missä päin vaikutat?
Se egr on tukittu metallilaipalla, vaikutan Kuusamossa... Vois huomenna käyttää pajalla koodien luvussa...
-
Se egr on tukittu metallilaipalla, vaikutan Kuusamossa... Vois huomenna käyttää pajalla koodien luvussa...
sillä kysyin että vika kuulostaa jumittavalta egrrältä. Pistä tännekki niitä vikakoodeja jos käyt niin ihmetellään.. mulla viime kesänä heitti ajossa aina ohituskiihdytyksessä vian "ahtopaineen säätö - kohtuuton arvo" jota metästeltiin pitkään ja vian aiheuttajaks osottautu ilmanmassamittari. Sataseen pääs kohtuudella, siitä yli anto vian. Ei pukannu mustaa, ei käyny raskaasti..
-
Antoi vikakoodin turboahtimen ahtopaineen säätöventtiili viallinen/katkonainen. Koodin sai poistettua ja nytkait tuo Volga kolkuttaa taas kuten kuuluukin. Täytyy seurailla että, palaako se vika. Yön aikana oli palautunu tehot takasin, mutta se vikavalo paloi vielä tänään ennen kuittausta.
-
Antoi vikakoodin turboahtimen ahtopaineen säätöventtiili viallinen/katkonainen. Koodin sai poistettua ja nytkait tuo Volga kolkuttaa taas kuten kuuluukin. Täytyy seurailla että, palaako se vika. Yön aikana oli palautunu tehot takasin, mutta se vikavalo paloi vielä tänään ennen kuittausta.
ahtosolenoidi on siinä ilmanputsarin kotelon kylessä, siitä menee pari johtoa ilmanmassamittarille. Jos vika vielä tulee niin kokeile heilutella niiden liittimiä jos se sais vaan huonosti kosketusta.
-
ahtosolenoidi on siinä ilmanputsarin kotelon kylessä, siitä menee pari johtoa ilmanmassamittarille. Jos vika vielä tulee niin kokeile heilutella niiden liittimiä jos se sais vaan huonosti kosketusta.
Käytettiin pajalla niitä liittimiä auki ja mitattiin kulkeeko virta.
-
Vika palasi eilen, mutta tehot saa takaisin kun sammuttaa auton ja käyttää avainta pois virtalukosta. Vikavalo palaa siitä huolimatta jatkuvasti. Auto toimii uudelleen starttauksen jälkeen taas normaalisti, ehkä noin 50-100km kunnes tehot katoavat jälleen. :-\
-
Missä se turbon ahtopaineen säätöventtiili sijaitsee, jonka vian se antoi? Alettava varmaan sitä uutta venttiiliä tilailemaan...
-
Missä se turbon ahtopaineen säätöventtiili sijaitsee, jonka vian se antoi? Alettava varmaan sitä uutta venttiiliä tilailemaan...
ilmanputsarin kotelon kyljessä kiinni, siihen tulee 3 letkua ja 2-haaranen johto, toinen haara menee ilmanmassamittariin.