Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: khyv2200 - 16.04.2011, 20:57:56
-
Osaakos joku sanoa, saako jostain muualta kuin siniseltä otsikon mukaiseen autoon vetokoukun ja ennen kaikkea mihin hintaan. Mielestäni Biliasta tarjottu kiinteä koukku 850.- ja irroitettava 1000,- on aika paljon.
Toinen kysymys on, voiko tarvikekoukun asentaa itse, vai pitääkö se ohjelmoida autoon?
-
Ostin varaosaliikkeestä vetokoukun ja samalla johtosarjan mukaan sillä vastakappale on valmiina autossa ei muuta kuin koukku paikalleen ja johto kiinni ja hoplaa.Ei kannata millään varastamis konstilla niitä johtoja yhdistää en muista paljonko maksoi johtosarja mutta ei ollut kallis eikä koukkukaan fiksuksen tyylinen.Itse en laittanut vaan laitatin ja eipä tuo paljoa kirvellyt ei sitä siniseltä kannata ostaa.
-
hätä on varmaankin ohi jo mutta pakko vastata
eli tilasin motonetista kiinteän Feloxin koukun hintaan 149e
olin varautunut että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa
mutta en voi kun olla todella tyytyväinen koukku sopi paikoilleen erittäin hyvin ja siististi
takapuskurista otin 6x8 cm palan pois sieltä vaakatasossa olevasta osasta (siis mikä on samassa linjassa kun pohjalevy)
joten ulospäin ei näy mitään leikkauksia tms.
sen jälkeen ole kattonu jotain näitä ns merkki koukkuja mitä on ollu autoissa kiinni niin osa niistä istuu paljon huonommin kuin tämä feloxin tekele ja jouduttu leikkaamaan enemmän puskuria.
kyselin käytettyjen hintoja ensin mutta eipä paljoa kannattanut maksaa 200e käytetystä kun uuden saa tohon hintaan.
johtosarjan otin myös motonetista ja sekin oli hyvä.koko paketti postikuluineen alle 200e
käsittääkseni <2005 ei tarvitse ohjelmoida mitään
-
Tossa facelift version koukusta, eroa on sähköissä ja jossain pikkudetaljeissa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7071.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7071.0)
Edit 2005-> ei ainakaan Thulen sähkösetin kanssa tarvitse ohjelmoida. Ohjainboxi sammuttaa auton takasumuvalon, kun kärry on perässä.
-
aivan
tuskin niissä sähkösarjoissa eroa on että tarviiko ohjelmoida tai ei (se varmaankin riippuu autosta).
mulla tossa vanhemmassa -01 johtosarja kiinni takaluukussa olevaan pistokkeeseen ja yks rele kiinni sinne vasemmalle takaluukkuun jossa niitä muita releitä on
ekas herjas jotain kun kytkin perävaunun töpselin mutta sammui sitten en ehtiny edes lukea mitä se herjas.
aika vaivaton asentaa koko koukku systeemi tollaseen pirssiin
-
eli tilasin motonetista kiinteän Feloxin koukun hintaan 149e
olin varautunut että halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa
mutta en voi kun olla todella tyytyväinen koukku sopi paikoilleen erittäin hyvin ja siististi
En halua olla pahan ilman lintu, mutta ostimme pakuun noin pari vuotta sitten koukun ja asennuskin tehtiin Feloxilla. Hinta oli halpa. Laatu vaikutti ihan hyvältä, mutta alta vuoden koukku alkoi jo pintaruostua vähän joka puolelta ja nyt parin vuoden jälkeen se on aika rujon näköinen... Koukussa kiinni ollut levy, jossa pistoke on kiinni, ruostui irti vuoden jälkeen. Lienee sinkitykset unohtuneet/maalaukset susia. Lisäksi pistokkeessa on ollut sähköhäikkää nyt jo puolisen vuotta... Pitäisi tutkia, kunhan saisi aikaiseksi. Eihän koukun nyt tarvitse olla kiiltovaha-pintainen, mutta saisi se nyt sentään vähän pidempään maaleissa pysyä.
-
Ton maali homman luinkin jostain palstalta
epäilen että niissä ei ole juurikaan pohja maalia vaan musta paljaan metallin päälle vedetty.
sen takia voi se pistokkeen pelti irrota heposti jos alkaa ruostuu niin napsahtaa helposti irti.
se nyt ei ole paha rasti maalata
jos olis ollu aikaa niin olisin hangannu ja maalannu sen ennen asennusta valmiiksi uudestaan
siitä nyt ei ole esillä kun se taakse ylös tuleva palkki missä vetokuula kiinni joten ei paha rasti maalata paikallaankaan.
ja sen meinaan tehdä ennen syksyä.
tuli itsellekkin mieleen toi maalihomma sen jälkeen kun hehkutin tota koukkua mutten ehtiny koneelle aikasemmin..
kunnon ruosteenesto maali pohjalle ja mustaa päälle niin kestää sen mitä sen tarvii.
muutoin se on kyllä mun mielestä yllättävän hyvä siisti ja kiinnitys siististi toteutettu.
samaa kattelin tossa kaverin 850 vollessa kun on bilteman koukku niin kyllä aivana saatanan ruostunu on ja ei ole monta vuotta ollu kiinni.
se pistoke ei varmaankaan ole feloxin tekele asennuksessa jotain fibaa kenties
-
Ton maali homman luinkin jostain palstalta
epäilen että niissä ei ole juurikaan pohja maalia vaan musta paljaan metallin päälle vedetty.
sen takia voi se pistokkeen pelti irrota heposti jos alkaa ruostuu niin napsahtaa helposti irti.
se nyt ei ole paha rasti maalata
jos olis ollu aikaa niin olisin hangannu ja maalannu sen ennen asennusta valmiiksi uudestaan
siitä nyt ei ole esillä kun se taakse ylös tuleva palkki missä vetokuula kiinni joten ei paha rasti maalata paikallaankaan.
ja sen meinaan tehdä ennen syksyä.
tuli itsellekkin mieleen toi maalihomma sen jälkeen kun hehkutin tota koukkua mutten ehtiny koneelle aikasemmin..
kunnon ruosteenesto maali pohjalle ja mustaa päälle niin kestää sen mitä sen tarvii.
muutoin se on kyllä mun mielestä yllättävän hyvä siisti ja kiinnitys siististi toteutettu.
samaa kattelin tossa kaverin 850 vollessa kun on bilteman koukku niin kyllä aivana saatanan ruostunu on ja ei ole monta vuotta ollu kiinni.
se pistoke ei varmaankaan ole feloxin tekele asennuksessa jotain fibaa kenties
9 vuotta vanha alkuperäinen irrotettava 200 euron koukku ei ole vieläkään ruosteessa :juhau:
-
se pistoke ei varmaankaan ole feloxin tekele asennuksessa jotain fibaa kenties
Olettaisin lähinnä, että koska pistokkeen taustalevy on ruosteessa, on sinne päässyt kosteutta ja sitä kautta hapettumaa tullut. Ei siellä muuta ole kuin, että Feloxin johtosarjalla sumuvalo kiertää jostain kumman syystä pistokkeen kautta, ennen kuin menee takaumpioon, ja katsastusta varten piti johtosarja ottaa "pois välistä", että alkoi sumuvalo palamaan. Jos oli koukun johtosarja paikallaan "johtojen välissä", ei sumuvalo palanut.
-
9 vuotta vanha alkuperäinen irrotettava 200 euron koukku ei ole vieläkään ruosteessa :juhau:
no voi voi kun en ostanu sitä
ennemmin käytän hiukan aikaa ja maalaan omani ku ostan 200e käytetyn.
se maalaus ei tee siitä koukusta yhtään huonompaa ja saapahan hyvät maalirahat
-
Ala
onko sulla siellä pistokkeen ja taustapellin välissä sitä kumia mistä johtosarja menee läpi?eli se tulee sen muovisen pistoke hässäkän ja taustapellin väliin
mikäli se on siellä ja pistorasia siina kunnolla päällä ja se johtosarjan läpivienti tiivis niin ei vaikuta jos taustapelti on korroosion syömä.
jos sitä kumia ei ole muistettu laittaa niin sitten en ihmettele yhtään jos sähköt tökkii.
ite en ole kokeillutkaan tällä motonetin sähkösarjalla toimiiko sumuvalo ::)
-
Osaakos joku sanoa, saako jostain muualta kuin siniseltä otsikon mukaiseen autoon vetokoukun ja ennen kaikkea mihin hintaan. Mielestäni Biliasta tarjottu kiinteä koukku 850.- ja irroitettava 1000,- on aika paljon.
Toinen kysymys on, voiko tarvikekoukun asentaa itse, vai pitääkö se ohjelmoida autoon?
Westfalian koukuista ei ole muuta kuin hyviä kokemuksia (toisin kuin ruostuvista Kovilin tuotteista)
ks. http://www.monoflex.nu/download/?file=13.8019.pdf (http://www.monoflex.nu/download/?file=13.8019.pdf) ja http://www.westfalia-automotive.de/fileadmin/templates/pdf/e_anlagen/320/e320049391101.pdf (http://www.westfalia-automotive.de/fileadmin/templates/pdf/e_anlagen/320/e320049391101.pdf)
(http://cdn-img.westfalia.eu/ms/600/600/000/000/000/000/000/904/62.jpg)
(http://cdn-img.westfalia.eu/ms/600/600/000/000/000/000/000/903/85.jpg)
-
pannaampa tää korvantaakse ;) voip olla että ärrään tulee kohta koukku ???
-
Mulla on monoflexsin koukku kiinteä ja hyvin on toiminut ollut n.4v,niin ja näitä saa ihan varaosaliikkeestä. ;)
-
Mulla on monoflexsin koukku kiinteä ja hyvin on toiminut ollut n.4v,niin ja näitä saa ihan varaosaliikkeestä. ;)
Monoflex on Westfalian alabrändi tai malli.
-
Tietääkös joku allekirjoituksen auton vetokoukun johtosarjan varaosanumeroa. Siis se mikä tulee takakontin sisältä liittimestä vetokoukulle.
-
Tietääkös joku allekirjoituksen auton vetokoukun johtosarjan varaosanumeroa. Siis se mikä tulee takakontin sisältä liittimestä vetokoukulle.
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2002/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-425203 (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2002/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-425203)
Tuosta valikoimaan itselle sopiva vaihtoehto. Mun mielestä siihen kuuluisi 30681980.
-
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2002/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-425203 (http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%2800-08%29/2002/all/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-425203)
Tuosta valikoimaan itselle sopiva vaihtoehto. Mun mielestä siihen kuuluisi 30681980.
Kiitos -H-
-
"Takasumuvalo, sovellus4
Osa nro Kuvaus
8633483 Sumutakavalon sammuttamiseen"
Tämäkö on sitten se ihanuus, joka pitää käydä hakemassa kovalla rahalla siniseltä.
Tuolla kun lukee, että "Tilataan erillisten ohjeiden mukaisesti ja ladataan VIDA:n avulla." ELK
Tänään asensin kaverin kanssa tuohon vanhempaan (03) malliseen Volvo by Brink kiinteän koukun. Aikaa meni parisen tuntia ja puskurin irroitusta on turha pelätä. Enemmän aiheutti harmaita hiuksia se radion antennivahvistin, mikä sijaitsee oikeassa takakulmassa...
Johtosarja oli 30681980. Yhtään ylimääräistä johtoa ei ollut ja tuolle löytyy vastakappale vararenkaan luota. Ne puskurin kiinnitykseen tarkoitetut 4 holkkimutteria on sitten aika tympeet ronkkia kotelon uumenista pois, jos sattuu putoamaan hylsyn päästä. ;D
Mikäs tuo relehomma on... Minulla nuo sähköt alkoivat pelaamaan ihan suoraan ilman mitään kikkailua. Ainoastaan tuo sumuvalo nyt vähän "kummittelee". Kaikki muut toiminnot alkoivat pelaamaan ja mittaristossa vilkkuu kärryn vilkkukin.
Uudempaan olisi maksanut Volvolla koukku 800€. Nyt päästiin noin 100€ investoinnilla kun sattui matkalla eteen sopivasti purettu "läskiposki".
-
Nostetaanpa ikivanhaa aihetta ylöspäin. Miten mahtaa olla, saakohan mitenkään suurinta sallittua jarrullista vetomassaa korotettua tuosta 1800kg:sta 2000 Kiloon? Tuo westfalian koukku lupaa tuon 2000kg koukulleen, mutta saisko tuota rekisteriotteeseen mitenkään?
Ja nyt mielellään faktaa eikä mutua.
-
Nostetaanpa ikivanhaa aihetta ylöspäin. Miten mahtaa olla, saakohan mitenkään suurinta sallittua jarrullista vetomassaa korotettua tuosta 1800kg:sta 2000 Kiloon? Tuo westfalian koukku lupaa tuon 2000kg koukulleen, mutta saisko tuota rekisteriotteeseen mitenkään?
Ja nyt mielellään faktaa eikä mutua.
Minulla on myös allekirjoituksen seitenkymppisen koukussa 2000kg ja papereiden mukaan saa vetää 1800kg. Suurin rajoittava tekijä löytynee auton tyyppikilvestä. Sielä on mainittu auton akselipainot ja yhdistelmän maksimipaino. Onko se kaikissa sama, sitä en osaa sanoa. Minulla siinä lukee auton max. kokonaismassa 2200kg ja yhdistelmän max. kokonaismassa 4000kg.
-
Minulla on myös allekirjoituksen seitenkymppisen koukussa 2000kg ja papereiden mukaan saa vetää 1800kg. Suurin rajoittava tekijä löytynee auton tyyppikilvestä. Sielä on mainittu auton akselipainot ja yhdistelmän maksimipaino. Onko se kaikissa sama, sitä en osaa sanoa. Minulla siinä lukee auton max. kokonaismassa 2200kg ja yhdistelmän max. kokonaismassa 4000kg.
Ok. Mitä tässä olen googlaillut, niin ilmeisesti mk2 v70 ei saa korkeampaa vetomassaa. Ainoastaan mk3 awd v70 on myönnetty tuo 2000kg.
-
Ok. Mitä tässä olen googlaillut, niin ilmeisesti mk2 v70 ei saa korkeampaa vetomassaa. Ainoastaan mk3 awd v70 on myönnetty tuo 2000kg.
Mulla on mielikuva yhdistelmästä V70 D5 automaatti AWD 2000kg vetomassalla. Mutta kumpi korimalli, saattaa hyvin olla mainitsemasi MK3.
MK2 seitenkymppisellä kyllä tulee autotraileri perässä kuin tyhjää vain. V:>
-
Tähän jatkoksi sopii varmaan... -04 V70 kyseessä, ja tässä on nyt vissiin kytketty koukun johtosarja jotenkin väärin. Ts. kärryn sumari palaa aina, eli auto käynnissä tai ei jos pistoke (7-nap) on kytketty.
Kontissa on ihan normaalin näköinen johtosarja
(https://thumb.ibb.co/k6n7ve/20180804_141405.jpg) (https://ibb.co/k6n7ve)
Mitäs tuolle nyt pitäisi sitten tehdä että alkaisi pelaamaan kuten pitääkin? Piuhojen ropaamista vai ohjelmointia?
-
Ota se sumarin johto vaan irti niin ei tarvi ohjelmoida.
-
Onko toi se että on haluttu jatkuvalla viralla ladata kärryä?
-
Mitäs tuolle nyt pitäisi sitten tehdä että alkaisi pelaamaan kuten pitääkin? Piuhojen ropaamista vai ohjelmointia?
Itse juuri hiljattain vaihdoin 7-napaisen 13-napaiseksi jolloin takakontin tauluun lisättiin aikaisempaan verrattuna yksi rele sumuvaloille takaohjausyksikön (REM) paikkaan MI 7 (ja toinen rele jatkuvalle virralle paikkaan MA 1, sekä sulakkeet 20 A paikkaan 9 ja 15 A paikkaan 15). Tuon MI 7-paikan releen voisi tarkastaa. Jos ottaa pois kannasta, niin silloin ei sen pitäisi kai palaa, jos vaikka releessä on jotain vikaa. Ei mulla sumuvalo loistanut perässä kuin ainoastaan silloin kun sen paino napista päälle kojetaulusta.
Ohjelmointi vaikuttaa ainoastaan siihen, että peräkärryn kytkettäessä myös auton sumuvalo sammuu ja kärryssä palaa. Tuota en ole itse käynyt ohjelmoituttamassa niin loistaa molemmissa paikoissa.
Tämän 7-napaisen kytkentäohjeen avulla voi yrittää paikantaa vikaa:
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(-00)/InstallationInstruction/Pdf/VCC-128902-1/2000/2.4/all/default/V70%20(-00)%202000
PS. multa löytyy 7-napainen piuhasarja joutilaana, jos epäilet johtosarjan vikaa niin tuo irtoaa vaikka parilla kybällä (uusi sinisellä n. 95e). Sen johtosarjan vaihtaa 20minsassa. Ulkopistoke on 3 ruuvilla koukussa kiinni ja läpivienti menee kumin läpi peräkontista ja sähkösarja irtoaa tuosta kuvan liittimestä.
-
Joo-o, vois varmaan katsoa miltä pistoke näyttää ennenkuin alkaa kyselemään tyhmiä :D
(https://thumb.ibb.co/d325A9/20180824_093538.jpg) (https://ibb.co/d325A9)
Uusi rasia tilalle ja piuhat kuntoon niin hyvä tuli.