Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Ökykisko - 30.03.2014, 21:22:07
-
eli läppärunkojen toteutusta mietin ja jossain on laitettu suuttimia siihen imutorvien suulle ennen kaasuläppiä, mikä mahtaa olla tästä saatu hyöty? entä haitat?
https://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw eli tähän tyyliin..
-
Hyötynä se, ettei suuttimet häiritse imutorven virtausta ja pyörtelyä, olemalla imutorven reunassa, ja täten huipputeho parempi koska seoksenmuodostus täyskaasulla parempi.
Haittana se, että seoksenmuodostus osakaasulla saattaa olla hitusen huonompaa kun jos suutin olisi imukanavassa, joten saatetaan menettää vääntöä/tehoa alakierros ja keskialueella.
-
Alakierroksilla saattaa imukanavassa esiintyä takaisin virtausta
Syytä olisi käyttää sekventaali ruiskutusta jotta ruiskutus sattuu pikkukierroksilla aina imuvirtaukseen
Plenumin mallilla saattaa myös olla vaikutusta
Pyttykohtaisia pakokaasulämpöjä kannattaisi seurata
Tuolla mukavaa luettavaa. Taitaa siinä suuttimen paikoituksestakin olla maininta
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=48&p=2556094#p2556094
-
suunnittelin kesäautoon laittavani suuttimet noin kun siihen tulee läppärungot ja muuta pikkusälää kakskolmosen kylkeen.. toiveina 200hv vaparina..